Bartez563

Szybkie grzanie się silnika Ursus 5314

Polecane posty

Bartez563    0
Witam, zaczęły się ciężkie prace pożniwne na polach zatem mój ursus poszedł w grubera, wszystko ładnie pięknie ale na momencie łapie temperaturę. Pojeżdżę 10 minut i już wskazówka wchodzi na czerwone :( Co może być tego przyczyną? Dodam oczywiście że cały układ chodził u poprzednika na płynie i ja również zalalem go płynem, całość wypłukana, chłodnica myślę że sprawna, paski nowe termostat był, potem założyłem nowy, a potem już nawet wyjąłem go całkowicie i cały czas to samo. Jak pomiędzy naprawami pojeździłem trochę bez maski to było ciut lepiej bo na czerwone nie wchodziła wskazówka, a z maską od razu gorzej. Dodam iż ciągnik ma odciętą przez poprzednika nagrzewnice a w otwory w pompie powkrecane korki. Co jeszcze mógłbym sprawdzić, naprawić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15388

Sprawdzić czy naprawdę silnik goracy ze nie dotknąć czy wina czujnika lub wskaźnika

To nie możliwe by w 10 min zagrzać silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

jest gorący bo aż deska rozdzielcza jest ciepła a wode destylowaną jak zalalem żeby trochę pojeździć i go przepłukać na wodzie z octem to wywaliło całość przez korek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

jest gorący, cała chłodnica gorąca, jak ciągnik chodzi to widać przez korek że jest ruch cieczy także pompa też widocznie pompuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

chłodnicę czyściłeś? przedmuchanie powietrzem to podstawa, filtr powietrza czysty? jest jeszcze taka możliwość że ktoś ci sprzedał ciągnik z przegrzanym silnikiem i jak poczuł ciężką pracę to to wyszło, dawno go kupiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie wyrzuca płynu przez korek? Test CO2 w płynie pasuje wykonać. A jak pracuje - nie słychać takiej bardzo twardej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

Termostat bym sprawdził i założył.Sprawdzil bym wirnik od pompy wody. Obstawiam że prawdopodobnie zostanie wymiana uszczelki pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
yaro_1 napisał:

chłodnicę czyściłeś? przedmuchanie powietrzem to podstawa, filtr powietrza czysty? jest jeszcze taka możliwość że ktoś ci sprzedał ciągnik z przegrzanym silnikiem i jak poczuł ciężką pracę to to wyszło, dawno go kupiłeś?

ciągnik kupiłem zimą tego roku, filtr powietrza czysty


bratrolnika napisał:

A może po prostu maszyna jest przewymiarowana a kierowca daje gaz w podłogę

maszyna to gruber dopasowany do ciągnika 50-60 koni, Zetor 5211 z nim chodzi i nie ma problemu


moc ciągnik trzyma, nie widać chmury dymu

Steyerek8100 napisał:

Termostat bym sprawdził i założył.Sprawdzil bym wirnik od pompy wody. Obstawiam że prawdopodobnie zostanie wymiana uszczelki pod głowicą.

uszczelka pod głowicą może mieć przedmuchy do układu chłodzenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

A sprawdzałeś czy bąbelki idą w chłodnicy najlepiej kup test jak ktoś wyżej wspomniał to zobaczymy. A co do uszczelki pod głowicą to przykładowo rok temu koledze c330 się grzała kupił nowa chłodnice termostat(podmiana termostatów) i dalej to samo, nawet na pusto podczas jazdy się gotowała. Wymieniłem mu uszczelkę pod głowicą i jak ręka odjął wszystko wróciło do normalności. Każdy tu pisze różne opcje które musisz sprawdzić przed przystąpieniem do poważniejszych prac rozbiórkowych. Wyżej opisana sytuacja nie musi być ty samym u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

bąbelki idą szczególnie jak jest już silnik rozgrzany ale panują tam ciśnienia to jeszcze nie jest 100 procentowy objaw, jutro kupię tester i od razu po pracy testuje. Test można wykonać od razu na zimnym silniku prawda?


a co może mieć wspólnego brak maski że temperatura nie rośnie aż tak bardzo bez niej? ktoś mi jeszcze powiedział że jak nie ma sprawnej nagrzewniccy to lepiej zamiast korków to wylot i wylot że sobą połączyć robiąc taki mostek, co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Fabryczna modele bez nagrzewnicy mają wkręcony korek więc kombinacja zbędna. Maska zdjęta to lepsze oddanie ciepła ale raczej nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

test na zimnym i rozgrzanym silniku okazał się negatywny, odczynnik nie zmienił koloru z niebieskiego na żadnen inny


a przez korek nie wypycha gazów a wręcz zasysa...


jak dodać tutaj zdjęcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15388

A łopatek z wentylatora nikt nie zabrał?

Pasek się nie ślizga?

Toż to nie możliwe w 10 min zagotować 10 l 

To trzeba silnik w ognisko wrzucić by tak nagrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Tak jak @yaro_1 napisał.

Wyczyść chłodnicę bo może być zasyfiona z zewnątrz. 

Miałem tak że łapał temperatur bardzo szybko ale po dokładnym przedmuchaniu i umyciu problem znikł. 

Wymontuj jeszcze pompę wody i sprawdź czy wszystko z nią w porządku bo może słabo podawać płyn. 

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

myta myjką o najniższym ciśnieniu a przed jeszcze dmuchana powietrzem z piasku i śmieci, zatkan olejowych brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

a raz przegrzany silnik to już dupa? co trzeba remoncić, tłoki tuleje panewki regeneracja głowicy, wszystko? Nie mówię tu i takim skrajnym przypadku jak tak zagrzany że aż tłoki spuchną i staną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Wsadzic termostat ale Agco i pompe wody Agco z masseya. Ja mialem cuda wianki z temperaturami w 2 masseyach 675 i 390. Na polskich czesciach wariacji szlo dostac bo ze 4 razy w jwdnym termostat wymienialem  i ciagle plyn korkiem wywalal jak sie rozgrzal. Pozniej byla pompa wody w drugim. Pasowanie czesci od ursusa  bylo tragiczne.

W innym ciagniku chlodnice mylem prawie caly dzien bo trzeba bylo namaczac o pewnym czasie myjką pod duzym cisnieniem myc bo byla tak zalepiona. Jest tez opcja zakamienienia, bo nawet plyn po czasie traci swoje wlasciwosci i wytraca sie osad ktory zatyka kanaliki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

chłodnicę lepiej się czyści sprężarką, ewentualnie jak masz ropownicę to wlewasz benzynę ekstrakcyjną i psikasz, myje, odtłuszcza, osusza, od wody to tylko błoto się zrobi i zaraz kanaliki zapychają.

kiedyś też myłem chłodnice wodą więc jakieś porównanie mam

nie wiem czy już wyciągnąłeś chłodnicę ale możesz jeszcze sprawdzić jak woda przepływa przez chłodnicę, tzn czy nie jest zakamieniona, jak już ktoś sugerował

 

a co do przegrzania,  masz tam silnik perkinsa, jak się nie mylę, ponoć z tymi silnikami jest tak że po jednym przegrzaniu zostaje remont, c360 są pod tym względem dużo bardziej odporne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Bzdury z tym przegrzaniem. Oczywiście zależy co ma ktoś na myśli mówiąc przegrzanie, ale jak temperatura przekroczy czerwone pole i szybko zareagujesz to w najgorszym przypadku pójdzie uszczelka pod głowicą i to z czasem. 

Chłodnicę można sprawdzić czy nie zatkane kanały - wystarczy pirometr. Wiadome, że im niżej temp. będzie niższa ale szuka się dużej zmiany temp. jadąc po kanale. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

Pierwsze co to ustal Jaka to temperatura, bo tu na pewno to wiadomo, że test na co2 wyszedł negatywny, okaże się zaraz że wcale do gotowania mu nie blisko, termometr nawet z pieca czy bojlera można wyjąć do testu one są wkładane w taką rurkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
akmaly napisał:

Bzdury z tym przegrzaniem. Oczywiście zależy co ma ktoś na myśli mówiąc przegrzanie, ale jak temperatura przekroczy czerwone pole i szybko zareagujesz to w najgorszym przypadku pójdzie uszczelka pod głowicą i to z czasem. 

Chłodnicę można sprawdzić czy nie zatkane kanały - wystarczy pirometr. Wiadome, że im niżej temp. będzie niższa ale szuka się dużej zmiany temp. jadąc po kanale. 

no właśnie o takie permanentne przegrzanie bym się nie martwił bo właśnie ta uszczelka pod głowicą okazuje się być dobra oraz zbyt ładnie pracuje a przegrzany czy też podtarty myślę że już miałby inną kulturę pracy Jeśli chodzi o chłodnice to przed założeniem bo niedawno miał remont więc była zdjęta to ją czyściłem i przystawiając latarkę z drugiej strony sprawdzałem jej przejrzystość. Co do zanieczyszczenia wewnątrz to po złożeniu po tymże remoncie zalalem wodę demineralizowaną wraz z kwaskiem cytrynowym w celu wypłukania całego układu przed zalaniem świeżym płynem chłodniczym ale woda jak to woda zagotowała się na szybkości i sru korkiem do góry, nie oglądałem dotąd gejzera z tak bliska. Zastanawia mnie tylko jedno ze chłodnica jest opakowana całe chłodnica oleju filtrem powietrza akumulatorem i przepływ powietrza przez nią jest jakiś taki słaby, wiem że tak jest fabrycznie no ale ten ciąg powietrza jakiś taki słabo wyczuwalny przystawiając dłoń...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj