Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
chwiolas

Zetor Forterra 125 [opinie]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
chwiolas    8

Powoli zbliża się czas zakupu nowego traktora.Wybór padnie prawdopodobnie na w/w model.Decydują raczej wzgledy stosunku ceny do mocy(oprócz zetora brałem pod uwagę jeszcze kilka zachodnich marek). Chciałbym jeszcze usłyszeć opinie posiadaczy tychże traktorów.Pozytywne jak i negatywne.Być może zdecydowana wiekszość utwierdzi mnie w przekonaniu że to dobry wybór,być może bedzie całkiem odwrotnie,ale wtedy bedzie jeszcze możliwość zastanowienia sie nad czymś innym.Zapraszam do wyczerpujących wypowiedzi na temat tego modelu B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca94    168

Mi kolega mówił ze jak ugniatali kukurydze to jego wujek wlał do Forterra 125 165 litrów paliwa i ugniatał non stop przez 12 h i pod koniec zabrakło poza tym to chiniczycy zaczynają brać się za części :D a jak wiadomo to na takich częściach daleko nioe zajedzie.Może lepiej jakiś case albo new holland,lambo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winson92    0

woziłem kururydze u jednego rolnika ktory wlasnie w tym roku zakupil froterre 125 i mowil ze oral 3,5ha 4 skibowym na ziemi chyba 2-3 klasie to mu spalil 65litrow... mowil ze niebyl to udany zbytnio zakup ale ogolnie to mowil ze fajny traktor tylko tyle ze paliwozerny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yarecki12    0

Forterry skaczą bardzo po drodze. Jest temat o tym gdzieś. Na główny ciągnik forterra mi się średnio widzi bo jest trochę krótka jak na tę moc ( mam 10641). Silnik trzeba dobrze kręcić na obroty żeby np się rozbujać z przyczepami. Poniżej 1500 obrotów zero mocy ( nie sądze żeby 125 miała dużo mocniejszy dół).

Może stosunek cena jakość dobry, ale już nie taki co kiedyś gdy my kupowaliśmy 6 lat temu. Po 6000 zatarł się na dwóch tłokach, myślę ze silnik w 125 więcej nie wytrzyma, jeszcze chyba nikt na forum nie ma w 125 lub 12441 więcej jak 2000-3000 godzin więc ciężko o opinie. Mały nh 70 koni miał ponad 6000 godzin i silnik jak nówka chodził. Na główny ciągnik lepiej coś 6 cylindrowego np nh t6030, t6050. Od wiosny mamy T6070 141 koni (1300 godzin), a forterra 10641 ma 110 koni chyba w normie w jakiej moc podaje NH i jest całkiem inna jazda w nh. Większa pojemność, moc, i od dołu silnik ćiągnie nie trzeba tak kręcić i w transporcie nh mniej pali od zetora ( ładunki 25-35 ton).

Najgorsze te skakanie w zetorze bo tak poza tym dobry ciągnik ( poza ta ostatnią awarią ale to pierwsza awaria poważna).

Koniecznie fotel pneumatyczny weź do forterry wtedy będziesz dużo mniej odczuwał wstrząsy, szczególnie przydatna jest amortyzacja wzdłużna i opony jakiejś lepszej firmy a nie te mittasy fabryczne bo pękają i sztywne są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    76

Zetor ma to juz w genach ze duzo pali w mojej okolicy sa dwie 125 i koledzy mowia ze strasznie duzo pali jeden mowił ze nie nastarczy go tankowac a drugi orał 1ha i spalił mu 20 litrów a ojciec mtz 82 i spalił mu 8 litrow to jednak jest duza roznica niewiem jak on to zrobił bo moj wychodzi srednio do 12 l ale ja głeboko odwracam 25 - 27 cm wiecej sie nie da bo nie mam przedniego napedu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    8

Yarecki,troche NH jeździ już w naszej okolicy i użytkownicy ich narzekają na ich awaryjność.Forterr nie ma własnie,znam jednego użytkownika tego ciągnika i az tak mocno nie narzeka.Obawiam się tych Nh,ale innej alternatywy nie widzę dla zetora...wszystko cenowo odstaje za bardzo,a kasy jak na lekarstwo.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    27

Mi kolega mówił ze jak ugniatali kukurydze to jego wujek wlał do Forterra 125 165 litrów paliwa i ugniatał non stop przez 12 h i pod koniec zabrakło poza tym to chiniczycy zaczynają brać się za części ;) a jak wiadomo to na takich częściach daleko nioe zajedzie.Może lepiej jakiś case albo new holland,lambo.

 

być może 125-tka tyle spaliła.....

ja jestem posiadaczem Forterry 9641 i podczas zbioru trawy na sianokiszonkę zatankowałem ciągnik do pełna (180l). Woziłem trawę przez dwa dni po 10 godzin (razem 20 godzin zegarowych) bez przerwy lampka rezerwy po tym czasie jeszcze się nie zapaliła, pozostało trochę mniej jak 1/4 zbiornika.

Jeśli chodzi o orkę to mieści się w 18 litrach na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Yarecki,troche NH jeździ już w naszej okolicy i użytkownicy ich narzekają na ich awaryjność.Forterr nie ma własnie,znam jednego użytkownika tego ciągnika i az tak mocno nie narzeka.Obawiam się tych Nh,ale innej alternatywy nie widzę dla zetora...wszystko cenowo odstaje za bardzo,a kasy jak na lekarstwo.........

Tak się składa że u nas też dużo nh jeździ, sami mamy 3 ( z czego jednego sprzedalismy i wzielismy nowego) i na te 4 ciągniki jeden jest awaryjny a reszta chodzi znakomicie. Awaryjne są TM175 i TM190 a mniejze tm dobrze chodzą, ciężko coś powiedzieć nt serii 6000 i 7000 bo jeszcze nie mają one dużych przebiegów ale np seria TSA której następcą są niektóre modele T6000 dobrze chodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    8

Coś nie ufam tym new hollandom.Ale to jedyna alternatywa,dla zetora.Szkoda że farmtracków takich mocnych nie robią,bo czytając po wypowiedziach użytkowników to sobie chwalą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

nie wiem jak tam farmtracki, u nas nikt tego nie ma ,same nh i pojedyncze zetory fendty i jd ale nh to 70-80% ciągników w mojej okolicy, głównie ze względu na dobry i bliski serwis. Zetor podobno już nie jest taki dobry jak kiedyś, te nowsze modele mają różne problemy m.i.n. z przegrzewaniem silnika i przeciekami, starsze były solidniejsze ( znaczy te sprzed 3-5 lat). Poza tym w każdej marce można trafić na lepszy lub gorszy egzemplarz, dużo też zależy od użytkownika. Kiedyś zetor miał dużą przewagę w postaci ceny teraz ona zmalała nieco.

Na forum jest dużo zadowolonych użytkowników nh, ale niektóre miały jakieś różne awarie tylko też nie każdy o tym pisze ale tragedi nie ma, poza tym jak np u nas ciagnik robi 1000-1500 godzin rocznie to coś się zawsze może stać, poprostu intensywna eksploatacja też robi swoje ale do tego maszyna jest.

Inna prawda jest taka że każdy swoje chwali, ale inne marki np fendt jd mf są droższe ( czasem mniej czasem więcej) i trzeba dobrze przemyśleć zakup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    8

No właśnie u mnie nowy zrobi z 300mth,także nie będe raczej kupował zachodnich, bo zetor podejrzewam starczy mi na lata.Co innego ty Yarecki jeśli jednym robisz po 1500 rocznie to musi być coś konkretnego bo remont by remont gonił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez sznajdik
      Mam problem ze znalezieniem części do wału napędowego do zetora pękł krzyżak a razem z nim ucho od krzyżaka w tej flanszy przy moście co się skręca z dwóch części i nie idzie znaleźć tej flanszy ma ktoś jakiś namiar bo krzyżak daje radę namierzyć
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.