Mati190200

Zetor Forterra 110 HSX Problemy/Usterki

Polecane posty

Mati190200    0
Witam wszystkich. Od prawie 4 lat jestem użytkownikiem Zetora Forterry 110 HSX z 2015r. Dbam o oleje , ciągnik jest zalany fuchsem od przedniego mostu po tylni (oczywiście parametry z instrukcji)... Z jakimi usterkami się zmagam ? Otóż pierwszą rzeczą którą mi się nie podoba to stukanie/szarpanie podczas zmiany półbiegu podczas jazdy gdy zmieniam półbieg ciągnik szarpie i słychać stuknięcie , na rozgrzanym nawet wycie , gdy zredukuje z H na M słychać , a odwrotnie już nie. Następną rzeczą jest spalanie... Ogromne spalanie wydaje mi się , że ciągnik jak miał 400mth zrobione palił zdecydowanie mniej... Teraz spalanie z 4 obrotowa rozstawiana na 150 cm spala 22l na hektar , z resztą w transporcie też bardzo dużo pali. Kolejną rzeczą są dziwne dźwięki z przedniego mostu , otóż znalazłem informację o tym , że mechanizm różnicowy nie pracuje tak jak należy niech wypowie się ktoś kto miał podobny problem. Ciągnik bierze olej , lecz wydaje mi się że olej ucieka przez sprężarkę powietrza której nie da się wyłączyć. Dodam jeszcze mam wkład serwisowy DPF. Ciągnik podobno ma 107km często wydaje się , że ma z 80km i kopci. Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk1222    116

Nie ma kompresji nie ma mocy i pali mnóstwo paliwa z olejem usterki jak w 15 letnim ciagniku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    26

takie gdybanie na forum to trudna rzecz tu potrzebny porządny przegląd ,co skrzyni jak szarpie to synchronizatory jak PDF to zapchany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj dpf i kup filtr serwisowy pewnie jest zapchany i przez to jest słaby i dużo pali ,a do silnika stosujesz olej z małą ilością popiołu ?    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    4743

Olej w silniku zmień bo u mnie też fuscha pociągał i sprawdź wtryski i ewentualnie pompę wtryskową 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    4743

Wróciłem na Aral, zaślepienie EGR raczej nie rozwiąże Twoich problemów ale napewno pomoże 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2957
24 minuty temu, Mati190200 napisał:

Trochę słabo , ponieważ ciągnik ma ok.1700mth

o Boże ,stara renówka co pewnie sama nie wie ile ma nalotu nie bierze oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    64
Napisano (edytowany)

Co do wkładu serwisowego: Jak to jest z wtedy z trybem wypalania DPFa? W komputerze też sie grzebie przy jego wstawieniu? ( aby nie wypalał niepotrzebnoe filtra?) Moze coś sie sknociło i komputer dolewa cały czas paliwa aby próbować wypalić DPF? 

Jaki jest tam sterownik silnika? Jakis Bosch EDC16 ?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    32
marcin19071980 napisał:

Matko Bosko, 22na hektar? To ja ma Fortschritt 323 i 4ce obrotowej na 3klasie 12-13max.

Wierzysz w to co piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    26

ja mam forszaja to jak się za mocno nie deptało to 10 litrów na godzinę brał teraz mam inny silnik to 15 bierze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STIG13    27

nie napisał na jaką głębokość i na jakiej glebie ;) Mam pola że 15 jest git a są że 20 jak wyjdzie to się człowiek cieszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    64

Do diagnostyki elektroniki w tym zetorze jest jakis przystepny interfejs? 

Można wtedy zapewne podejrzeć, jak bardzo silnik jest obciążony przy jeździe na pusto ( będzie widać czy to czasami nie hamuje coś w skrzyni i napędach) jak mocno obciążony jest silnik na postoju, czy nie próbuje sterownik wypalać DPF itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaa sprawdzałeś jakie błędy ci wyskakują lub jakie zapisały się w histori 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati190200    0

Jutro napiszę , jest ich kilka

lukaszo10144 napisał:

Aaa sprawdzałeś jakie błędy ci wyskakują lub jakie zapisały się w histori 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matrix890321
      Dzień dobry,
      Posiadam Zetor Proxima 70, rok 2012. Stan na dziś to 1200mth.
      Jakiś rok temu pojawił się problem z wkładaniem biegów. Od nowości wszystko wyglądało dobrze i grało. Problem zaczął się od niższych biegów, tj. 1,2, a z czasem narastał. Dzisiaj wygląda to tak, że po odpaleniu silnika ciężko włożyć jakikolwiek bieg - ani terenowe, ani szosowe. Ciekawostką jest to, że po nagrzaniu silnika biegi zaczynają się przełamywać i wchodzić dobrze. Po zgaszeniu i wystygnięciu problem się powtarza.
      Na początku próbowałem odpowietrzyć układ. Pomogło to, ale na jakiś tydzień - potem znowu to samo. Po dalszych próbach już w żaden sposób odpowietrzenie nie pomagało. Została wymieniona pompka pedału sprzęgła - też nic nie pomogło. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniony na jesieni - także nic nie pomogło. Płyn hydrauliczny, wymieniany od nowości kilka razy, odpowietrzany razem z hamulcami - dalej nic nie daje. 
      Sprzęgło od nowości nie regulowane, chodzi jak powinno, jak wrzucę bieg i włączę silnik to bierze od połowy.
      Całość wygląda tak, jak bym próbował wcisnąć bieg bez sprzęgła, tzn. traktor szarpie i chce jechać.
      Co może być usterką? Wysprzęglik, może układ się jakoś zapowietrza?
      Czytałem na jakimś forum, że może synchronizator?
      Bardzo proszę o pomoc, gdyż zaczyna brakować mi już pomysłów.
      Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    • Przez jac00
      Koledzy, mam problem z hamulcami w proximie. W trakcie pracy przyblokowało mi prawe tylne koło ... olej się rozgrzał, obudowa tylnego mostu gorąca, ciągnik nie mógł się uciągnąć. Po ostygnięciu wróciło do normy. Jak sytuacja się powtórzyła pomógł młotek - odbiłem zacisk i dało się jechać. Ale zbliżają się żniwa i chcę to naprawić. Czytałem na forum że najprawdopodobniej to wina korozji na tłoczku cylinderka hamulcowego. Planuję więc go wymienić (cały cylinderek). Jako że nie robiłem tego jeszcze może ktoś napisać taki tutorial co i jak robić po kolei (oczywiście nie chodzi mi o opis zdejmowania podłogi itp tylko o wymianę samego cylinderka)? Czy trzeba wyjmować cały zacisk czy wystarczy powyjmować sworznie i się go odsłoni, co ze sprężyną - czy nie wyleci, czy trzeba wykręcić odpowietrznik żeby dostać się do śrubki trzymającej cylinderek itp. Proszę o jakieś informacje
    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj