lukza86

Zetor Proxima brak mocy

Polecane posty

lukza86    1

Witam

Mam probLem z zetorem Proxima 110plus z 12r. Ma 2500mtgh mam go od nowości. Dobrze odpala nie kopci tylko powyżej 1500brakuje mu mocy w szczególności jak zimny powoli się rozpędza silnik ale wejdzie na obroty. Turbinę słychać normalnie. Na zdjęciu widać że jeden wężyk nie był przykręcony. Być może po wymianie uszczelki pod głowicą jak robiłem 2lata temu zapomniałem go dokręcić. Do czego on służy? Czy mialby wpływ na moc 

IMG_20210907_175412.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Do intercoolera idą przewody co najmniej 60mm średnicy.. ten wężyk powinien być dokręcony do pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

To spójrz od dołu.. 

ja taki wężyk mam 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

Tzw. boost pin 

Przykrec i zobacz czy się poprawi 

Swoją drogą to dopiero po dwóch latach zachciało ci się zajrzeć czemu traktor zamula???

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukza86    1

Na początku tego nie zauważyłem, dopiero tak jakoś od żniw bardziej słabnie. Sprawdzę po przykręceniu czy jest różnica. Ciekawy jestem czy od kurzu coś się tam nie uszkodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

prawdopodobnie to działa w taki sposób, najwyżej odkręcisz dekielek i wyczyścisz membranę (tylko pina nie obróć, może być asymetryczny)

BOOST PIN 1 do silników VW 1.9 TD oraz 1.7 DTL OPEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

myślę że nie, dawno dawno temu bawiłem się tym w Golfie trójce, czuć było że zyskał na mocy, a pin kosztował chyba z 15zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
30 minut temu, lukza86 napisał:

Rozumiem że mogło mieć to wpływ na większe zużycie paliwa?

Jeśli to przewód sterowania dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania, to nie jakoś drastycznie ale napewno.  

Turbosprężarka zabierała moc na spężenie powietrza, a pompa nie dawała wiecej paliwa aby wykorzystać dodatkowe powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

pin boost jest na mimośrodzie i można go podkręcić w prawo albo w lewo, wcześniej zaznaczając miejsce w którym się znajduje. tylko to jest dobre jak dawkę się zwiększa. robiłem to w nh na pompie Bosch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Nie wiem jak w Zetorze, ale piny maja różny ksztalt. Przeważnie  stożek na mimośrodzie, ale można spotkać płaską rampę, zwykły stożek czy "stopnie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukza86    1

Dzięki za pomoc, przykręcenie tego wężyka pomogło. Wróciła "zetorowska moc😉

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Ziomal20084 Witam, mam pytanie dotyczące New Holland T5000. Widziałem na forum, że wyregulowałeś pompę wtryskową. Przekręciłem też paliwową, ale myślę też o przekręceniu "boost pin" i "starwheel"  (napięcie sprężyny). Czy zrobiłeś te zmiany, a jeśli tak, to czy wpłynęło to na moc? Dziękuję

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43
bluemaster223 napisał:

@ Ziomal20084 Witam, mam pytanie dotyczące New Holland T5000. Widziałem na forum, że wyregulowałeś pompę wtryskową. Przekręciłem też paliwową, ale myślę też o przekręceniu "boost pin" i "starwheel"  (napięcie sprężyny). Czy zrobiłeś te zmiany, a jeśli tak, to czy wpłynęło to na moc? Dziękuję

Tak, bostu też dorzuciłem bo innaczej kopcił by na czarno a tak, powietrze wyregulowalem i jest dość dobrze. różnica w mocy jest bardzo odczuwalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Ziomal20084 No dobrze, ale czy obróciłeś też boost pin na najgłębszą (najbardziej stromą) stronę stożka, czy też go nie zmieniłeś. Może jeszcze bardziej zwiększyć moc po obróceniu.

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43
bluemaster223 napisał:

@Ziomal20084 No dobrze, ale czy obróciłeś też boost pin na najgłębszą (najbardziej stromą) stronę stożka, czy też go nie zmieniłeś. Może jeszcze bardziej zwiększyć moc po obróceniu.

oczywiście że obróciłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Ziomal20084 Cześć, więc wyregulowałem koło gwiazdowe-starwheel (do 2 i pół obrotu, ale nadal wydaje się palić przy moim ustawieniu mocy). Skróciłem nylonową podkładkę, aby sworzeń paliwowy dostał się do najgłębszego cięcia. Ile obrotów obróciłeś kołem gwiazdy i co by się stało, gdybym obrócił je do góry? Czy ciśnienie doładowania byłoby wystarczające, aby docisnąć sworzeń paliwa aż do dna (najgłębsze ustawienie)? Dzięki

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

żadnym kołem nie kręciłem, ten dystans wyjąłem całkiem żeby trzpień miał jak największy skok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj