michalllllll

MF Massey Ferguson 255 dymi na siwo

Polecane posty

Witam!

Mam problem z moim Massey Fergusonem 255 mianowicie dymi na siwo. Wymieniłem w nim pompkę paliwa, uszczelkę pod głowicą (stara się rozwarstwiła i przepuszczała), zregenerowana została pompa wtryskowa i ustawione wtryski. Ustawiłem również luz zaworowy 0.25 na ssących i 0.30 na wydechowych. Przed wymianą tych wszystkich części ciągnik dymił na niebiesko praktycznie cały czas i ropa lała się do oleju. Po wymianie pompki paliwa ropa przestała się lać do oleju. Ale ciągnik dalej dymił. Dałem więc pompę wtryskową do regeneracji i wtryski do sprawdzenia. Gdy pompa była gotowa założyłem, odpaliłem i dalej dymi. Zdjąłem więc głowice, uszczelka okazała się uszkodzona, wymieniłem na nową. No i ciągnik dymi teraz tak jak na filmie (na filmie był już ciepły) https://youtu.be/_kZCPTqgTVo , gdy odpalam zimny silnik z początku trochę kopci, chwilę pochodzi na obrotach jałowych praktycznie wcale nie dymi. Gdy dodam gazu na maksa dymi i strzela z wydechu. W czym może być problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, sylwek23111 napisał:

Może kąt wtrysku jest ustawiony zapóźny?

Pompiarz mówił że kłaść na traktor i ma chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Płynu/wody w chłodnicy nie ubywa?

Warto też sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach, bo silnik może brać olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
27 minut temu, michalllllll napisał:

Pompiarz mówił że kłaść na traktor i ma chodzić

A ustawione chociaż na znaki na pompie i obudowie rozrządu?

Długo jeździł na oleju z paliwem i była to duża ilość paliwa?

Może dostały popalić pierścienie i gładzie - jak tak, to jest mała szansa, ale jest, że po kilku godzinach pracy dymienie będzie mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie są te znaki? Mógłbyś mi jakieś zdjęcie tych znaków wysłać? 

Była to dosyć duża ilość paliwa praktycznie cały bagnet, pochodził tak sobie jeden dzień ale po wymianie pompki wszystko ok. Gładzie i pierścienie odziwio wyglądały całkiem dobrze widać było nawet rysy chonownicze.

18 minut temu, Alchemik napisał:

A ustawione chociaż na znaki na pompie i obudowie rozrządu?

Długo jeździł na oleju z paliwem i była to duża ilość paliwa?

Może dostały popalić pierścienie i gładzie - jak tak, to jest mała szansa, ale jest, że po kilku godzinach pracy dymienie będzie mniejsze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358

u mnie znak kreska pompy jest na tym odlewie gdzie przechodzi śruba tylko nie wiem czy to fabrycznie bo koniec kreski jest deko krzywy


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, robi57362 napisał:

u mnie znak kreska pompy jest na tym odlewie gdzie przechodzi śruba tylko nie wiem czy to fabrycznie bo koniec kreski jest deko krzywy

 

20220423_201620.jpg

Przed chwilą, michalllllll napisał:

 

20220423_201620.jpg

 

Te kreski w sumie nie są tak idealnie ustawione, bo to mój Tata składał ja nie patrzyłem. Ma to duże znaczenie? Ewentualnie można spróbować regulować ten kąt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, robi57362 napisał:

ustaw idealnie bo to ma duże znaczenie

Tak zrobie tylko nie wiem która to kreska ta bardziej z lewej czy prawej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358

u mnie jest inna kreska tak jakby przedłużenie tej co na pompie jest


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

U mnie też jedna, ale spróbuj na tą wyżej, raczej ona jest właściwa. Fabrycznie jest to robione na mniej więcej środek tych otworów fasolkowych a u Ciebie widać przesunięcie. Możesz też zostawić niedociągnięte nakrętki tak żeby był opór i powiedzmy jakąś brechą na odpalonym silniku delikatnie obracać i obserwować pracę silnika i dym. Znaki muszą się zgadzać bo inaczej albo bedzie Ci gorzej palił albo się przegrzewał ze względu na niewłaściwy kąt wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj