XXXXXXX

Opinie o Skrzyni Dyna 4 w seri 54xx

Polecane posty

b0gdan    90

to dlatego że skrzynie w Agrofarmie ( profi i TTV pomijam bo i cena wyższa) są zdecydowanie gorsze pod względem obsługi i komfortu :) Jak się nie ma racjonalnych argumentów, to się jakieś bajki wymyśla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koks    40

Dyna 4 nie jest skomplikowana,4 zakresy i 4 pólbiegi,ma tez pokretlo do regulowania agresywnosci ruszania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

a ja zadam takie pytanie troche z innej beczki, mam dyna w 3085, orientuje sie czy wchodzi do niej tyle samo oleju co do normalnej czy mniej czy jak? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

A ma ściętą maskę?? bo do tura to super ze ścięta ;) Tylko nie mogę zrozumieć ile tak na prawdę ma on KM bo np MF 5445

 

nomionalna

95 KM

 

maxymalna

100 KM

 

Power Boost

110 KM

i która taka prawdziwa??

Edytowano przez TheCinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Maksymalna bez Boosta czyli 100KM


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

wiem ze bez tego Boosta 100KM bo on tylko w transporcie działa... ale kiedy jest ta max a kiedy minimalna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

moc nominalna jest przy obrotach nominalnych, a moc max to jest największa moc ją silnik osiąga i tu obroty zależą od rodzaju silnika i jego ustawień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Dyna 4 tak ma gdy temp spadnie poniżej - 10 st c półbiegi blokują się na c. Instrukcja obsługi nawet o tym mówi. Ma to chyba zapobiegać zwiększonemu obciążeniu przekładni i pompy gestym olejem przy niskich temperaturach. Nawet w przypadku mf a 42xx, które półbiegów nie mają producent zaleca krótkie rozgrzanie sprzętu przed jazdą ze wzgledu właśnie na olej hydrauliki i skrzyni.

Boost to poprostu druga charakterystyka. Elektroniczne sterowniki umożliwiają zapisanie kilku np charakterystyk pracy silnika. Tak więc na biegach 1 i 2 mamy 100 km. Gdy przełączymy się na 3 czy 4 włączamy poprostu inną charakterystyke. Sterownik zwiększa ciśnienie doładowania i dawke paliwa i mamy 110 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Czyli jest dajmy na to temperatura -20 ciągnik stoi pod wiatą wsiadamy zapalamy i...? i właśnie co dalej możemy używać rewersu a pół biegów już nie? czy po prostu czekamy w miejscu 15-30minut aż olej się rozgrzeje i odblokuje wszelkie funkcje skrzyni? (oczywiście wiem że odrazu po uruchomnieniu do ciężkiej pracy i wysokich obrotów nie wolno)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koks    40

Tak długo nietrzeba czekać. Wystarczy kilka minut na wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

zrozumcie, że nie trzeba czekać wcale... po prostu siadasz i jedziesz, a z jakieś parę paręnaście minut , zależnie od mrozu półbiegi będą dostępne. Czy ktos widzi problem z jazdą w zimie przez parę minut z 4 biegami??? Nowy JD ma ich na stałe tylko 9 :D

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A czy Ty myślisz że MF nie ma takich wersji ? (tyle że nie są jeszcze w Polsce dostępne ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Ma takowe wersje (400), z tym że produkowane nieprzerwanie od 30 lat

Skalibrowany rewers nie powinien szarpać, działa właśnie z większym opóźnieniem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie wiem co producent miał na myśli robiąc takie coś. Myślę, że chodzi tu raczej o wolniejszą jazdę, aby nie przeciążać przy zimnym oleju. O zakazie jazdy po odpaleniu nikt nic nie wspominał. Temperatura robi swoje czy to jd czy mf olej jest gęsty. A przy gestym oleju pompa jest bardziej obciążona. Zawsze można powiedzieć, że mf dba o swojch klientów i chroni maszyny przed niepotrzebnym przeciążaniem hehe.

A te wersje co podasjecie to na afrykę czy ameryke południową bardziej. Tylko nie wiem jak oni 5 wstecznych wykombinowali te skrzynie były zawsze 12x4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ameryka Południowa - Brazylia


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj