Skocz do zawartości

Ursus- prototypy.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jeśli zaczeliby go robić to ursus albo po pewnym czasie wszedłyby do grupy ze steyrem i casem i klepałby ich ciągniki pod swoją marką. Lub fabryka warszawa skończyłaby tak jak FMŻ Płock, jako montownia...

Opublikowano

Ursus 3110 dt mam  na oku takiego całkiem niedaleko. Interesują mnie informacje o tym modelu jeśli ktoś z forumowiczów posiada taki sprzęt jak się sprawuje. W internecie jest nie za wiele opinii dotyczących tego sprzętu niby produkowany do lat 80 a sprzedawca podaje 88 może wie ktoś czy wersje eksportowe ( ten jest z Włoch) były robione tak jak on to podaje?

Opublikowano

O opinie kogoś będzie ciężko ale to jest cieżki ursus tyle że z 6 garowym silnikiem perkinsa z pompa stojacą, a chyba gdzieś czytałem że silniki z ta pompą są troche problemowe. Druga sprawa ciekawe czy sprzęgło jest od ursusa czy od perkinsa(czy jeszcze inne?) i wałek od skrzynii do sprzegła  jest jak w ursusie(bo jak jest inny to na pewno go nie dostaniesz 3p składak ale trochę popularny ale ma wałek sprzęgłowy dłuższy niż w zwykłej c 360.)

Opublikowano

3110 to wersja tylko na eksport. Silnik dość popularny, aczkolwiek ma swoje wady. Wersje eksportowe były wykonane o wiele lepiej niż krajowe. Kwestia tylko, jak był eksploatowany i czy nie jest to jakiś składak na wzór 3110 (takie też widziałem, silnik perkins z mercatora pożeniony z tyłem 1201). 

Opublikowano (edytowane)

Witam  :) 

Jakiś czas temu trafiłem na temat o Ursusie C-345. Zainteresowało mnie to, i chciałbym podzielić się z wami zdobytymi informacjami ^^
Najbardziej ogólnie mówiąc Ursus C-345 jest to wczesny wypust Ursusa C-355, o czym świadczą układ na jednym drążku, obciążniki na 3 śruby oraz odśrodkowy filtr oleju tzw. bąk. Charakterystyczne dla wczesnych C-355(C-345) były również kierunkowskazy i tylne lampy od C-4011.
DL1wWkBm.jpg
oIRksJGm.jpg

 

Ktoś może zarzucić mi, że nic nowego nie odkryłem, że o tym już była mowa. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na jeden szczegół, a konkretnie na obróbkę bloku od filtr oleju. Kilka lat temu w warsztacie mojego taty remontowałem silnik od 60-dziesiątki. Z zewnątrz normalny silnik, niczym się nie różnił. Jak się okazało odlew obrobiony był pod bąka(C-355) czy zwykły wymienny(C-360), zaś pompa oleju silnika nie pasowała od C-355/60 tylko od C-4011. Dlaczego do tego nawiązuje? Ponieważ wydaje mi się, że na poniższym zdjęciu z C-345 bąk znajduje się bliżej przodu silnika, tak jak miało to miejsce w remontowanym silniku. Ogólnie otwór wyjścia oleju  (zaznaczone na zdjęciach na żółto) w remontowanym silniku znajdował się w tym samym miejscu jak w bloku od C-4011, co bardzo mnie zdziwiło. Na poniższym zdjęciu porównałem bloki tych silników. Dodałem również zdjęcie C-355 z bąkiem. Według mnie bąk jest bliżej rozrusznika niż na zdjęciu z C-345.

 

1.C-4011,

2.C-355/60

3.Silnik remontowany (oczywiście fotomontaż, ponieważ nie posiadam oryginalnych zdjęć)

 

bbQSjBJm.jpg

 

25enxFem.jpg

 

IynK9ISl.jpg

 

Źródła zdjęć: 

http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/149937:1/7e45a044c710cb774bc26d287a450461/

http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=339242

Edytowane przez pawel94
Opublikowano

Ta roznica byc moze wynika z tego ze byly filtry typu bak i byly 2 filtry talerzykowe stosowane w 4011 zetor( nie c 4011 ursus) i prawdopodobnie ten blok byl troche starszego typu na dwa filtry talerzykowe i sposob montazu

Opublikowano

Filtry talerzykowe stosowane były w zetorach jak i ursusach 4011(takie jak na zdjęciu) :) Ten blok silnika który ja remontowałem miał wyjście na bąk, ale znacznie przesunięty do przodu, proporcje pokazałem w poprzednim poście. Zasilanie oleju miał jak 4011 a mocowanie miał już na bąka. I wydaje mi się że C-345 na zdjęciu co zbierają ziemniaki, ma też odsunięty bąk w stronę przodu.

wP36ETgm.jpg

Opublikowano

Witam

Mam taki ciągnik - silnik to Perkins A6.354 - dokładnie taki sam jak w Claas Mercator, co do sprzęgła - inne jest koło zamachowe - rózni się otworami - w razie potrzeby mozna w zwykłym nawiercić wory i tez pasuje, docisk jest taki sam jak w C-385, wałki sprzęgłwe pozostają bez zmian.

Dodatkowo jest większa tulej od podnosnika - zwykła tez pasuje - w razie awarii.

Mam 6 cyl bez turbo - to jest 110 km ciągnik pali do 8 litrów na godzinę w cięzkiej pracy - tyle co zwykła C-385, ale ma dryg lepszy niz nasza Polska 6. Dodatkowo mam zamontowane Aku 100APH i pali na nim w największe mrozy.

Były 3 typy mocowań dolnych do skrzyni.

Dodatkowo ciągnik ten jest szybszy od zwykłej C-385 bo silnik kręci się do 2800 obrotów.

Co do wad silnika - ja ich nie znam - wytrzymuje 15 - 20 tys motogodzin. Ja mam ciągnik z 1977 roku a silnik nominalny.

Więcej pytań na wenicjusz@gazeta.pl

Pozdrawiam

Opublikowano

Napęd jest oryginalny. Kiedyś na AF w galerii były zdjęcia Ursusa C-360 sprowadzonego z Włoch, który miał identyczny napęd. Oprócz tego widziałem też kilka innych C-360 z napędem z Włoch na sprzedaż. Dealer po prostu zmienił naklejki na masce.

Opublikowano (edytowane)

Mam na myśli, że jest to jeden z bardzo niewielu egzemplarzy wyprodukowanych przez Ursusa. Jak już wcześniej wspominałem, jeden z użytkowników AF kiedyś wstawił zdjęcie C-360 z identycznym napędem i pisał, że napęd jest w 100% oryginalny. 

Ursus skrywa wiele tajemnic. Dokładnie znam wiele prototypowych oraz eksportowych modeli a jednak cały czas znajduje wiele nowych informacji. Ursus już na przełomie lat 60 i 70 pracował nad prototypem ciągnika na bazie Ursusa C-4011/C-355, który posiadał nieco mocniejszy silnik oraz przedni napęd.

Edytowane przez krzychu12
Opublikowano

Witam może mi ktoś powiedzieć o ursusie 475 ?, bo trafił sie do kupna ale nie wiem co to jest.

Opublikowano (edytowane)

Jakiś ulep Urusa, w zasadzie jak w ładnym stanie i dobrej cenie oraz pasuje Ci, to nie ma się czego bać. Nic tam innego nie ma jak Ursusach ba licencji MF.

Ogólnie z informacji jakie można znaleźć w niecie jest to następca 4512 lub 4514 ( 4x4 ). Tego typu oznaczenia głównie pojawiają się w Irlandii.

Cała seria oznaczona jest 450 ( jak 3512 ), 475 ( jak 4512 ) i 490 ( jak 6014 lub coś podobnego z silnikiem A4.248 ).

Pewnie norm nie spełniali i jakieś kombinacje jak teraz z tymi z Pakistanu. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Nie jest to 4514 czy 4512 w wersji eksportowej tylko jego następca, a co tam siedzi dokładnie w środku to kto go wie:)

W środku to może być dalej to samo co 4512 na eksport. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v