Skocz do zawartości

KPO: Działanie 5. Wymiana pokryć dachowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę, że za bardzo dramatyzujesz. 

Ja nie mam zamiaru płacić za zdjęcie. Wszystko sam ogarnę, nie dadzą to będzie za swoje. W razie czego  dekarz ma u mnie dług wdzięczności i myślę, że poratuje papierem w ostateczności.

Opublikowano
12 godzin temu, Ekstremalny napisał:

no jasne ale instrukcja mówi o "Kopia zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowalnych w tym prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.) oraz § 6-8 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest"

przeczytałem i ta wskazana ustawa jasno mówi o wszystkich przepisach jakie należy przestrzegać przy zdejmowaniu eternitu np. 

Po wykonaniu prac, o których mowa w ust. 2, wykonawca prac ma obowiązek złożenia właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu lub zarządcy nieruchomości, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.

oraz 

Wykonawca prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, a także z terenu prac obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.

więc to co pisze chociażby @Kondominium ze agencji nie interesuje nic nie jest do końca prawdą.
Sam już nie wiem czy korygować swój wniosek ;)

Te przepisy są i to było już pisane o tym... Temat jest taki co się z tego wykluje bo to może być wzięte na warsztat lub nie... Znając naszych urzędasów może być różnie... Ale w razie co jak będzie trza to raczej dostaniesz wezwanie do uzupełnienia.. Gorzej jak chcesz robić tera i to pominąć... 

Opublikowano
3 godziny temu, Bogdan_ja napisał:

Te przepisy są i to było już pisane o tym... Temat jest taki co się z tego wykluje bo to może być wzięte na warsztat lub nie... Znając naszych urzędasów może być różnie... Ale w razie co jak będzie trza to raczej dostaniesz wezwanie do uzupełnienia.. Gorzej jak chcesz robić tera i to pominąć... 

Złożyć wniosek chce, wniosek w starostwie też złożę. Ale tu się rozchodzi o kwestie:

1.  Dostaniesz zgodę , zrobisz wszystko i nagle przyjdzie kontrol i gdzie wg przepisów firma która powinna to zdjąć i kara. 

@Pedro dekarz tutaj nic nie da, wg przepisów usunięciem azbestu musi zająć się odpowiednia firma z uprawnieniami , zgłaszając do  np. inspektora pracy i sanitarnego.

 

Jaki piszecie termin realizacji we wniosku ? 

Opublikowano

 

19 godzin temu, Ekstremalny napisał:

no jasne ale instrukcja mówi o "Kopia zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowalnych w tym prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.) oraz § 6-8 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest"

przeczytałem i ta wskazana ustawa jasno mówi o wszystkich przepisach jakie należy przestrzegać przy zdejmowaniu eternitu np. 

Po wykonaniu prac, o których mowa w ust. 2, wykonawca prac ma obowiązek złożenia właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu lub zarządcy nieruchomości, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.

oraz 

Wykonawca prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, a także z terenu prac obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.

więc to co pisze chociażby @Kondominium ze agencji nie interesuje nic nie jest do końca prawdą.
Sam już nie wiem czy korygować swój wniosek ;)

jeśli sam zdejmujesz to jest kwestia Twojego oświadczenia że prace zostały wykonane prawidłowo

Opublikowano
2 godziny temu, Bogdan_ja napisał:

Jest to nie prawda... 

zgadzam się. 

"musi być do tego zatrudniona koncesjonowana firma. Listę przedsiębiorstw usuwających azbest otrzymasz w wydziale ochrony środowiska starostwa powiatowego. Wykonawca nie później niż siedem dni przed rozpoczęciem takich robót zawiadamia o nich inspektora nadzoru budowlanego, inspektora sanitarnego oraz gminnego inspektora pracy. Zadaniem właściciela domu jest natomiast zgłoszenie zamiaru usunięcia azbestu właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej. Gdy będzie po wszystkim, firma wystawi zaświadczenie potwierdzające, że przeprowadziła prace związane z usuwaniem azbestu w zgodzie z wymaganiami technicznymi i sanitarnymi oraz oczyściła teren z pyłu azbestowego. Rachunek za demontaż i takie zaświadczenie są dla właściciela domu bardzo ważnymi dokumentami, bo potwierdzają legalność przedsięwzięcia utylizacji azbestu"

Opublikowano
18 godzin temu, Ekstremalny napisał:

dekarz tutaj nic nie da, wg przepisów usunięciem azbestu musi zająć się odpowiednia firma z uprawnieniami , zgłaszając do  np. inspektora pracy i sanitarnego.

Mój dekarz ma taką odpowiednią firmę z uprawnieniami wyobraź sobie. Robi roboty na państwowych przetargach, na gminnych budynkach.

Tylko czy jak już tak zaczną kotłować to gra będzie warta świeczki... 

Jeśli uzalezniasz zmianę dachu tylko i wyłącznie od dotacji i się boisz to się wstrzymaj, zobaczysz co u ludzi przejdzie. Mi to lotto

Opublikowano

agencji nie interesuje czy zdejmie ci pijak z pod sklepu czy uprawniona firma, masz mieć zgłoszenie w UG że będziesz zdejmował, a co do zgłoszeń do starostwa to się nie zdziwcie jak dostaniecie poprawki albo później odmowy bo nie było złożone zgłoszenie w komplecie z tym czym szło czyli osw. o prawie o dysponowania gruntem i mapka i wszystko obite pieczęcią starostwa, jak zostawiliscie to na miejscu to radzę ruszyć dupę po zrobienie zdjęć tego

Opublikowano
6 godzin temu, Znafca napisał:

 co do zgłoszeń do starostwa to się nie zdziwcie jak dostaniecie poprawki albo później odmowy bo nie było złożone zgłoszenie w komplecie z tym czym szło czyli osw. o prawie o dysponowania gruntem i mapka i wszystko obite pieczęcią starostwa, jak zostawiliscie to na miejscu to radzę ruszyć d*pę po zrobienie zdjęć tego

Ulala czyli wymagają wszystkich złożonych załączników do zgłoszenia z pieczątką starostwa?

Opublikowano

Jak są jakieś poprawki to gdzie przychodzi pismo o poprawkach? Jak wchodzę na PUE to wchodzę Moje sprawy>wnioski KPO> mój znak sprawy>  i tam jest tylko wniosek z załącznikami i potwierdzenie przyjęcia dokumentu. A wcześniej przy numerze znaku sprawy jako status jest "Uzupełnienia" i że ostatnia korespondencja 01.12.2022

Opublikowano

To właśnie u mnie po wysłaniu uzupełnień zniknął podgląd wniosku i status przy numerze sprawy zmienił się na "uzupełnienia", ale nie dostałem żadnego potwierdzenia wpłynięcia tych poprawek do arimr a po kliknięciu w znak sprawy pojawia się komunikat "nie udało się wykonać operacji". Chyba muszę zadzwonić do osoby prowadzacej i spróbować to wyjaśnić. 

Opublikowano
Dnia 29.11.2022 o 14:38, Ekstremalny napisał:

Złożyć wniosek chce, wniosek w starostwie też złożę. Ale tu się rozchodzi o kwestie:

1.  Dostaniesz zgodę , zrobisz wszystko i nagle przyjdzie kontrol i gdzie wg przepisów firma która powinna to zdjąć i kara. 

@Pedro dekarz tutaj nic nie da, wg przepisów usunięciem azbestu musi zająć się odpowiednia firma z uprawnieniami , zgłaszając do  np. inspektora pracy i sanitarnego.

 

Jaki piszecie termin realizacji we wniosku ? 

Mi dekarz mówił że on ma kwity na zdjęcie azbestu i wystawi od razu. A gmina ma zgłoszenie żeby odebrać to. Wstawione do końca 23 roku 

Opublikowano
12 godzin temu, katopo napisał:

Jak są jakieś poprawki to gdzie przychodzi pismo o poprawkach? Jak wchodzę na PUE to wchodzę Moje sprawy>wnioski KPO> mój znak sprawy>  i tam jest tylko wniosek z załącznikami i potwierdzenie przyjęcia dokumentu. A wcześniej przy numerze znaku sprawy jako status jest "Uzupełnienia" i że ostatnia korespondencja 01.12.2022

Mając status "uzupełnienia" masz możliwość otworzenia podglądu wniosku??? 

Opublikowano
4 godziny temu, KarolTD90 napisał:

Kazali wam robić  zdjęcia  dachu?? Bo u mnie w poprawkach kazali zrobić 

Trzeba było robić z instrukcją. Jest nawet pokazane na przykładzie w jaki sposób mają być zrobione zdjęcia

Opublikowano
2 godziny temu, bartekmyx62 napisał:

Mając status "uzupełnienia" masz możliwość otworzenia podglądu wniosku??? 

Dzisiaj dopiero przyszedł sms z nowymi pismem i pojawiło się wezwanie do poprawek.  Ale już widać że jest cyrk bo chcą żebym uzupełnił numer nip a jak wchodzę to jest ten numer nip podany we wniosku bo zaciąga go z ewidencji producentów. Dzwoniąc do osoby prowadzącej sprawę ta twierdzi że nie widzi numeru nip. Ja tych danych nie mogę edytować bo są uzupełniane automatycznie. No i jednak żądają zgłoszenia do starostwa robót budowlanych mimo nie naruszania konstrukcji.

Opublikowano
6 minut temu, katopo napisał:

Dzisiaj dopiero przyszedł sms z nowymi pismem i pojawiło się wezwanie do poprawek.  Ale już widać że jest cyrk bo chcą żebym uzupełnił numer nip a jak wchodzę to jest ten numer nip podany we wniosku bo zaciąga go z ewidencji producentów. Dzwoniąc do osoby prowadzącej sprawę ta twierdzi że nie widzi numeru nip. Ja tych danych nie mogę edytować bo są uzupełniane automatycznie. No i jednak żądają zgłoszenia do starostwa robót budowlanych mimo nie naruszania konstrukcji.

U mnie było to samo z NIP . Byłem w biurze powiatowym żeby to sprawdzić i w EP są podane dane prawidłowe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      Panowie i Panie, 23 października rusza wspomniana interwencja.
      Jak ktoś zainteresowany to temat będzie temu służył. Uruchamiam go bo ... Jestem zainteresowany i chętnie będę wymieniał się informacjami. Mnie interesuje zakup rozsiewacza wapna rcw dla gospodarstwa do 10ha a który mógłby posłużyć również na uslugi- u mnie w okolicy ciężko o takowe.  Gospodarstwo na naturze 2000 dodatkowy punkt. Minimalna liczba punktów to 6. W załącznikach co można zakupić. Grupa rolników (min.3) dofinansowanie do 80%, pojedynczy rolnik do 65%. Min. Wartość zakupu 20kPLN.  Biorę po 200zl i słucham Państwa!. 





      Po weekendzie powrzucam informacje jakie uda mi się znaleźć w necie. Dla mnie świeży temat, którym się jeszcze nie interesowałem.
    • Przez Roki212
      Skoro wysartowała nowa kampania to niech będzie i nowy temat z tym związany, nie ma co zaśmiecać tego z 2024 problemami i zapytaniami jeśli chodzi o aktualny nabór  
    • Przez karolr2
      Witam chcę założyć nowy temat poświecony modernizacji małych gospodarstw na terenach południowowschodniej części Polski.Słuchałem dzisiaj ministra Kalemby i podobno sie szykuje jakaś dla nas pomoc.Jeśli ktoś coś wie to proszę niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem ja to ma być pomoc dla gospodarstw o wielkości średniej wojewódzkiej ilości posiadanych ha
    • Przez rolnik22
      Czy już coś wiadomo jak będą wyglądały nabory na PROW 2014-20? Na jakich zasadach będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie z UE? Co z Młodym Rolnikiem i Rentami Strukturalnymi na kolejne lata?
    • Przez TomZet
      Witajcie. 
      Z tego co udało mi się do tej pory wyczytać od 2023 zasady przyznawania premii dla młodego rolnika ulegną znacznym zmianom. 
      Pierwsza z nich to powiększenie dotacji z 150 na 200 tysięcy. 
      Kolejna bardzo ważna, ale chyba jeszcze nie potwierdzona to brak wymaganej ziemi. Do tej pory rolnik musiał w ciągu 9 miesięcy od otrzymania pozytywnej decyzji powiększyć gospodarstwo do minimum średniej województwa lub kraju.  Dzisiaj wiemy, że najprawdopodobniej ten wymóg niknie, zostanie zastąpiony nieco większą niż dziś wielkością ekonomiczną gospodarstw. 15 tysięcy euro. 
      Co sądzicie o tej zmianie? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v