Vroobel

Kąt wtrysku Zetor 8045

Polecane posty

karbex    91
20 minut temu, ogarek napisał:

Wielu ludzi dłubie bo to żadna magiczna wiedza jeśli chodzi o te silniki i podobne..

dymić to może z innego powodu a nawet wielu powodów i tyle.... Błąd zawsze się może trafić i każdy potrafi coś przeoczyć.... 

No właśnie to nie jest magiczna wiedza tylko że ci "praktycy" nie zawsze ją rozumieją lub nie stosują bo po co tolerancje i fabryczne wytyczne jak można na słuch ustawić, nie mówie o kluczach dynamometrychnych. A potem korba bokiem wyłazi albo wały pekają - ale wiadomo - teraz cześci nie takie jak kiedyś 🤣🤣. Niby każdy dłubie ale mało kto potrafi te silniki tak poskładać żeby to normalnie chodziło

17 minut temu, Vroobel napisał:

Właśnie rozbieram silnik po "praktyku" przebieg od remontu to 2 tys mth zestawy Mahle, pęknięte pierścienie na 2 tłokach, uszczelka pod głowica z ręcznie rzeźbionymi kanałami, silnik w lato więcej jak 65 st z sprawnym termostatem nie łapie, końcówki wtrysków od turbo,  znaków na pompie tyle że trudno policzyć... 

A to są powody dla których nigdy ciągnika nie zaprowadziłem do mechanika 😜

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Prawda jest taka że rzadko który mechanik przykłada się i bierze odpowiedzialność za to co robi, nikomu nie chce się śledzić instrukcji napraw która jest w przypadku zetora po czesku, przeważnie ustawienia są "tak jak było" albo "na oko", nie wspominając już o momentach dokrecen śrub.. problem robi się wtedy jak ktoś wcześniej zmienił jakąś część na nie od tego typu. Sam wielokrotnie przekonałem się że typów części do zetor/ursus może być min 2 lub 3. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wszystko to prawda pany i wiedza o tolerancjach i selekcjach itp.... tyz potrzebna.... Ale nie oszukujmy żadnej tajemnej wiedzy tu niema bo ta można zdobyć tylko trza chcieć.... 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Noi doszliśmy do sedna dyskusji 😀. Ogarek, przecież tu nikt żadnej tajemnej wiedzy nie skrywa. Poprostu kolega potrzebował parametr którego nie posiadał a był mu potrzebny do prawidłowego ustawienia silnika. W związku z tym że była możliwość policzenia tego parametru na podstawie innych danych to to zrobiliśmy i ja tu nie widze nic wstydliwego żeby matematyke zastosować właśnie w praktyce bo tutaj tak sie stało. 

Pozdrawiam i chyba nie ma sensu dalej dyskutować 😀

Vroobel - daj znać jak złożysz wszystko jak maszyna śmiga 🙂

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Profesjonalne podejście do tematu jest jak najbardziej wskazane.... 👍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Dam znać, ale to jeszcze trochę, bo teraz czekam żeby głowice dać do sprawdzenia, termin dopiero po nowym roku, ale tak ogólnie to mam nadzieję że będzie lepiej niż było. Przed remontem to od jesieni bez podania samostartu nie odpalił. Teraz zregenerowałem pompę i wtryskiwacze, nowe zestawy naprawcze silnika, nowy rozrząd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Ważne żebyś do marca zdążył 😉. Ja też mam swojego breżniewa robabranego i dłubie przy hamulcach i hydraulice - kupiłem 2 lata temu mtzta " na bieżąco serwisowanego" 😉 i go doprowadzam w miare możliwości do porządku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Ma ktoś wiedzę w temacie lampy strobo do diesla  -chodzi mi o uwzględnienie opóźnienia  błysku przy sprawdzaniu kąta wtrysku na znakach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Orientuje się ktoś jakie powinno być sprzęgiełko na pompie wtryskowej? 

Wg katalogu 80.009.016, problem w tym że wszędzie jest ten sam nr katalogowy a sprzęgiełka różne. 

Edytowano przez Vroobel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie pamiętam tego... Ja zawsze brałem stare i porównywałem w sklepie przykładając do siebie... Wydaje mi się że 7,5 zęba 

Edytowano przez ogarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Witam, jeśli chodzi o opuźnienie błysku lampy, to jest bardzo niewielkie. Jest dużo dokładniejszą metodą niż tradycyjna kapilara. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że do pomp rzędowych super sprawa. Jeśli chodzi o pompy rotacyjne potrafi oszukiwać. Tak jakby wykrywała też inne drgania i pomiar jest mało miarodajny. 

Jeśli chodzi o Kąt wtrysku w silniku z8001 to od GMP do 24 stopni czyli początku wtrysku jest 8 zębów na wieńcu koła zamachowego. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
2 godziny temu, maarianek88 napisał:

Witam, jeśli chodzi o opuźnienie błysku lampy, to jest bardzo niewielkie. Jest dużo dokładniejszą metodą niż tradycyjna kapilara. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że do pomp rzędowych super sprawa. Jeśli chodzi o pompy rotacyjne potrafi oszukiwać. Tak jakby wykrywała też inne drgania i pomiar jest mało miarodajny. 

 

mam do ustawienia silnik Lombardini z czterema osobno regulowanymi pompami wtryskowymi sprawa nie tak prosta jak w rzędowych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Lampą nie ustawisz pompowtrysków. Czujnik lampy wykrywa drganie paliwa w przewodzie wysokiego ciśnienia. W przypadku pompowtrysków jest pompa wstępna, która daje stałe ciśnienie, a pompowtrysk wstrzykuje do cylindra paliwo mechanicznie przy pomocy wałka rozrządu. Nie ma tam jak zamontować czujnika lampy, bo i nie ma na co. Trzeba zegar i szukać instrukcji z danymi ustawczymi. Do lombardinii chyba jest coś w necie ale nie w naszym języku. 

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

każdy cylinder ma jednosekcyjną pompę i nirmalny wtryskiwacz (podobnie jak w ubijakach i niektórych silnikach DEUTZ  dawkę regulujemy obracając pompką a kąt podkładając podkładki pod pompę .A mnie chodzi o to że w instrukcji nie podają kąta wtrysku przy użyciu lampy na rurkę ma 12/13 stopni w przypadku dynamicznego pomiaru lampą mamy opóźnienie i mnie chodzi o ilość stopni przypadające na ten czas (nowe silniki mają opis w instrukcji starsze niestety nie) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

A to takie cudo, myślałem że też jest na pompowtryskach. W tym przypadku nie powinno być praktycznie różnicy w kącie statycznym czy dynamicznym. Na pompach wtryskowych rzędowych nie zauważyłem opuźnienia, na rotacyjnych są zakłócenia ale Kąt też jest bez zmian, statycznie i dynamicznie. Mowa oczywiście o silnikach ciągnikowych gdzie nie ma dodatkowych urządzeń elektronicznych sterujących początkiem wtrysku. W samochodach kąt statyczny może rożnić się od dynamicznego, ale według mnie tylko dlatego że odpalony silnik zbiera dużo informacji np. O temp płynu, obrotach silnika itp. W ciągnikach, a przynajmniej nie tych najnowszych na najniższych obrotach tak żeby nie wzbudzać przestawiacza kąta wtrysku Kąt statyczny praktycznie będzie odpowiadał dynamicznemu. Jeśli nie masz dodatkowych urządzeń sterujących wyprzedzeniem wtrysku według mnie to Kąt dynamiczny będzie najbardziej prawidłowy. Tu masz krótkie rurki wysokiego ciśnienia, drgnięcie paliwa w rurce powinno odpowiać początkowi tłoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Powoli zmierzam ku końcowi, kąt ustawiłem bez głowicy, na kolek i jest idealnie 7mm przed gmp, wczoraj odebrałem głowice i mam dylemat co do podkładek wtryskiwacza, są 2 grubość 1.5 i 2mm i nie wiem jakie włożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Jak masz głowice na wierzchu to włóż wtryskiwacz do gniazda i zobacz czy końcówka wystaje prawidłowo. wtedy dobierz odpowiednia podkładkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Planując głowice gniazdo wtryskiwacza się obniża i wtryskiwacz będzie bardziej wystawał, pytanie ile ma wystawać końcówka z głowicy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Jestem już po pierwszym odpaleniu, musiałem jeszcze zainwestować w podstawę filtrów olejowych nowego typu, bo filtr odśrodkowy miał już dość, silnik pracuję elegancko, jedynie jest problem w tym, że kompresja delikatnie ucieka na szpilce od głowicy, prawdopodobnie głowica ma jakieś mikropęknięcie, jak rozbierałem, rzuciła mi się w oczy okopcona szpilka, ale nie pomyślałem nawet, że może być tam głowica pęknięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to szkoda że puszcza - swoją drogą jak robili głowice to mogli próbe szczelności zrobić 😐. Ale wynika z tego że ustawienia motoru są ok (tj. Z ładnej pracy silnika) 🙂

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Nigdy nie było problemu z wywalaniem płynu chłodnica albo mieszaniem się płynu z olejem, to Pan z auto szlifu stwierdził że nie ma potrzeby robić szczelności, 

Ciekawe jak sprawdzają szczelnośc, bo jeśli pompują powietrze w płaszcz wodny to na probie szczelności by nic nie wykazało. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Macie jakieś sprawdzone termostaty? Bo nowy z mery nie spełnia swojego zadania, otwiera się przy 69 st, kupiłbym wahlera s4030 - taki istnieje w katalogu, ale nie można go dostać w sklepach, chyba pozostaje tylko szukać termostatu od 2.5 tds

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj