waldek315

Problemy ze światłami w C-360

Polecane posty

PaweLisowicz    88

 Ściągałem błotniki ostatnio bo robiłem hamulce i teraz podłączam wszystko pod siedzeniem i nie działa mi w ogóle światło stopu. Wszystko podłączone dobrze, bezpiecznik nie przepalony, żarówki dobre. Jak odłączę dwie wsuwki z czujnika stopu i je zewrę razem to też nie świeci stop. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Podepnę się pod temat. Słuchajcie, czy u Was też były notoryczne problemy z choinką w światłach spowodowaną brakiem masy? Ja swoją instalację wymieniałem w 2005r. Niestety kupiłem to co było. Instalacja była zrobiona na kablach 0,75 gdzie oryginalnie powinny być 1.  Z dwoma przyczepami jadąc nocą kable aż pażyły. Dodatkowo od kilka lat ma ciągle jakieś akcje bo ta masa raz jest raz jej nie ma. Wkurzyłem się i zrobiłem instalcję elektrycznę sam. Wczoraj skończyłem. Kupiłem kable takie jakie były oryginalnie, nowe peszle, nowe lampy, gniazda, żarówki, cała elektryka położona od zera. I teraz to co poprawiłem i nie wiem czy nie zrobiłem tego na wyrost, to poprowadziłem do kabiny przewód masowy 1,5mm prosto od akumulatora, dałem dodatkową kostkę połączeniową a następnie do każdej wiązki idącej do lampy, dołożyłem jeden przewód czarny który połączyłem z przewodem wyprowadzonym od akumulatora. Dzięki temu masa powinna być zawsze tylko nie wiem czy ta przeróbka była warta zachodu i czy np nie wystarczyła by po prostu zwyczajnie nowa instalacja. W starej jak zdjąłem izolację z kilku kabli to miedź była czarna co świadczy że nie raz instalacja była przegrzana. Światła teraz o wiele lepiej świecą, mocno, biało a nie jak wcześniej na żółto. 

Edytowano przez włodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Cześć,

Czy orientuje się ktoś z Was, gdzie oryginalnie znajdowały się kontrolki kierunkowskazów przyczepy w C360-3p? Wiem że to wymaga elektronicznego przerywacza ale takowy mam. Natomiast z tego co słyszałem, może to bzdury, to 3p wychodził w wersji z takimi kontrolkami tylko nie bardzo wiem gdzie one były i czy były pod to jakieś dedykowane tablice wskaźników. 

I jeszcze jedno pytanie. Może ktoś będzie wiedział czy są jakieś gotowe, większe deski rozdzielcze do C360 ale pasujące do oryginalnej maski, tak żeby nie trzeba było robić żadnej rzeźby? Bo przydało by mi się jeszcze wsadzić wskaźnik z ciśnieniem oleju a nie chcę też go umieszczać w jakimś dziwnym miejscu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Jak nie ma oryginalnie kontrolek  to dowierć otwory.

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego z 89r i w nim są dwie kontrolki, i sa obok starter przy kierownicy. Nad pulpitem przykrecanym na 3 sruby. Wywal zegar od spreżarki a kup dwu wskaźnik od stara, i będziesz miał ciśnienie oleju i powietrza w jednym wskaźniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz100    10

Witam. ostatnio zaczołem zakładać nowe lampy do ursusa c 360 i teraz jest taki problem mianowicie po przekreceniu kluczyka w stacyjce w pierwswze połozenie zapalaja sie pozycje z tyłu dwa na błotniku dwa i z przodu dwa małę pozycje a jak przekrece kluczyk na ostatnie połozenie trzecie powinny zapalic sie światla długie z przodu a dzieje sie tak że palą się pozycje z tyłu dwa na błotniku dwa no i w tych przednich lampach pali sie też małe żarowki pozycyjne i te żarówki duże bańkowe też sie palą dwa na raz. Moje pytanie czy tak ma być? Czy w przednich lampach w ursusie c 360 po zapaleniu świateł drogowych czy jak kto woli długich palą sie dwa żarówki pozycje i te uże bańkowe? Bo ja już zgłupiałem i sam nie wiem? Proszę  o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W c 360 nie ma pozycyjnych w lampach przednich 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz100    10
4 godziny temu, TomaszStach napisał:

W c 360 nie ma pozycyjnych w lampach przednich 

jak nie ma są duze żarówki na środku od mijania i drogowych i jest malutka zarówka na dole..... task wiem o co ci chodzi nie pozycyjne tylko postojowe.... ale raczej każdy powinien wiedzieć o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Bo powiem Ci ciekawostkę że mam 360 prosto z PZGS kupioną w 89, instalacja elektryczna poza alternatorem w oryginale i w ogóle nie ma w głównej wiązce przewodu do tych małych żarówek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz100    10
15 godzin temu, TomaszStach napisał:

Bo powiem Ci ciekawostkę że mam 360 prosto z PZGS kupioną w 89, instalacja elektryczna poza alternatorem w oryginale i w ogóle nie ma w głównej wiązce przewodu do tych małych żarówek. 

jak nie ma teraz jak kupujesz na przod do c 360 lampy nowe np. od wesem to każda ma na dwie żarówki dużąż i na małą i co ty gadasz.... w schematach instalacji też jest wszędzie pokazane jasno i wyrażnie że tam są małe żarówki i kable do nich idą .... no chyba ze w tych ostatnich c 360 już tą żarówkę wyżucili z przednich lamp bo troche moim zdanim to bezsensu pali sie pozycja a jak zapalisz krótkie to co ona daje i tak jje nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Mateusz100 napisał:

jak nie ma teraz jak kupujesz na przod do c 360 lampy nowe np. od wesem to każda ma na dwie żarówki dużąż i na małą i co ty gadasz.... w schematach instalacji też jest wszędzie pokazane jasno i wyrażnie że tam są małe żarówki i kable do nich idą .... no chyba ze w tych ostatnich c 360 już tą żarówkę wyżucili z przednich lamp bo troche moim zdanim to bezsensu pali sie pozycja a jak zapalisz krótkie to co ona daje i tak jje nie widać.

Mówię ci że owszem, na schemacie jest, w lampach miałem plastikowe oprawki, ale już ani żarówek, ani przewodów do nich nie ma. Z wiązki wychodzą trzy. Krótkie, długie i sygnał. A postojówek już nie mam. A czy tak miało być, czy na montażu brakło przewodów to już nie wiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

Witam mam problem z prawym kierunkiem na blotniku w c 360 a z przodu z prawiej dziala ale wolno mryga inne swiatla sa sprawne, ktos pomoze bo juz nie wiem o co chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jeżeli z tyłu niema wcale to z przodu powinien szybciej działać. Trzeba szukać po przewodach, sprawdzić masę w lampach, żarówki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

zarowki juz przekladalem mase w tej lampie gdzie nie ma kierunku wyczyscilem a co dziwne swiatlo tylne w tej lampie dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aktis    319

miernik, albo próbówka i sprawdzać gdzie ginie napięcie. pod siedzeniem powinieneś mieć kostkę, gdzie są połączenia przewodów od lamp na błotnikach i tylnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aktis    319

trzeba mieć chociaż próbówkę (żaróweczkę z dwoma kabelkami) i iść po przewodach od lampy, aż do stacyjki. Nie umiem łatwo tego wytłumaczyć tu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Skoro do lampy nie dochodzi prąd to gdzieś się musiał zapodziać. Tam jest prosta instalacja, od przełacznika kierunkowskazów wychodzą przewody na lewy i prawy kierunkowskaz i gdzieś pod fotelem, w okolicach dźwigni od właczania wałka jest kostka w której te przewody sie rozchodzą na prawa i lewą stronę, na lampy błotnikowe przednie, tylne i do gniazdka do przyczepy. Skoro przedni kierunkowskaz działa to coś musi nie łączyć na lini od tej kostki do lampy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj