Zaloguj się, aby obserwować  
chwiolas

Zetor Forterra 125 [opinie]

Polecane posty

chwiolas    28

Powoli zbliża się czas zakupu nowego traktora.Wybór padnie prawdopodobnie na w/w model.Decydują raczej wzgledy stosunku ceny do mocy(oprócz zetora brałem pod uwagę jeszcze kilka zachodnich marek). Chciałbym jeszcze usłyszeć opinie posiadaczy tychże traktorów.Pozytywne jak i negatywne.Być może zdecydowana wiekszość utwierdzi mnie w przekonaniu że to dobry wybór,być może bedzie całkiem odwrotnie,ale wtedy bedzie jeszcze możliwość zastanowienia sie nad czymś innym.Zapraszam do wyczerpujących wypowiedzi na temat tego modelu B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca94    168

Mi kolega mówił ze jak ugniatali kukurydze to jego wujek wlał do Forterra 125 165 litrów paliwa i ugniatał non stop przez 12 h i pod koniec zabrakło poza tym to chiniczycy zaczynają brać się za części :D a jak wiadomo to na takich częściach daleko nioe zajedzie.Może lepiej jakiś case albo new holland,lambo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winson92    0

woziłem kururydze u jednego rolnika ktory wlasnie w tym roku zakupil froterre 125 i mowil ze oral 3,5ha 4 skibowym na ziemi chyba 2-3 klasie to mu spalil 65litrow... mowil ze niebyl to udany zbytnio zakup ale ogolnie to mowil ze fajny traktor tylko tyle ze paliwozerny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Forterry skaczą bardzo po drodze. Jest temat o tym gdzieś. Na główny ciągnik forterra mi się średnio widzi bo jest trochę krótka jak na tę moc ( mam 10641). Silnik trzeba dobrze kręcić na obroty żeby np się rozbujać z przyczepami. Poniżej 1500 obrotów zero mocy ( nie sądze żeby 125 miała dużo mocniejszy dół).

Może stosunek cena jakość dobry, ale już nie taki co kiedyś gdy my kupowaliśmy 6 lat temu. Po 6000 zatarł się na dwóch tłokach, myślę ze silnik w 125 więcej nie wytrzyma, jeszcze chyba nikt na forum nie ma w 125 lub 12441 więcej jak 2000-3000 godzin więc ciężko o opinie. Mały nh 70 koni miał ponad 6000 godzin i silnik jak nówka chodził. Na główny ciągnik lepiej coś 6 cylindrowego np nh t6030, t6050. Od wiosny mamy T6070 141 koni (1300 godzin), a forterra 10641 ma 110 koni chyba w normie w jakiej moc podaje NH i jest całkiem inna jazda w nh. Większa pojemność, moc, i od dołu silnik ćiągnie nie trzeba tak kręcić i w transporcie nh mniej pali od zetora ( ładunki 25-35 ton).

Najgorsze te skakanie w zetorze bo tak poza tym dobry ciągnik ( poza ta ostatnią awarią ale to pierwsza awaria poważna).

Koniecznie fotel pneumatyczny weź do forterry wtedy będziesz dużo mniej odczuwał wstrząsy, szczególnie przydatna jest amortyzacja wzdłużna i opony jakiejś lepszej firmy a nie te mittasy fabryczne bo pękają i sztywne są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

Zetor ma to juz w genach ze duzo pali w mojej okolicy sa dwie 125 i koledzy mowia ze strasznie duzo pali jeden mowił ze nie nastarczy go tankowac a drugi orał 1ha i spalił mu 20 litrów a ojciec mtz 82 i spalił mu 8 litrow to jednak jest duza roznica niewiem jak on to zrobił bo moj wychodzi srednio do 12 l ale ja głeboko odwracam 25 - 27 cm wiecej sie nie da bo nie mam przedniego napedu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

Yarecki,troche NH jeździ już w naszej okolicy i użytkownicy ich narzekają na ich awaryjność.Forterr nie ma własnie,znam jednego użytkownika tego ciągnika i az tak mocno nie narzeka.Obawiam się tych Nh,ale innej alternatywy nie widzę dla zetora...wszystko cenowo odstaje za bardzo,a kasy jak na lekarstwo.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    42

Mi kolega mówił ze jak ugniatali kukurydze to jego wujek wlał do Forterra 125 165 litrów paliwa i ugniatał non stop przez 12 h i pod koniec zabrakło poza tym to chiniczycy zaczynają brać się za części ;) a jak wiadomo to na takich częściach daleko nioe zajedzie.Może lepiej jakiś case albo new holland,lambo.

 

być może 125-tka tyle spaliła.....

ja jestem posiadaczem Forterry 9641 i podczas zbioru trawy na sianokiszonkę zatankowałem ciągnik do pełna (180l). Woziłem trawę przez dwa dni po 10 godzin (razem 20 godzin zegarowych) bez przerwy lampka rezerwy po tym czasie jeszcze się nie zapaliła, pozostało trochę mniej jak 1/4 zbiornika.

Jeśli chodzi o orkę to mieści się w 18 litrach na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Yarecki,troche NH jeździ już w naszej okolicy i użytkownicy ich narzekają na ich awaryjność.Forterr nie ma własnie,znam jednego użytkownika tego ciągnika i az tak mocno nie narzeka.Obawiam się tych Nh,ale innej alternatywy nie widzę dla zetora...wszystko cenowo odstaje za bardzo,a kasy jak na lekarstwo.........

Tak się składa że u nas też dużo nh jeździ, sami mamy 3 ( z czego jednego sprzedalismy i wzielismy nowego) i na te 4 ciągniki jeden jest awaryjny a reszta chodzi znakomicie. Awaryjne są TM175 i TM190 a mniejze tm dobrze chodzą, ciężko coś powiedzieć nt serii 6000 i 7000 bo jeszcze nie mają one dużych przebiegów ale np seria TSA której następcą są niektóre modele T6000 dobrze chodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

Coś nie ufam tym new hollandom.Ale to jedyna alternatywa,dla zetora.Szkoda że farmtracków takich mocnych nie robią,bo czytając po wypowiedziach użytkowników to sobie chwalą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

nie wiem jak tam farmtracki, u nas nikt tego nie ma ,same nh i pojedyncze zetory fendty i jd ale nh to 70-80% ciągników w mojej okolicy, głównie ze względu na dobry i bliski serwis. Zetor podobno już nie jest taki dobry jak kiedyś, te nowsze modele mają różne problemy m.i.n. z przegrzewaniem silnika i przeciekami, starsze były solidniejsze ( znaczy te sprzed 3-5 lat). Poza tym w każdej marce można trafić na lepszy lub gorszy egzemplarz, dużo też zależy od użytkownika. Kiedyś zetor miał dużą przewagę w postaci ceny teraz ona zmalała nieco.

Na forum jest dużo zadowolonych użytkowników nh, ale niektóre miały jakieś różne awarie tylko też nie każdy o tym pisze ale tragedi nie ma, poza tym jak np u nas ciagnik robi 1000-1500 godzin rocznie to coś się zawsze może stać, poprostu intensywna eksploatacja też robi swoje ale do tego maszyna jest.

Inna prawda jest taka że każdy swoje chwali, ale inne marki np fendt jd mf są droższe ( czasem mniej czasem więcej) i trzeba dobrze przemyśleć zakup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

No właśnie u mnie nowy zrobi z 300mth,także nie będe raczej kupował zachodnich, bo zetor podejrzewam starczy mi na lata.Co innego ty Yarecki jeśli jednym robisz po 1500 rocznie to musi być coś konkretnego bo remont by remont gonił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj