Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam taka sprawa, przyczepa d35m nie zarejstrowana ale jest stara faktura zakupu, pózniej do tego umowa z następnym właścicielem a na końcu nowy właściciel czyli ja, pytałem sie na SKP i facet powiedział ze zrobic przegląd i do wydziału komunikacji, a jak z opłatą skarbową muszę płacić, czy da się załatwic?

 

Opublikowano

Jeżeli Ty jesteś na ostatniej umowie, idziesz z tą umową do US i musisz opłacić podatek. Co do rejestracji to tak jak pisałeś, masz wsystkie umowy, robisz przegląd i rejestujesz.

 

Opublikowano

Witam,

kupiłem przyczepe Tandem 10 Ton z anglii, sprzedajacy dostarczył mi dokumenty takie jak: umowa miedzy anglikiem a tą firmą od ktorej odkupiłem przyczepe wraz z oświadczeniem że przyczepa nie była nigdy zarejestrowana w anglii nie posiadala tym samym dowodu rejestracyjnego gdyż w anglii nie ma potrzeby rejestracji przyczep rolniczych. Ponadto otrzymalem fakture od firmy ze od niej odkupiłem oczywiscie z danymi widniejacymi na tabliczce znamionowej. Przyczepa jest wyremontowana na cacy, w najblizszych dniach udam sie na przegląd (byłem u znajomego diagnosty i mowił ze akurat z przegladem nie bedzie zadnego problemu. Więc moje pytanie, jak juz będę  miał ten przeglad to co dalej?  :)

 

Z góry dziekuje :)

Opublikowano

Sam  przegląd  nie  wystarczy,  musisz  mieć  opis  że  jest  to przyczepa  rolnicza , musi to  dać  diagnosta  z  odpowiednimi uprawnieniami .

Dalej  to idziesz  do  wydziału komunikacji  i  rejestrujesz 

Opublikowano

No ja gadłem i głównym diagnosta i zarazem wlascicielem takiej stacji :) Więc myśle że się da :) A nie beda robić zadnych problemow w WK? To zaświadczenie musi być na oddzielnej kartce czy wystarczy ze w rubryce przegladu wpisze Typ pojazdu: Przczepa rolnicza. Bo taka rubryka jest.

Opublikowano

Myślę że  powinien  wydać   tzw  DOKUMENT  IDENTYFIKACYJNY POJAZDU ,  powinny  tam  być  wszystkie  dane  łącznie  z  wymiarami przyczepy , rozmiarem  kół  ,  rozstawem  osi , ładownością  itp .

Przed  udaniem  się  na  przegląd,  powinienes  pójść  do  wydziału komunikacji i  zarejestrować  ją  tymczasowo  ,  dopiero  z  tymczasowym  dowodem - na  czerwonych  tablicach  na  przegląd  .

Ja  tak  robiłem  jak  kupiłem  traktor  z  zagranicy 

Opublikowano

Przegląd może zrobić bez polskich tablic rejestracyjnych.

Zależy na kogo trafisz na OSKP,jak będzie upierdliwy musisz mieć kwit wagowy z wagi która posiada homologację.

Oświadczenie jak i inne umowy jak masz od Anglika to chyba też musi być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego z okrągłą pieczątką.

Akcyza i złomowanie na ciężarowe nie obowiązuje to raczej na rolnicze też chyba nie.

Opublikowano

Potrzebne jest zaświadczenie od tłumacza, że treść umowy jest identyczna w obu językach, nie przeskoczysz tego. A od 2 lat nie zrobisz przeglądu bez tablic, więc musisz wziąć tymczasowe.

Opublikowano

Nie  byłbym  taki pewny ze  nie  trzeba, też  gadałem  z  diagnostą  który nigdy nie  robi problemów , oraz pytałem w  WK  , tu  i tu  powiedzieli   że  nie  da  rady  bez  próbnych  tablic,  jeśli pojazd   nie  był dotychczas  rejestrowany    w  kraju ... 

Opublikowano

A jesli nie był rejestrowany za granicą, to nie ma tablic, więc wycieczka do WK po tablice próbne i dopiero do diagnosty. Każdy przegląd idzie do CEPIK-u, a ten nie przyjmie bez nr. rejestracyjnych.

Opublikowano

Panowie a jak jest z ciągnikiem ? Jeśli muszę zrobić przegląd ,jest sprowadzony z francji to też najpierw po tablice?, mam też przyczepę od nowości u nas(0d 92 roku), niestety nie mam dokumentów i nie była nigdy rejestrowana 

Opublikowano

Zapytaj  w  wydziale  komunikacji  , mój  traktor nie  miał  zagranicznych  tablic  ,  sprzedający dał  oswiadczenie , że  został  sprowadzony  bez  tablic  i musiałem  czasowo  zarejestrować,  żeby  zrobic  przegląd .

  W  przypadku przyczepy która  nigdy nie  była  zarejestrowana  , musisz miec  fakturę  zakupu  nowej  i  ciągłość  umów  aż  trafiła  do  Ciebie 

Opublikowano

Potrzebne jest zaświadczenie od tłumacza, że treść umowy jest identyczna w obu językach, nie przeskoczysz tego. A od 2 lat nie zrobisz przeglądu bez tablic, więc musisz wziąć tymczasowe.

Z tego co pamiętam to tłumaczenie ma być jako oddzielny kwit.

Też miałem umowę dwujęzyczną i robiłem tłumaczenie.

Żadnych tablic próbnych nie potrzeba do przeglądu.

Przepisy to regulujące ciągle się zmieniają, sami diagności w zależności od regionu PL mają z tym problem bo sporo zależy od interpretacji ich Wydz. Komunikacji. Odsyłam do norcom-forum diagnostów lub do Wydz. Komunikacji w waszym mieście ewentualnie na dobrą OSKP.

Opublikowano

Zaświadczenie o zgodności jest tańsze, a tłumaczenie liczone od strony - droższe. Dlatego tłumacze nie informują, że w przypadku umowy dwujęzycznej wystarczy tylko potwierdzenie za 30-40zł.

Opublikowano

A jak wygląda sprawą jak bym zrobił tak: ojciec kupił dawno temu przyczepę ale jej nie zarejestrował. Dowód rejestracyjny dotarł później bo było postępowanie spadkowe. Umowy ani pisma o spadku nie mam bo zaginęło. Czy wyszło by dobrze jak bym napisał od nowa umowę na te osobę co jest w dowodzie i napisał drugą umowę teraz z ojcem że ja od niego kupilem. Czy takie coś przejdzie w WK?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v