Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sdcrisis    0

czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

jak cie stac na mianę felg to mozesz zmienić ;)

 

przód 420/70/24 ale z tyłu to pewnie 520/70/38 bo masz 18,9????? a nie 18,4? zauważ że opon niskoprofilowych nie kupisz u najtańszych producentów i koszt zakupu szerszych opon to co najmniej 40% większy wydatek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Henius91    584

szerokosc mozesz wziasc jaka chcesz ale nie mozesz brac innej wysoksci tzn. profilu bo Ci sie nie bedzie zgrywac z przednim napedem no chyba ze tryby zmienisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Cześć podpowiedzcie mi jakie opony macie w swoich ciągnikach 1224 i 1614 bo nie wiem na jakie się zdecydować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

ja wlasnie kupilem nowe oponki do 1224 na przodek ala tobie pewnie chodzi o tylne. wiec do 1224 najlepsze sa na tyl 18,4 R34 bo szersze do nie wiem czy warto zakladac no chyba ze 540/70 R34 ale szersze to juz nie potrzebne a na przodek 14,9 R24 albo 16,9 R24. ja w moim ma tyl 18,4 ale sa to radialki wiec sa o wiele szersze niz zwykle(diagonalne)ale nie polecam radialek bo np. podczas obortu pluga ciagnik za mocno sie buja no a tym bardziej przy turze a na przodzie mam 14,9 R24. myslalem nad 480/70 R 24 no ale potrzebowalem szybko opon wiec kupilem te wezsze. a jesli chodzi o 1614 to sie nie znam ale one chyba maja opony tej samej szerokosci ale wiekszy profil tyl R38 a przod R28 no ale nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt930    1
ja wlasnie kupilem nowe oponki do 1224 na przodek ala tobie pewnie chodzi o tylne. wiec do 1224 najlepsze sa na tyl 18,4 R34 bo szersze do nie wiem czy warto zakladac no chyba ze 540/70 R34 ale szersze to juz nie potrzebne a na przodek 14,9 R24 albo 16,9 R24. ja w moim ma tyl 18,4 ale sa to radialki wiec sa o wiele szersze niz zwykle(diagonalne)ale nie polecam radialek bo np. podczas obortu pluga ciagnik za mocno sie buja no a tym bardziej przy turze a na przodzie mam 14,9 R24. myslalem nad 480/70 R 24 no ale potrzebowalem szybko opon wiec kupilem te wezsze. a jesli chodzi o 1614 to sie nie znam ale one chyba maja opony tej samej szerokosci ale wiekszy profil tyl R38 a przod R28 no ale nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

mój ciągnik pracuje tylko w polu i w trasporcie nie ma tura ani obrotowego i problem polega na tym że przestali na jakiś czas produkować opony 18,4/34 i 14,9/24 z firmy stomil olsztyn kormoran mają ruskie i mitas są to te same rozmiary i radialne ale szersze są nie wiem co począć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Rozmiar faktyczny może różnić sie od teoretycznego, stąd też możliwe różnice między różnymi oponami rzekomo w tym samym rozmiarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

1614 - 18,4/R34 i 14,9/R24 Musisz założyć takie jakie były chyba że dobierzesz szersze. Bo wyższych nie założysz ze względu na tryby – trzeba by je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

a co ci zależy że są szersze. jak masz szersze to mniej ci w polu wpada i robi mniejsze ślady. a w transporcie też nie ma różnicy to nad czym się zastanawiasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tak prawda że te tańsze opony są niby tańsze a one są tańsze bo mniejsza szerokość ,Jak gdzieś tu na forum ktoś pisał rozmiar wskazuje na szerokość balonu a nie bieżnika który jaest różny zależnie od producenta-ceny.I jeszcze jedno tańsze opony są z łatwiejszej do sćierania gumy znaczy szybciej wyłysieja .

jktuning bierz te opony i nie marudź żę szersze w bieżniku i tak nie wiele ,najlepiej jakby były radialne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33
1614 - 18,4/R34 i 14,9/R24 Musisz założyć takie jakie były chyba że dobierzesz szersze. Bo wyższych nie założysz ze względu na tryby – trzeba by je wymienić.

 

Bez problemu też można założyć 18.4-38 i 14.9-28. To samo przełożenie sprzęgła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

mozliwe ze wydaja sie szersze bo sa radialne ale ja nie polecam radialnych bo sa zbyt miekie. no a Mitasy sa bardzo dobre. kormorany jeszcze chyba produkuja a barumki tez sa dobre ale mitasy lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jak zbyt miękkie że co uginają się nie szkodzi ,a może chodzi ci o gumę ? Ja uważam że radialne są lepsze mniejszy nacisk na glebę czyli same plusy: ziemia mniej zniszczona ,ciągnik ma lżej bo się nie zapada ma mniejszy poślizg czyli mniej paliwa zuzyje i lepszy plon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

no moze i polecasz ale ja wtedy nie polecam zadnego ciezkiego sprzetu np. pluga obrotowego albo jakis agregatow ciezkich bo szybko zwolnice wysiadaja zwlaszcza w przypadku jezeli ma sie zwolnice starego typu. jest to za duzy opor przy takim obciazeniu. ja uwazam ze do 1224 w zupelnosci wystarcza 18,4. spojrz na opony przy mojej ''12'', sa to 18,4 ale jednak sa o wiele szersze niz np. Mitasy 18,4 ktore mam przy 902.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

no zachodnie ciagniki albo ursusy z nowszymi zwolnicami moze tak ale te starsze sa zbyt slabe na tak szeroki opony. no a czy ma lzej na takich oponach to niech odpowiedz nie zostanie ujawniona bo znowu moze dojsc do malej klutni. no ale zreszta opony dopasowuje sie do terenu jaki sie ma czyli szerokie na lekko podmokle lub gorzyste tereny a nie tak jak pisal kolega @przemek ze na takich oponach lepiej wyglada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

właśnie na szerszych oponach ciągnik ma lżej ale przy pracach polowych -mała prędkość ,odwrotnie w transporcie-większa prędkość czyli większy opór no i bezwładność koł hamulce mogą nawet nie dać rady ale to już w naprawdę szerokich oponach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    27

no własnie i dlatego kupismy takie szerokie laczki zeby lepiej ciagnał , nie buja podczas jazdy a moje opony maja chyba ze 3 lata i jakos obrabia on 120ha i jakos zwolnice starego typu nie siadaja :) , @Heniu wyglad tez daje zajebi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

no mi narazie w zupelnosci wystarcza te co mam tylko szkoda ze na przod wzialem takie waskie bo do tura to chyba lepsze byly by szersze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez test
      jaka cena ursusa?
    • Przez pawells1994
      Witam, 
      Czy posiada ktoś instrukcję obsługi do Ursusa c 362 ?
      Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem tego rzadkiego egzemplarza i poszukuję paru rzeczy odnośnie budowy tego ciągnika. Gdyby ktoś posiadał  tą instrukcję bardzo proszę o wysłanie na e-mail za co z góry bardzo dziękuję/   dabkos1994@wp.pl
      Pozdrawiam
×