Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, zbliżają się sianokosy, więc czas na zmiane oleju w silniku c360, i mam pytanie, czy zalewał ktoś z was silnik olejem ORLEN PLATINUM ULTOR DIESEL 20W50? co sądzicie o tym oleju, nada się? jakość cf-4

Opublikowano

witam lej olej  15W 40  bo ten 20W40 będzie za gęsty jak zimny silnik to ma słabe smarowanie  i ten sposób skracasz żywotność silnika  

  • Haha 1
Opublikowano
2 minuty temu, thor1984 napisał:

Ja zalewam milvusem i nigdy nie było problemów 

ale jakim milvusem  nie określiłeś parametrów 

Opublikowano

a jaki miałeś olej chodziła na nim źle czy jak że chcesz zmieniać na inny jak chodziła dobrze to po co szukać dziury w całym i w sumie to nie wiem czy nie lepiej tańszy olej a częściej zmienić po prostu ( nie mówię że jakiś tam najtańszy oczywiście , raczej chodzi że bez szaleństw cenowych a wymienić częściej )

Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście leje Turdus 15w40 i nie narzekam

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Turdus 15w40

Turdus 15w50 trochę bardziej lepki w wysokiej temperaturze.

Mobil delvac 15w40

Takie stosuję ja w zależności od roku. Przy przebiegach 150 - 200 h rocznie spadek ciśnienia jest dość znikomy między początkiem, a końcem sezonu.

20wXX raczej nie stosowałbym jeśli użytkujesz furę zimą bo będzie dość gęsty w niskich temperaturach, a za lepkość w wysokiej temperaturze odpowiada druga liczba. Jeszcze mam chęć na 

Orlen Platinum Ultor 15w40 lub 15w50, ale to na przyszły rok.

 

PS. Po stosowaniu olei tych pierwszych trzech w misce po spuszczeniu czysto bez kutafoństw i osadów. Wiem bo miałem okazję zdjąć w różnych ciągnikach.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano
2 godziny temu, izydor6280 napisał:

turdus jest tylko niewiele lepszy niż te wszelkiego rodzaju cc, po rozgrzaniu ciśnienie znacznie mniejsze w porównaniu z delvac, rimula, czy nawet orlenowskim platinium

Nie zauwązyłem takich zależności dlatego nie przepłacam i leje polskie oliwy .  lałem też "niby" lepsze marki , niz turdus czy ultor 

zegar cisnienia oleju mam .

 przetestowane na zachodnich ciagnikach , zwiekszyłem tez interwał z 250MTH do 300MTH . Szkoda wylewać dobry olej a nie  wpływa to na zywotnośc silnika

Opublikowano

Ciekawi mnie ta nagonka na turdus. Faktycznie coś z nim nie tak, czy tylko ktoś  taką łatkę przyklepał? Zaczęto go podrabiać? A może to oleje z beczki i sprzedawca nie koniecznie jest uczciwy. 

 

Z turdusem osobiscie mam dobre doświadczenia, tylko zawsze był kupowany z pewnego źródła. 

 

Kolega @V12 robił badanie oleju, czy z obserwacji zwiększył interwał wymiany oleju? Najlepiej byłoby zbadać próbki oleju, co w nim się pojawia i wtedy ocenić co ile zmieniać.

Opublikowano

Niby zawsze miałem z pewnego źródła ale jakieś 5 lat temu ( może więcej ) zauważyłem że olej z nowej dostawy ( opakowanie 5l) ma zupełnie inną barwę i konsystencję. Akurat trafiło mi się że jedną piątkę wlałem że starej dostawy a druga była z nowej więc rzuciło mi się w oczy. Ten nowszy był dużo rzadszy i ciemniejszy. Mimo że nie zauważyłem nic niepokojącego to po następnych wymianach spuszczałem taką smarowe jakbym robił 2x większe przebiegi. Kolega co ma tiry też to zauważył i przeszli na Shell i Mobile, za jego namową spróbowałem i już nie zmieniam na inny.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Alchemik napisał:

 

 

Kolega @V12 robił badanie oleju, czy z obserwacji zwiększył interwał wymiany oleju? Najlepiej byłoby zbadać próbki oleju, co w nim się pojawia i wtedy ocenić co ile zmieniać.

Nie robiłem , aczkowiek trafne  stwierdzenie . Jestem od poczatku na forum oilclub.pl 

Tam sa analizy oliwy z aut , busów , ciężarówek 

Diesle tam to 100 % uturbione , stosunek mocy z litra o wiele wiekszy , a misa olejowa mniejsza , interwały o wiele wieksze niz 250h a wyniki bardzo dobre 

Mój ciagnik 4.2 L 75 km bez turbo  misa olejowa ponad  10L , olej po 200h nie ma w sobie nawet duzo sadzy (nie brudzi rąk ) , olej z mojego auta osobowego w dieslu po 7 tys km bardziej brudzi rece .

Ciśnienie oleju jest w normie przez caly interwał 

Wpływ tez na interwały u mnie ma pogoda , im wiesze susze i praca w w duzym zapyleniu wtedy nie przedłużam wymiany , wiadomo filtr powietrza nie jest doskonały 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

"Mój ciagnik 4.2 L 75 km bez turbo  misa olejowa ponad  10L , olej po 200h nie ma w sobie nawet duzo sadzy (nie brudzi rąk ) , olej z mojego auta osobowego w dieslu po 7 tys km bardziej brudzi rece ." - jeśli piszesz o Turdusie to on czysty nie będzie po 200 h - raczej będzie czarny jak ...

Opublikowano

Jak kazdy inny droższy który testowałem , nie będe kłamał że jest inaczej to sa moje obserwacje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v