Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
1 godzinę temu, danielhaker napisał:

W tamtym roku wymieniłem akumulatory we wszystkich ciągnikach, to trzymały od 7 do 11 lat. ZAP, Centra, John Deere i jeszcze coś tam

Ja w tamtym roku część wymianielem to na siwa centre. Zobaczymy ile wytrzyma. W dużym zetorku siedzi centra, bodaj heavy duty - taka pośrednia(wielkościowo) między siwymi a dużymi jak do kombajnu. To ma w tym roku 9 albo 10 lat. Jedyny problem to że na słupku plusowym często sniedzieje (czy jak by to nie nazwać) - tak, że aż kleme przezera. No i raz na pół roku muszę kleme wymienić i słupek jest już sfatygowany. 

Opublikowano
10 godzin temu, jacek3773 napisał:

Nie no stary ruski na okrągłym trafo .jedyne co to regulacja A  i sam się wyłączy po naładowaniu . Jakoś dziwnie działa bo padniętego do zera nie ruszy. Musi dostać napiecie .

Ja kiedyś w prezencie dostałem taki biedronkowy produkt: 

PROSTOWNIK DO AKUMULATORÓW Z MIKROPROCESOREM / URZĄDZENIE WSPOMAGAJĄCE ROZRUCH 75A | SENA 

ŁADOWARKA PROSTOWNIK DO AKUMULATOR ŻELOWY 6V 12V za 79 zł z Warszawa - Allegro.pl - (11817300089)

tutaj jest jakiś mniejszy brat. 

Natomiast mam też prostownik marki Ctek i ten zawsze będę polecał do profesjonalnego użytku a dokładnie model: MXS-10 

Tutaj chodzi o krzywą ładowania dla "zwykłego" akumulatora wygląda nieco inaczej niż w przypadku AGM. Dla tego zakup nawet najtańszego urządzenia z trybem AGM naładujemy lepiej niż w przypadku urządzeń do "zwykłego" akumulatora. 

Opublikowano (edytowane)

Kurde o jeden aku prostownik do niego kupowac??  Mam jakiś zwykły polski na 6-12 V ale go nie używam . Ten rusek ma skalę 0-12A .mogę sobie ustawić ile chcę .ale sam czasem podbije natężenie powyżej zadanej a po jakimś czasie schodzi w dół i się wyłączy . To znak dla mnie że aku naładowane. 

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Agm czy efb śmiało laduj zwykłym prostownikiem. Jeżeli miałbyś już aku GEL to wtedy wypadałoby mieć prostowniki dedykowany. Jak zwykły aku laduhesz powiedzmy do 16v to Agm laduj o 0.5v mniej i będzie banglac.

Opublikowano

Hej,

Po 10 latach padła Centra Heavy Duty 120 Ah w Ursusie 2812. Chyba gdzieś zrobiło się zwarcie na celach. Napięcie zleciało do 10,7 V. Kilka dni na prostowniku i napięcie podbiło do 12,2 V, ale po chwili dość szybko spada do 11.x. Na oku mam Agtech 100 Ah. Coś dobrego, czy znowu wziąć coś od Centry(Exide)? Fabrycznie w tym ciągniku był 100 Ah i do takiego chcę wrócić. Nie wiem, czy 120 Ah nie jest za duży, bo alternator to tylko 34 A, więc szału nie ma. 

Opublikowano (edytowane)

Exide ma serię PowerPRO Agri & Construction. Tych akumulatorów nigdzie nie można kupić. Pewnie mają bardziej wzmocnione płyty dodatnie i ujemne. Niestesty na rynku są akumulatory które sa totalnym szmelcem. Dawno nie interesowałem się tematem akumulatorów, więc nie wiem co teraz się kupuje do maszyn rolniczych, gdzie taki akumulator jest narażony na duże drgania, wstrząsy, itd. Czasami oglądam(i subuję) mrakumulaotra, ale to co on mówi raczej trzeba podchodzić trochę z dystansem. On głównie skupia się na akumulatorach do samochodów osobowych. Tak, czy siak coś trzeba wybrać 350x175x230, 100 Ah i przynajmnej 800 A prądu rozruchowego. Jest jeszcze ZAP TRUCK PRO, ale tego też prawie nikt nie sprzedaje. Pewnie skończy się na Agtech 100Ah. Jakieś jeszcze rekomendacje? 

@kontenoŁadowanie jest bardzo dobre - o ile pamiętam 14,3 V. Typowe dla ładowania cyklicznego. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)

@jaco512 Ten masz na myśli? https://www.sklep.amega-akumulatory.pl/akumulator-amega-premium-m5-12v-100ah-950a-p-26.html

Ten jeszcze lepszy jeżeli chodzi o wytrzymałość mechaniczną https://www.sklep.amega-akumulatory.pl/akumulator-amega-ultra-m7-12v-105ah-960a-p-35.html  To chyba byłby najlepszy wybór. Zamiast wydać 450 zł na ten Agtech, który rzeczywiście może być wątpliwej jakości akumulatorem to dołożyć to 200 złotych to Amegi M7. Dzięki @jaco512 za cynk z tą ukraińską Amegą. O ile pamiętam mrakumulator bardzo chwalił te akumulatory. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)

Tak, znam. Przecież pisałem, że jego oglądam czasami i subuję od kilku lat.  Tak jak napisałem, jak już to nie M5 a szarpnąć się na M7. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Nie mam możliwości. Przecież nie kupię kilka akumulatorów i będę je z powrotem odsyłać po zważeniu. To już totalna głupota. U mnie lokalnie nikt nie ma Amegi. Raczej nikt nawet nie wie, że istnieje taka marka/firma. Zakup tylko z neta. 

Opublikowano (edytowane)

Z tego co czytam to jedną z wad akumulatorów Amegi jest szybkie ubywanie wody. Nie wiem, zbyt mocno gazuje podczas ładowania? Mimo wszystko wezmę Amegę M7. Tak naprawdę nic innego, ciekawego nie ma z grubymi, solidnymi płytami dodatnimi i ujemnymi. To dość istotna rzecz w jakich warunkach jest eksploatowany akumulator. Podejrzewam, że w podobnej technologii są robione Exide PowerPRO Agri & Construction, tylko tego nie da się nigdzie kupić w detalu. Pewnie akumulatory robione pod specjalne zamówienie dla firm, które używają maszyn typu ciężkiego. 

Hehe... jeszcze takie jaja z Amegami - 

 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)

Finalnie zdecydowałem się na niemieckiego Molla 100 Ah, 850 A - pojemność taka sama jak Ursus 2812 wyjechał z fabryki. Ma także odlewane płyty dodatnie i ujemne Ca/Ca - jak w A-medze. Akumulator ma datę produkcji H(2022) CKK(300 dzień), czyli jest z końca września - jak rozkodować datę produkcji u Molla -> link. W sklepie zrobili mi test akumulatora i przy napięciu 12,7 V prąd rozruchowy wyszedł 924 A.

Czemu nie A-mega? Dużo wątpliwości co do ich produktu i jakości na tę chwilę. Do tego produkcja w większości czasu stoi, bo są wyłączenia zasilania z wiadomych przyczyn. Z tego co się dowiedziałem to teraz co jest świeże w hurtowniach to akumulatory Rombatu z etykietą A-megi. Do tego gruba i mocna płyta to nie wszystko. Jeszcze liczy się jakość masy czynnej, którą nakłada się na płyty. Taka ciekawostka - Megatex(A-mega) kupił technologię od niemieckiego Molla stąd pewnie A-megi także jak Moll mają odlewane płyty. 

Co ważne ten akumulator jest HVR(High Vibration Resistance) z klasą V3, więc wysoka odporność na drgania, wstrząsy i inne telepania. Nie jest to V3-SHD- czyli najwyższa klasa odporności na drgania, ale jest ok. Dopuszczony przez producenta do maszyn budowlanych. Akumulator drogi, ale chyba było warto. Z resztą czas pokaże... Ma rekomendacje od Liebherra, czyli marki co ma ciężki sprzęt budowlany. Z tymi rekomendacjami to raczej śliski temat... Gwarancja 3 lata co też nie jest takie oczywiste. Większość akumulatorów ma gwarancję 18 lub 24 miesiące. 

To nie jest typowy, rolniczy akumulator, który charakteryzuje się łatwym dostępem do korków i ma wysokość 230 mm(Moll 190 mm). W tym Mollu też są korki, ale trzeba zerwać naklejkę - nawet widać na fotce takie okrągłę zapadnięcia. Nawet na obudowie jest min - max, czyli producent przewiduje, że będzie można dolewać wodę. 

https://www.moll-batterien.de/dateien/pdfs/2022_Neue_Prospekte/XTRAChargeFlyerenglisch-21-10-2022.pdf?m=1670580461&

https://www.moll-batterien.de/dateien/pdfs/2022_Neue_Prospekte/Generalcatalogue.pdf?m=1670586894&

 

IMG_1504.JPG

IMG_1505.JPG

IMG_1508.JPG

IMG20230102085926.jpeg

Edytowane przez emigrant_
  • Like 1
Opublikowano
Dnia 10.01.2023 o 23:10, hubertb napisał:

Czyli których? 

Np Jenoxa. Miałem styczność kilkukrotnie i każdorazowo sprawdzały się w boju. Cena bardzo przystępna, napięcia trzyma - nie mam ze swojej strony uwag. U braciaka w kamperze już kolejny sezon na karku.

Opublikowano
Dnia 3.01.2023 o 16:41, emigrant_ napisał:

Finalnie zdecydowałem się na niemieckiego Molla 100 Ah, 850 A - pojemność taka sama jak Ursus 2812 wyjechał z fabryki. Ma także odlewane płyty dodatnie i ujemne Ca/Ca - jak w A-medze. Akumulator ma datę produkcji H(2022) CKK(300 dzień), czyli jest z końca września - jak rozkodować datę produkcji u Molla -> link. W sklepie zrobili mi test akumulatora i przy napięciu 12,7 V prąd rozruchowy wyszedł 924 A.

 

 

Ciekawe czy ten Moll wytrzyma tyle co centra, pisałeś, ze wysiadła po 10 latach. Moim zdaniem wynik bardzo dobry i chyba ponownie bym ją kupił a nie szukał cudów i to w cenie sporo wyższej...

Co do jenoxa to kiedyś miałem w 3512 ale model samochodowy (90Ah), po 2 latach kaput:D

Pewnie taki z serii rolniczej wytrzymałby dłużej

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, volf napisał:

Ciekawe czy ten Moll wytrzyma tyle co centra, pisałeś, ze wysiadła po 10 latach. Moim zdaniem wynik bardzo dobry i chyba ponownie bym ją kupił a nie szukał cudów i to w cenie sporo wyższej...

U mnie takiej zasady nie ma i nie będzie, że jak coś działało 10 lat to ponownie to wypada, albo należy kupić. Dla mnie to trochę takie głupie myślenie. Zakup Molla to czysty eksperyment. Jak zdechnie po 2, czy 3 latach, czyli zaraz po gwarancji to następnym razem już wleci coś rolniczego, ale na pewno nie Centra. Pewnie byłby to Zap Truck Pro Heavy Duty 110, albo 120 Ah, bo 100 Ah nie ma.   

Edytowane przez emigrant_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v