romanwiatr

Zakup kombajnu class.

Polecane posty

Marecki2922    522
9 godzin temu, aprochota napisał:

czyli ogólne co z tego wynika? lepiej większy heder i wolniej jeździć czy mniejszy i szybciej jechac?

Zdecydowanie szerszy i wolniej


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226
11 godzin temu, szymonidas9 napisał:

No nie wiem, jako użytkownik dominatora uważam że on gubi na wytrzasaczach i nie przesadzajmy że można nie wiadomo jak zapier... 

Bo przy dużych prędkościach  bęben też jest łatwo zadusić pomiedzy bębnem a odrzutnikiem że względu na mała średnicę bebna, a po kolejne przy 6m hederze jakość pociecia i rozrzucenia słomy to jest tragedia 

Tu kolega napisał całą prawde 🙂 Grneralnie dobre kombajny, ale wydajność taka sobie. Mega o wiele lepszy kombajn, co nie zmienia faktu, że dopiero w Trionie się przełamali i zmienili średnice tego bębna głównego wreszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

1. z 4.5metrowym też się ciulowo jeździ po drogach. Jest to nie lada wyzwanie. bo 4.5 to ma kosa dodaj do tego osłony etc i niewiele brakuje do 5. Claas to nie bizon. tam zaczepienie i odpięcie hedera to dosłownie 3 minuty łącznie z podjechaniem jak się nabierze wprawy. Serio. Sam mam dominatora 98 z hederem 4.5 i wiem co mówię.


2. kombajny z serii X8 czy nawet X6 w wersji mechanicznej są wyraźnie mniej wymęczone mam wrażenie. Jakby je kupowali kiedyś rolnicy na normalne gospodarstwa, a te z hydrostatem szły na usługi czy do jakichś kombinatów wielkich. Nie sprawdza się to zawsze ale bardzo ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    522
5 godzin temu, romanwiatr napisał:

Lepiej 98sl heder 4,5, czy 108 śl. Jak wygląda różnica z zużyciu paliwa, wydajność.

Wpisz w google dane techniczne obydwu kombajnów i porównuj , a najważniejszy jest stan techniczny konkretnego egzemplarza 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

3. jako użytkownik dominatora 98ds (bez hydrostatu ale to nie ma znaczenia tu) oceniam że pod względem wydajności (1 do max 1,2 ha na godzinę przy bardzo mocnej pszenicy dającej pod 10ton i nawet niespełna hetara przy życie takim zajebistym ale stojącym 10t+) uważam że jak ktoś ma dobre ziemie i aspiracje na takie plonu, to żeby nie kończyc żniw ostatni w okolicy to to jest kombajn na jakieś max 120ha. Jak plony są niższe to rzecz jasna ten areał odpowiednio wzrasta


4. Ogólnie polecam (szczególnie te egzemplarze z silnikiem mercedesa bo one są nie do zameczenia (w przeciwieństwie do dość delikatnych perkinsow). I jak się nie trafi egzemplarza super wymęczonego, to to jeszcze będzie służyć i służyć.


5. a i jeszcze jedno. weź taki co ma klimę i napęd kosy Schumachera. Chyba że nie wiem, by się trafił jakiś super zdrowy co przez 360 dni w roku stał w garażu przykryty kocykiem, to wówczas można na te braki przymknąć oko.

6. w te silniki V8 ze 108 nie warto się pchać bo ponoć chleją jak smoki . i nie są jakieś super bezawaryjne. Zwykłe 6 cylindrowe rzędowe dają radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Dziękuję, za tak fachową podpowiedź. Gdy tylko zakupię to pochwałę się jaki kupiłem.

Byłem zdecydowany na CLASSA, ale znajomy namawia mnie na NEW HOLLANDA serię TX 34 lub TX 36. Bo mają drugi bęben młucący jak w MEGA. 

Edytowano przez romanwiatr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Witam wszystkich ponownie. Obiecałam, że gdy kupię to napiszę. 

Kupiłem DOMINATOR 118 SL MAXI.

Potrzebuję teraz transportu, może ktoś poleci sprawdzony, dobry i ekonomiczny transport odległość 280 km. Jego szerokość to 3.4 m więc trzeba zdejmować koła i heder 5.1 m koszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

+48 791 997 680
Nie wiem czy robią krajówke, ale z Francji są najtańsi jeśli chodzi o kombajny, przywozili mi kilka szt, zawsze bezproblemowo i bezkonkurencyjnie. Moreń też z Fr wozi większe gabaryty, oni mi opryskiwacz samojezdny wozili. Tak czy inaczej ja bym swoją drogą wrzucił na clicktrans, to nic nie kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0
Napisano (edytowany)

Dziękuję za podpowiedź. Dogadałem się się faktycznie cena mega SUPER. Jeśli ktoś może zaopiniować ten model to bardzo proszę. Jak pisałem przesiadam się z BIZONA, to na co zwrócić uwagę, na co uważać, czego się wystrzegać?

Edytowano przez romanwiatr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Z ciekawości, jaka na chwile obecną cena po PL?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    330
romanwiatr napisał:

Dziękuję za podpowiedź. Dogadałem się się faktycznie cena mega SUPER. Jeśli ktoś może zaopiniować ten model to bardzo proszę. Jak pisałem przesiadam się z BIZONA, to na co zwrócić uwagę, na co uważać, czego się wystrzegać?

też kupiłem na jesieni ale 108 maxi to praktycznie to samo tylko ty masz silnik mocniejszy. zobaczymy jak to będzie kosic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0
3 godziny temu, Rowan napisał:

Z ciekawości, jaka na chwile obecną cena po PL?

Niema sztywnej ceny, każdy wycenia indywidualnie. Jeszcze zależy czy z pilotem czy bez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dominator85
      Witam. Posiadam dominatora 85 i chciałbym wyregulować klepisko. A dokładnie szczeline pomiędzy klepiskiem a cepami. Chodzi mi o to jaka powinna byc dokładnie ta szczelina, jaka powinna być odległość pomiędzy klepiskiem a cepem . Jaka powinna być szerokość szczeliny na wlocie i wylocie.
    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez Artur312
      Witam .niema ktoś z użytkowników dominatora 76 schematu jak jest w środku w kabinie te cięgiełko  do rozdzielacza rury . Po prostu rozpadła mi się ta blaszka umocowana do dźwigni. I nie umie znalesc na internecie jej ? Może ktoś przerabiał temat ? 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. Poproszę o poradę a nie jak jedna osoba napisała ,,no to musisz naprawić'' .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj