bamberszol

Zetor Proxima 85 2010r. Wywala płyn chłodniczy korkiem wlewu.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bamberszol    26

Witam. 

Co może być przyczyną wyrzucania płynu chłodniczego kiedy ciągnik jest pod obciążeniem np. Z agregatem. Na wolnych obrotach i bez obciążenia jest ok. Wyrzuca płyn aż do momentu gdy nie ma obiegu i wtedy przegrzewa  silnik. 

Biorę pod uwagę:

-uszczczelka pod głowicą

-peknieta głowica

-korek wlewu płynu chlodniczego (chciałbym aby to było😁)

-termostat

 

Wykluczylem już chłodnice spalin gdyż zrobiłem na niej obejście i jest to samo.

Jakie wasze sugestie mogą być.???

 

 

IMG_20230821_204006_1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingway    9

Obstawiam uszczelkę ;) Ale termostat możesz wykręcić i zobaczyć bez jak się będzie zachowywać , choć wiem , że pewnie tam jest ciasno :/ A korek też możesz sprawdzić płyn chłodniczy nawet bez korka gdy jest odpowiedni stan nie powinien wybijać ;) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingway    9
Przed chwilą, akmaly napisał:

Na początek test na CO2 w płynie.

Co2 sprawdzałem u sb , pożyczyłem  od mechanika te urządzenie i nawet on sam przyjechał i niestety nie pokazywało nic ... a uszczelka była złom :( 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Bywa przy małej nieszczelności. Najlepiej zrobić po rozgrzaniu i wysokie obroty przez kilka minut, tylko uważać żeby się nie poparzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

zależy gdzie przedmuch.Sa też wredne przypadki,np mikorpekniecia w głowicy,czy innych miejsc.Ktorych nie widać na zimnym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamberszol    26

Panowie zacząłem dzisiaj rozkręcać tego Zetora  i w przelewie zbiorniczka wyrównawczego taki oderwany silikon z pokrywy termostatu. Czy ten przypchany kruciec mógłby być przyczyną wyrzucania płynu z układu przez korek wlewu?

IMG_20230822_152444.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Jeżeli ciągnik ma intercooler to też go sprawdź przy rozkręcaniu  


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj