Bostorn

Problem z Hydrauliką JUMZ Koparka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bostorn    0

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 

Moje pytania oraz problemy są zastępujące :

- Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 

- Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

275782928_494705242230127_3935951731042856290_n.jpg

Edytowano przez Bostorn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Olej jest , hmm przed pompą nie ma filtra bo jak olej jest to może tu zapchany , sprawdź przewody ze zbiornika do pompy może coś wpadło i blokuje przepływ , 

Dziwne że siłownik idzie w przeciwną stronę a potem dopiero we właściwą , ale rozruszaj te ramię i siłowniki po porostu ruchem od stania albo braku oleju wcześniej może po prostu zapowietrzone są .

Używałeś już tej koparki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bostorn    0

Cześć
Mam ją od lutego i w zasadzie to odpaliłęm ją może 3-4 razy. Siłowniki kilka razy były ruszanei to bez obciążenia, na sucho z osprzętem sobie działały. Mam problemy z niektórymi przewodami, poprzedni imbecyl źle pomontował, dał za długie, pokombinował, byle co i byle jak porobił i teraz przewody powyginane są mocno, nie mają miejsca, albo trą mocno o siebie, bądź łatwo je zerwać, gdyż czepiają o osprzęt. Dziwi mnie właśnie to że na powrocie dość cięzko i z dużym oporem pracuje, aż ciągnik słabnie, dodatkowo z lewej strony siłownika obrotu, od nakrętki potrafi ciec olej. Wcześniej nie było tego. Coś mi jeszcze poprzedni właściciel mówij, że 1 rozdzielacz jest prawy, a 2gi lewy? Coś takiego, najgorsze, że za bardzo nie znam się na tej hydraulice, ale jeźeli nie ma tam nigdzie filtrów, to wystarczy, jak spuszczę olej ze zbiornika i przeczyszczę wszystko? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Nie znam jumza koparki,  ale jak namieszane z przewodami to cyrki mogą być . Musisz przejrzeć te przewody po kolei .

Pompy są dwie ? Tylko czy one są razem tzn dwie łączą się czy każda ma swój rozdzielacz ?

Z pompy sprawdź gdzie idzie zasilanie .

A z rozdzielacza każdego jak sekcja idzie w lini są dwa wyjścia na jeden siłownik . Sprawdź czy napewno tak jest .

Wyjątek to obrót i być może podpory jak są razem .

A obrót sprawdź jak są połączone siłowniki .

 

Jak zastany i olej spuścisz to zobaczysz czy jaki muł nie leci i przytyka pompy . A filtr gdzieś musi być chodźby i siatkowy 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

Panowie czy mogę do koparki białoruś z 1990r w dużej kabinie zamontować rozdzielacz z joystick 🕹 na linkę jak stosuję się w turach w traktorach niżej 👇 link zestawu rozdzielacza podaję 

https://skraw-met-dystrybucja.pl/rozdzielacz-80l-joystick-1p-zestaw-2-sek-do-tura-p-3238.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrIixBhBbEiwACEqDJVX-nR-2ZVfZPkfmBm-NI-x9MHkPOV3IaWliQDrWeFUYVy1KeV_zBRoCWeQQAvD_BwE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

Tylko zależy jaka wersja bo kolega pisze pod tematami z wersja rolniczą, budowlana i nie wiadomo jaka wersja ma i  czego oczekuje od tej hydrauliki.

Budowlana miała kilka wersji hydrauliki, rolnicza też minimum 2.

W rolniczej mamy 2 pompy i zawór który sumuje olej z dwóch pomp dla jednego rozdzielacza, ale jak użyjemy drugiego to zależnie od ciśnienia trafia na niego olej z jednej pompy, a w drugim mamy olej z drugiej pompy.

Jak założymy jeden duży rozdzielacz to mamy wszędzie sumę z 2 pomp, ale jak chcemy użyć 2 funkcji które były w 2 rozdzielaczach to może się zakłócać. Przykładowo podnosimy ramię ( to bez zamka hydraulicznego) i obracamy je to zamiast podnosić może opaść, a obróci szybciej przepompowanie olejem. Znowu przy 2 rozdzielaczach i osobnym zasilaniu z każdej z pomp nie mamy efektu sumowania przepływu i mamy wolniejsze ruchy.

Ogólnie potrzeba w rolniczej 6 sekcji, a w linku przy rozdzielaczu mamy tylko 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5
Napisano (edytowany)

Ja mam wersję budowala z 1990r taką jak na foto. Z tego co widzę to mam 3 pompy jedna od wspomagania kierownicy druga na łapy i obrót ramienia zamontowane przy silniku i trzecią dużą pompę przy skrzyni do wysięgnika kopania. Ale nie jestem pewien czy dobrze mówię. A takie rozdzielacze to spełniały bu swoją rolę nie będą za słabe bo orginalne są dużo większe.

Screenshot_20240419-070501_Chrome.jpg

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451
Napisano (edytowany)

Do budowlanej  chyba małe trochę będą te proponowane rozdzielacze, bo ta duża pompa ma wydajność chyba 100l/min albo może nawet trochę więcej.

edit

To siedzi tam nsz100. Nie wiem z jakimi obrotami pracuje, ale w najbiedniejszej wersji ma 140l/min przy obrotach nominalnych

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj