aprochota

forterra 11441 ubywa płynu chłodniczego

Polecane posty

aprochota    327
witam od pewnego czasu przy ciężkiej pracy ubywa mi płynu chłodzącego nie widać żeby gdzieś kapało .przy odkręcaniu korka zbiorniczka jest cisnienie jak by butelkę wody gazowanej odkręcał i zauważyłem że czasem z odmy paruje ale oleju nie bierze tak jak by ten płyn z odmy parował czy ktoś miał coś podobnego? może ktoś coś doradzi bo nieeiem czy jeździć tak dalej czy silnik rozbierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327

bałem się takiej odpowiedzi. chociaż też tak podejrzewam. ale gdzieś na forum kiedyś znalazłem podobny temat że niby zrobić dziurkę w korku zbiorniczka i po kłopocie. ale niewiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

W nakrętce zbiornika powinien być otwór do odpowietrzania, zanim zabierzesz się do uszczelki to sprawdź intelcooler


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

W naszym ciągniku 3 razy robiliśmy uszczelkę a winny był intelcooler. Łatwo go sprawdzić dlatego tak Ci doradzam. Przez niego ciśnienie dostawało się do układu chłodzenia a na postoju płyn naciskał na tłoki. Tego ni jak porównywać do starych ursusów

 

 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141

Jeśli masz taki jak poniżej, to zaślepić dziada poprzez założenie blaszki między kolektor a IC i dodatkowo odłączyć chłodzenie- złączyć razem te dwa przewody od chłodzenia,

Pomyłka między kolektor a EGR, myślałem o zaślepieniu EGR a napisałem IC

obraz.png.66d58c331a70812aeeb27f9f7c6e6081.png

Edytowano przez jacor73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141

A to w Forterze w IC jest chłodzenie płynem? A co ma działać, EGR? A w tych starszych to był w ogóle IC?

Edytowano przez jacor73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Mylisz pojęcia. EGR o ile ma to dobrze zaślepic, IC ma działać. IC jest chłodzony płynem.

Jak nie wiesz do końca co i jak to lepiej nie mieszaj


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327

EGR dawno mam zaślepiony


też mi cos to nie pasowało żeby intercooler miał coś wspólnego z płynem chlodniczym


IC to chłodnica powietrza tam niema płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141

Pojęć nie mylę, po prostu pomyłka po nocnej zmianie. Może zbyt krótko żyję, ale IC chłodzonego cieczą to jeszcze nie widziałem. Przejrzałem cały katalog silnika od 11441( a taki autor chyba posiada) i tam IC brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394
27 minut temu, jacor73 napisał:

Pojęć nie mylę, po prostu pomyłka po nocnej zmianie. Może zbyt krótko żyję, ale IC chłodzonego cieczą to jeszcze nie widziałem. Przejrzałem cały katalog silnika od 11441( a taki autor chyba posiada) i tam IC brak.

No czasami tak bywa jak człowiek zmęczony.

Ja mam starszego typu forterre, druga chłodnica od strony silnika to ta od IC.

Też ruszyłem temat intelcoolera a nie zapytałem..

Kopci na biało? Ciężej pali?


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

No zawsze lepiej zacząć od drobnostek. Ale korek musi mieć odpowietrznik

U nas najpierw się grzał momentami i wywalał płyn przez korek, później coraz gorzej. Ciśnienie bez powodu nie robi się w układzie, albo spaliny albo powietrze dolotowe się dostaję a i płyn musi gdzieś "uciekać"


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Zanim zaczniesz rozkręcać silnik , sprawdź czy na wszelkich połączeniach układu chłodniczego nie jest widoczny nalot w kolorze płynu chłodniczego , Woda z płynu odparowuje dlatego wycieku nie będzie a nalot pozostaje. Gdyby rzeczywiście chłodnica EGR była nieszczelna to z tłumika wydostawałby się biały dym ,a w skrajnych sytuacjach wychlapywało by wodę lub rozwodniony nagar. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj