Skocz do zawartości
XXXXXXX

Opinie o Skrzyni Dyna 4 w seri 54xx

Polecane posty

XXXXXXX    0

Witam wszystkich mam zamiar zakupić MF 5465 i mam pytanko odnośnie tej skrzyni dyna 4 jak jest z jej awaryjnością??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Nie słyszałem jeszcze o awariach tej skrzyni biegów, ani od użytkowników, ani od serwisantów korbanka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomi83    0

Dołączę sie do tematu miano prasawicie chodzi mi o spalanie mf 690 4 na4 w roznych robotach typu orka siew prasa

co to znaczy ??

Edytowano przez nasil90
Błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

no bo doszły mnie słuchy ze się czasami zawieszają

Mam do czynienia z 3 ciągnikami z DYNA4 i żadna się nie zawiesza, ale to sa tylko 3 :) Czasami kalibracji wymaga skrzynia lub rewers, 3 minuty pracy, ale trzeba znać kombinacje, moja 2 lata jeszcze tego nie wymaga,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Czy to prawda że DYNA4 musi zimą przy większych mrozach rozgrzewać się półgodziny zanim można ruszyć?. MF jest jedną z marek którą biorę pod uwagę przy zakupie

 

PS. u nas są spore mrozy :lol:

Edytowano przez darek1972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

nie wiem jak jest w rym przypadku ale w niektórych trzeba po odpaleniu poczekać kilka min przy mrozach rzędu -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koks    23

Przy mrozie -10 z zimnym wiatrem, zawiesza sie na kilka minut tj.gdy zapalisz ciagnik i skrzynia ma zapamietany bieg np.2C,to przez kilka minut mozesz zmienic biegi tylko o pelna grupe,czyli np.z 2C na 3C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

To trochę lipa-u mnie owe -10 to bardzo często jest a @darek ma chyba jeszcze ciekawiej.

PS.Mnie to i tak nie dotyczy bo MF-a nie mam :D a ciągniki stoją w garażu pod domem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

czyli w jakiej temp stoją? chyba raczej na + mają, inaczej sytuacja wygląda jak ciągnik stoi np pod wiatą kilka dni przy -10 czy tam -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    62

Tak, zgadza się. Przy dużych mrozach po odpaleniu, ciągnik musi trochę popracować, aby można było używać półbiegów. Z drugiej strony, kto po odpaleniu ciągnika w mroźne dni, od razu daję gaz do dechy i jedzie? Ciągnik musi trochę popracować, oleje muszą się choć trochę rozgrzać.

 

Po jakichś 10-15 minutach wystarczy wyłączyć ciągnik i uruchomić od nowa. Wszystko działa, ale na początku czuć, że bieg wchodzi lekko z opóźnieniem.

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

czyli w jakiej temp stoją? chyba raczej na + mają, inaczej sytuacja wygląda jak ciągnik stoi np pod wiatą kilka dni przy -10 czy tam -20

No oczywiście że mam na "+" ale parę lat temu pamiętam jak było -29 a JD stał wtedy jeszcze w nieogrzewanym garażu-znajomy zadzwonił że stoi w zaspie więc odpaliłem i pojechałem (od razu )-biegi i zakresy przełączały się bez problemów (zakresy trochę ciężej ale to zrozumiałe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

U ciebie chyba jeszcze biegi są zmieniane linka jak dobrze pamiętam, może te rozwiązanie jest mniej wrażliwe na niskie temp jak elektrozawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

mam DYNA przy starszym modelu 3125 ale użytkuje teraz juz 7 sezon i narazie nie było problemu a na mrozy - sposób - trzeba zatkać (kawałkiem kartona) chłodnice oleju wtedy będzie sie rozgrzewał szybciej sprawdziłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Dobrze pamiętasz :D -ale mój kolega ma 5720 z PQ+ i mówi że też żadnych sensacji nie miał w zimie (a on trzyma ciągnik na podwórku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Jak już kiedyś pisałem jeździć można od razu nawet przy minus 30, biegi główne zmienia się niezależnie od temperatury :)

Który diler konkurencyjnej marki na temat skrzyni DYNA$ rozsiewa? CASE, SDF, czy może jakiś następny do grona dołączył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

pewnie dealerzy claasa i twierdza że skrzynia QUADRISHIFT jest znacznie lepsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Koledzy jeśli temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej -25 to zapalają się dwie kontrolki i odłącza skrzynie nawet z głównymi biegami, ciągnik jest unieruchomiony, to jest zabezpieczenie przed uszkodzeniami ;) to jest dobre rozwiązanie bo nie każdemu się wytłumaczy że zimny olej nie ma odpowiedniego smarowania... Raz pojedziesz nic się nie stanie ale kilka razy i w końcu coś siądzie, to nie jest że od pierwszego ruszenia zimnym coś walnie. Nawet teraz w starych maszynach czekam aż trochę się rozgrzeje cały a mój kolega to siada i może być -25 i aby zapalił to od razu gaz do dechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

ja mam dyne i z tymi biegami prawda ze od -10 juz sie skrzynia blokuje az sie nie rozgrzeje ale można odpalać i od razu jechać tylko półbiegów nie ma :) do awarii to nie słyszałem żeby coś się działo jak juz to kalibracja starczy albo wymiana czujnika w skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XXXXXXX    0

a jeszcze jedno pytanko jak tam ze spalaniem w waszych 54XX a szczególnie interesuje mnie spalanie 5465 chodzi mi o spalanie przy orce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Który diler konkurencyjnej marki na temat skrzyni DYNA$ rozsiewa? CASE, SDF, czy może jakiś następny do grona dołączył?

Słyszałem to od SDF-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kinga1111
      kupiłem massey ferguson 294s na 3 biegu jest zbyt wolny może jest 4 bieg? prosiłbym o schemat biegów
    • Przez Paweł9042
      Jak wymontować lewą półoś?
    • Przez czapla112
      Witam. Czy ktoś mi powie który z tych ciągników jest "lepszy", na co zwrócić uwagę oglądając go u sprzedającego?
       
      MF 3060 - Używany, Rok prod 1995, Moc 86km, Silnik 4 cyl Półbiegi Rewers mechaniczny.
      I w sumie nie ma więcej informacji w ogłoszeniu. Po zdjęciach nie wiele widać bo czysty jak nowy.
       
      MF 1004 - Rok produkcji 1985, 6600 Motogodzin, silnik 4 Perkins bez turba, 3 biegi, 1 pół bieg mechaniczny, reduktor, skrzynia całkowicie mechaniczna, posiada tura, tuza, kabina ogrzewana, pneumatyka do przyczep, opony tył 80% przód 50%,stan bardzo dobry, świeżo sprowadzony z Niemiec
    • Przez mirek18
      Mam problem z moim MF-255, przy ściąganiu pokrywy regulatora pompy wyhaczyła się sprężyna główna regulatora i sprężyna biegu jałowego od dźwigni głównej regulatora, nie wiem na jaki otwór zamontować sprężyny w dźwigni głównej regulatora pompy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez jaszczur2008
      Witam. 
      Mam problem z mf 3125 1991r. Polbiegi i przedni ogarniety.
      Mam pytanie odnosnie spalanie W komputerze. Pokazuje 0. Trzeba moze cos ustawic? Czy cos moze niedzislac.
      Wskaznik poziomu paliwa dziala.
       

×