SławekL

Mtz 82 dziwnie zaczą kopcić

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SławekL    0

Witam koledzy! Prosze o porade ludzi z doświadczeniem.A mianowicie pacjent to mój mtz 82 którym pracuję 4 lata z przyczepą zrywkową.Pracował poprawnie.Nie kopcił nadmiernie i ma moc normalną.Kilka dni temu zgaciłem go jadąc na biegu zdusiłem go zamykając mu dopływ powietrza,spuściłem gaz i na luzie zjechałem jeszcze tak z 15 metrów.Pogadałem z 15 minut,siadam do niego i zonk ledwo kręci tak jakby go blokowało co chwile.Po kilku próbach ledwo odpalił.Zakopcił mocno po odpaleniu na szaro niebiesko z 15 20sekund.Potem przestał kopcić.Pracójetak kilka dni ale ciągle po zgaszeniu i chwili postoju z oporem zapalił jakby coś przy odpaleniu go blokowało.Rano tez ciężej zapala.Dziś przy pracy zauważyłem że tempetatuje nienaturalnie wzrosła o jakieś 15 20stopni do dnia wczorajszego a warunki takie same.Ciśnienie oleju także delikatnie jest większe.Godzin nie wiem ile ma ale sporo. 93rok.Stan oleju bez zmian płynu też.Jakies pomysły so sie dzieje?

Edytowano przez SławekL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zobacz jeszcze rozrząd. Nic innego mi nie przychodzi do głowy co by mogło się stać,  a moc ma czy słabszy jest? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Mocy ma tyle samo tylko ciężko kręci jakby go przyblokowywało cos i jak juz odpali to kopci kilkanaście sekund.Jutro odkręcę dekielek przy sprężarce i zobacze może te dwie śróbki się odkręciły.Poczatek wtrysku ustawiałem z 2 lata temu.Jutro ustawie go na nowo.Może mi się wydaje ale jakby wibracje były dziś jakieś większe.Także myślę że ten zapłon to może dobry trop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Możliwe żeby w tym silniku przeskoczył rozrząd? Jeśli tak się stało to nawet się nie zastanawiaj tylko rozbieraj bo muszą być ogromne luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Witam! dziś pogrzebałem troszkę.Wymieniłem wkład filtra powietrza,rozebrałem zapłon,ustawiłem na nowo początek wtrysku zgodnie ze sztuką ale niestety zajrzałem do chłodnicy a tam sucho.Dolałem jakies 3 litry płynu do pełna.Odpalił bez problemu nie przycinało go anie nic.Zakopcił tak jak powinien.Nie pracowałem nim dziś ale popyrkał z 20 min.I chyba wiem co się dzieje.Praktycznie odrazu po odpaleniu  wytwarza się ciśnienie w chłodnicy.Odkręcając korek wyleci trochę płynu,zakręcę i dosłownie za 10 sekund ponownie wytważa się ciśnienie.Jak odkręci się korek to z chłodnicy uchodzi para a płyn jest letni.Teraz myślę że to uszczelka pod głowicą musiała pacnąć.Płynu w oleju niema napewno oleju w płynie raczej też nie.Teraz zastanawiam się czy jutro popracować nim i zobaczyć co się będzie dzało czy na warsztat prowadzić.

Edytowano przez SławekL
aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Możliwe  ze przepustnica od gaszenia nie odbija do końca  i ma za malo powietrza  z tąd dym i trudności z odpaleniem

Skoro zleciał  z górki  na Zgaszonym  na biegu to nie powinno wywalić  uszczelki  tak o nagłe  

Miałem  jakieś  czas temu podobnie ale tam przelamalo silnik w drugą stronę i pompa wtryskowa sie uszkodzila 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj