Lukasz93

Zetor 7341 - problem z silnikiem

Polecane posty

Lukasz93    25

Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.

A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.

Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.

No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Głowice sprawdzone na płaskość dociągnięte z odpowiednim momentem i kolejnoscią blok też sprawdzona płaskość? Tuleja wystaje nad blok tyle ile pisze w serwisówce jest jedną grubość uszczelki pod głowice czy są różne? Tuleje mogą ładnie wyglądać ale kawitacja robi swoje chociaż wtedy na zgaszonym dostawał by ci się płyn nad tłok a na odpalonym ciśnienie jest wyższe i pchało by w układ chociaż jeśli nie ma CO2 to teoretycznie nie powinno to być powiązane ze spalaniem.olej czysty bez śladów płynu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Z jego wypowiedzi zrozumiałem że ciśnienie robi się w układzie a tu w grę wchodzi raczej przedmuch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
5 godzin temu, rafal4610 napisał:

Chłodnica?

 

36 minut temu, Ceres2 napisał:

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

 

2 godziny temu, Stodoła napisał:

Nagrzewnica odpowietrzona

Raczej mało prawdopodobne, jak z wypowiedzi autora odrazu na zimno, bez obiegu, bo pompa stoji podnosi się płyn i pojawiają się bąble

8 godzin temu, Lukasz93 napisał:

Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.

Na zimno? Po jakim czasie jest bąbel i podnosi się płyn? kwestia 30s? 10 minut?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25

16 godzin temu, Stodoła napisał:

Nagrzewnica odpowietrzona

Nagrzewnice odciąłem wogole.

 

14 godzin temu, Ceres2 napisał:

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

Przy wymianie pompy wodnej ją myłem, przepływa brzez nią git.

 

13 godzin temu, Alchemik napisał:

 

Raczej mało prawdopodobne, jak z wypowiedzi autora odrazu na zimno, bez obiegu, bo pompa stoji podnosi się płyn i pojawiają się bąble

Na zimno? Po jakim czasie jest bąbel i podnosi się płyn? kwestia 30s? 10 minut?

Na zimno. Odrazu po odpaleniu widać jak się płyn unosi. Czasem się zdarzy ze bąbel nie wypłynie to aż się płyn zaczyna wylewać

14 godzin temu, Grab12 napisał:

Głowice sprawdzone na płaskość dociągnięte z odpowiednim momentem i kolejnoscią blok też sprawdzona płaskość? Tuleja wystaje nad blok tyle ile pisze w serwisówce jest jedną grubość uszczelki pod głowice czy są różne? Tuleje mogą ładnie wyglądać ale kawitacja robi swoje chociaż wtedy na zgaszonym dostawał by ci się płyn nad tłok a na odpalonym ciśnienie jest wyższe i pchało by w układ chociaż jeśli nie ma CO2 to teoretycznie nie powinno to być powiązane ze spalaniem.olej czysty bez śladów płynu?

Glownice regenerowane, plantowane, sprawdzane niby na szczelność co jest chyba podstawą przed jaką kolwiek regeneracja. Dociągane na 180 nm. Wszędzie wokół sucho.

Wystawanie tulei nie mierzone, uszczelki dane wszystkie 1.5 bo to silnik z turbo.

Olej ok. Pół roku tak jeździł z tą rurką w chlodnicy koło obory to normalnie zrobił się czarny i to tyle

Screenshot_20231231_110502_Gallery.jpg

Screenshot_20231231_105541_Video Player.jpg

Screenshot_20231231_105558_Video Player.jpg

Screenshot_20231231_105656_Video Player.jpg

 

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
2 godziny temu, PRIMO napisał:

Z odmy dmucha mocno czy słabo?

Trochę widać, ale względem ursusa 1224 to bardzo mało

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Wystawanie tuleji ważna rzecz jak będziesz miał zapadnięta albo za bardzo wystającą to niedoszczelnisz plus blok też musi być płaski nie tylko głowice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4138

Przedmuch jest na 100% i widać że nie mały, tylko teraz gdzie, jeżeli głowice sprawdzone, to zostają tuleje czy nie ma gdzieś jakiegoś pęknięcia, choć wtedy dostawał by się raczej płyn do oleju, wystawanie tulei i blok, czy nie zwichrowany, innej możliwości już nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44

Głowica musi mieć mikro-pęknięcie.jak będziesz miał ściągnięte to sprawdź wysokość tulei ile każda wystaje.

Sory ale źle umyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
2 godziny temu, Grab12 napisał:

Wystawanie tuleji ważna rzecz jak będziesz miał zapadnięta albo za bardzo wystającą to niedoszczelnisz plus blok też musi być płaski nie tylko głowice

A jest jakiś sposób żeby sprawdzić na których garze jest przedmuch? Przynajmniej bym wiedział gdzie się skupić. Jak glowice zwalę i nic nie znajdę to kapitalka zostaję.

Płaskość bloku jak można sprawdzic? Bo wystawanie tulei to chyba tylko czujnik zegarowy i dociśnięcie tulei?

A i zapomniałem dodać jeszcze że miałem z nim dwa incydenty jakiś czas po kupnie go.

Z czasem zaczął wyrzucac troche płynu pod silnym obciażeniem np w transporcie z belami. Poźniej pękł przewod dolny od chlodnicy to się mógł trochę przegrzać nim go zatrzymałem.

Innym razem zerwało nakretke co trzyma dzwigienki zaworowe i tak popracował trochę na zamkniętych zaworach i postrzelał nim wróciłem do domu i znalazłem co go boli. Po tym zerwaniu nakretki za jakiś czas zaczął świrować na termostacie z temperaturą jakby sie nie otwierał i coraz gorzej wywalać płyn

2 godziny temu, Ceres2 napisał:

Głowica musi mieć mikro-pęknięcie.jak będziesz miał ściągnięte to sprawdź wysokość tulei ile każda wystaje.

Sory ale źle umyta.

No tylko wodą myłem, momentalnie woda wypływała dołem to nic więcej nie robiłem. Można by jakimś środkiem jeszcze ją wymyć.

Zaklad co regeneruje głowice może nie wyłapać mikropęknięcia? Robione w zambrowie, jeśli ktoś z tych okolic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Płaskość bloku i głowic liniałem i szczelinomierzem . też możesz sprawdzić do wystawiania tuleji czujnik zegarowy będzie najdokładniejsz chyba że pokombinować z liniałem i szczelinomierzem albo głebokościomierzem suwmiarki. Wymiary podawane są zwykle przy temperaturze 20 stopni na plusie plus tuleja powinna być docisnięta z jakąś siłą zwykle podaną w serwisówce zwykle na szpilki od głowic zakładasz sworznie tłokowe i dokrecasz dzięki temu imitujesz dociskanie głowicą. masz głowice pojedyncze to jest łatwo gorzej jak masz 6 garów i jednolitą głowice.tu masz przykładowe dane z katalogu dla s 231 dla orientacji.

IMG_20231231_151757424.jpg

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
1 godzinę temu, Ceres2 napisał:

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Moim zdaniem gdyby z termostatem np niewystarczająco chłodziło płyn w robocie to trzeba by było sprawdzic na innej chlodnicy co się będzie dziać. W tym przypadku to nic nie idzie robic konkretnego bo płyn wywali a z termostatem się gotuje. Tak to wyglada że latem na probe znowu włożyłem termostat po sprawdzeniu ze sprawny (a nawet wkładałem inny dobry tez z otworkiem) to jak np dam 2000 obrotow temperatura rośnie do 100 stopni i rosła by dalej a termostat się nie otwiera nie ma obiegu w chlodnicy. Po zmniejszeniu obrotow temp spada. Jakby tworzyła się jakaś poducha powietrzna i nie pozwalało się to otworzyć termostatowi (taka myśl).

Bez termostatu z tą rurką gdy obieg jest cały czas to można jeździć kolo domu na nieduzych obrotach temp nawet do 70 nie dojdzie. Latem może doszła ponad. Ale przy jakimś obciążeniu albo przygazowkach i duzych obrotach z chlodnicy płyn wypycha z bąblami

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Tak ja piszesz poduszka z gazów uniemożliwia prawidłową pracę termostatu jeśli chcesz się doszkolić z remontów polecam kanał promotory https://youtu.be/xm0uujGLoQE?si=Hs8cxF_osOM6QJs2 ten filmik jest o szczelności głowic tu drugi dokładnie przy 1 godzinie i 18 minutach mierzy występ tuleji na blok https://youtu.be/ookNy9y18vk?si=6JNDEsLkphjnohlJ bardzo dużo wiedzy tyle że po rusku gość zna się na swojej robocie a z jego filmów nauczyłem się więcej niż w szkole mechanicznej a z polskich gości na you tube jest profesor Chris ale on to raczej osobówki a ten rusek silniki od ciężarówek.Polecam obejrzeć każdemu jak powinien być wykonany remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4138
3 godziny temu, Ceres2 napisał:

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Chłodnica tu pani nie ma nic do rzeczy, to tak jakby miała pani wzdęcia    :P a szukała przyczyny w schładzaniu czoła.

Ps. Co u Ciebie Piękna?   :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4138
5 minut temu, Ceres2 napisał:

 

Cześć Chłopino:D żyje 

Się gdzieś zabunkrowałaś?    :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44
Napisano (edytowany)

Zastanawia mnie czy na nagrzewnicę masz rurki połączone czy zaślepione?

Edytowano przez Ceres2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
Napisano (edytowany)

I witam w nowym roku 😀

Mnie to zastanawia, że test CO² nie zmienia koloru. Jakby to nie spaliny. Ciekawe czy turbo miało by możliwość pchać powietrze gdzieś do kanału wodnego w głowicy. Ale to by oznaczało totalne spapranie roboty przez zakład co regenerował glowice. Co myślicie czy jest wogole taka możliwość żeby się w ten sposób dostawało powietrze? 

5 godzin temu, Ceres2 napisał:

Zastanawia mnie czy na nagrzewnicę masz rurki połączone czy zaślepione?

Połączone. W zetorze 7745 mam tak od bardzo dawna i jest ok

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Jeśli nie kazałeś zakładowi sprawdzić na  naikropękniecia oni robią tylko co im powiesz pewnie splanowali sprawdzili szczelność zaworów i luz w prowadnicach. Turbo w tym modelu raczej nie jest chłodzone cieczą choć wytwarza nadciśnienie to i tak wszystko ostatecznie trafia do głowic do kanałów ssących w głowicy masz także gniazdo wtryskiwacza on jest wymienne i omywa je płyn ale gdyby była duża dziura to mieszało by się w obie strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    13

Kiedyś miałem problemy z sześdziesiątką to porozcinałem kolektor wodny i do góry wspawałem rurki. Po nalaniu wody oraz ściągnięciu paska okazało się która głowica była wadliwa. Spotkałem się również z takim przypadkiem że dmuchało pomiędzy głowicą a tulejką wtryskiwacza. Powodzenia w szukaniu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
    • Przez Luk1312
      Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj