waldek315

Problemy ze światłami w C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wierzba1272    8

Myślę, że tak bo akurat takie podłączenie to nie problem i nic szczególnego.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

A no tak, że oryginalny przełącznik od MF o którym pisałeś, że masz taki zamontowany posiada pin nr. 30 który podłączamy pod stały plus, oraz pin nr.15 który podłaczamy pod + pojawiający się po włożeniu kluczyka...i tyle...przy takim podłączeniu światła awaryjne działają bez włożonego kluczyka, a kierunkowskazy po włożeniu kluczyka do stacyjki.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Tyle tylko że przy włączaniu awaryjnych wyłącznikiem od MF styk 49 z 15 rozłączają się a na styku 30 jest napięcie po włączeniu awaryjnych to znaczy takie jakby tam trzeba było kontrolkę awaryjnych podłączyć. I co ty na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

A w ogóle pod który styk masz podłączony stały + ?

Po włączeniu awaryjnych styki 49 i 30 łączą się ponieważ przełącznik musi "podać" prąd do przerywacza (aby światła awaryjne w ogóle zadziałały) który wraca później do styku 49a który jest mostkowany ze stykami VL i VR i w taki sposób prąd płynie do wszystkich żarówek kierunkowskazów. Styk 15 jest odłączany, ponieważ światła awaryjne z założenia mają być zasilane z innego bezpiecznika niż kierunkowskazy. Gdy światła awaryjne są wyłączone zmostkowane są styki 15 i 49 i wtedy działają kierunkowskazu zasilane z oddzielnego bezpiecznika.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

stały plus mam podłączony poprzez bezpiecznik bezpośrednio do przerywacza.

pod styki 49 i 15 mam podłączony przełącznik kierunków tak żeby przy włączaniu awaryjnych wyłączał się przełącznik kierunków.

A że kontrolka awaryjnych na wyłączniku awaryjnych mi nie działa to podłączyłem oddzielną kontrolkę pod styk 30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

A możesz dokładnie napisać co masz podłączone pod które piny w przełącznikach i przerywaczu?


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

VL-kierunek lewy

49A-wyjście przerywacza na kierunki

VR-kierunek prawy

31-masa

49 i 15-rozłączanie przełącznika kierunków

30-kontrolka od awaryjnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

O Jezu.Przecież kolega wcześniej napisał ci jak mają być podłączone to czego jeszcze kombinujesz?

Włącznik od MF ma w sobie kontrolkę działania to po co ta dodatkowa?

Normalnie montuje się takie światła w 1 godzinę a nie 3 tygodnie

Podłącz wyłącznik tak i musi działać:

30-plus

15-plus po stacyjce

49-do przerywacza zacisk 49

49a-do przerywacza zacisk 49a

VL-do lamp lewych

VR-do lamp prawych

31-masa

Przełącznik świateł kierunku jazdy:

Środek przełącznika podłącz do zacisku 49a (obojętnie czy to zacisk przerywacza czy wyłącznika awaryjnych)

Skrajne zaciski przełącznika do lamp odpowiednio lewych i prawych albo do zacisków wyłącznika awaryjnych odpowiednio VL i VR

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

ja podłączyłem tak jak mi pasowało.

a podłączyłem oddzielną kontrolkę awaryjnych bo mi tak kontrolka w wyłączniku awaryjnych nie działa.

PS.

Jakbyś czytał wcześniejsze posty to wiedział byś o tym.

Edytowano przez mati4116

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To po co się pytasz jak i tak podłączasz jak tobie pasuje.

Jak mogła działać jak źle podłączyłeś? :blink:

Jak byś dobrze podłączył tak jak napisałem to by kontrolka działała.

NIECH KTOŚ ZAMKNIE JUŻ TEN TEMAT

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

@asharot daj sobie spokój z komentowaniem.

Edytowano przez mati4116

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

To po co się pytasz jak i tak podłączasz jak tobie pasuje.

Jak mogła działać jak źle podłączyłeś? :blink:

Jak byś dobrze podłączył tak jak napisałem to by kontrolka działała.

NIECH KTOŚ ZAMKNIE JUŻ TEN TEMAT

 

Nie zamknę bo może ten temat przydać się w przyszłości. W każdym razie proszę o spokój, nie kłócić się :P


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Mam jeszcze jedno pytanie ilu amperowy bezpiecznik dać do przerywacza elektronicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

@asharot ma racje, kontrolka może nie działać przez nieprawidłowe podłączenie przerywacza i wyłącznika świateł awaryjnych, ale to twoja sprawa jak podłączysz.

A co do bezpiecznika to jego moc oblicza się ze wzoru I=P/U który jeśli interesujesz się elektryką powinieneś bardzo dobrze znać.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

faktycznie bardzo dobrze go znam ale myślałem że jak przerywacz jest elektroniczny to bezpiecznik może być mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Nie ma żadnej różnicy, bezpiecznik dobieramy w zależności od natężenia prądu płynącego w obwodzie.

Edytowano przez wierzba1272

UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Daj sobie spokój z tymi kontrolkami i z tymi elektronicznymi przerywaczami bo i tak czy prędzej czy pózniej to wywalisz.Ja miałem fabrycznie to zamontowane i ciągle byly z tym jakies problemy,a to kontrolki nie swieciły a to kierunku nie było a to awaryjne niedziałaly no różne cyrki sie działy, wymieniłem na nowe chyba trzy przerywacze w domu wszystko działało jak poszedł w trase to szok. W koncu założyłem zwykły przerywacz i sie skonczyły problemy, dodam ze instalacja była i jest w nie nagannym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jakieś niestworzone rzeczy opowiadasz,na dzień dzisiejszy nie ma lepszego przerywacza od elektronicznego nawet tego za 20zł.

Jak chcesz się pobawić i rozbudować instalacje kierunkowskazów to w mojej galerii jest schemat na przekaźnikach. KLIK


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

@MAT912 w jakim pojeździe miałeś takie problemy?


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakieś niestworzone rzeczy opowiadasz,na dzień dzisiejszy nie ma lepszego przerywacza od elektronicznego nawet tego za 20zł.

Jak chcesz się pobawić i rozbudować instalacje kierunkowskazów to w mojej galerii jest schemat na przekaźnikach. KLIK

To nie sa niestworzone rzeczy tylko tak sie działo bo po co miał bym to zmieniac. Z tymi zwykłymi tez nie ma zadnych problemów o ile są odpowiednio dobrane do obciązenia,tak samo wszystko działa tyle ze nie ma tej kontrolki od przyczep, Awaryjne tez działają bezproblemu.To się działo w 912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

A ja akurat z tymi zwykłymi- bimetalicznymi mam cały czas problemy, mimo iż kierunkowskazy używane są rzadko to przerywacz wymieniam co ok. 2 lata bo przestaje działać. Elektronicznego jeszcze nie mam założonego, ale już leży w garażu i na pewno go założę.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj