darus74

Zetor x540 dźwignia szybkości reakcji.

Polecane posty

darus74    3
Witam. Czy ktoś z Was używa dziwignia szybkości reakcji ? Do jakich celów ona służy ? U mnie jest to raczej dźwignia priorytetu między hydrauliką zewnętrzną a wewnętrzną. Czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    16

Ona tylko do tego służy, nie mam pojęcia dlaczego nazwana jest szybkością reakcji.


Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    163

Określa szybkość podnoszenia podnośnika, przy najmniejszej wartości u mnie wcale nie podnosi, i przy regulacji pozycyjnej jak szybko zmieni głębokość orki (teoretycznie przynajmniej, nie orałem na pozycyjnej i nie zamierzam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    737

Co masz na myśli mówiąc o priorytecie hydrauliki zewnętrznej a wewnetrznej. 

W mojej proximie 65 dzwignia ta działa zgodnie ze swoją nazwą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    16

Już tłumaczę jak to działa przynajmniej u mnie tj zetor 7745 . Podnoszę pług dając zakres podnoszenia do samej góry. W czasie zanim osiągnie pełną wysokość podnoszenia zaczniesz go obracać, pług obróci się dopiero po tym jak się podniesie do samej góry bo priorytet ma hydraulika wewnętrzna. Po przełączeniu wajch od szybkości reakcji hydraulika zewnetrzna będzie miała priorytet i nie "zaczeka" zanim pług się podniesie tylko od razu będzie go obracać. Myślę że jakoś w miarę to wytłumaczyłem ;)

  • Thanks 1

Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nazwa wiąże się ,głównie, z szybkością reakcji podnośnika podczas pracy siłowej  w zakresie M i D - tak to  definiuje instrukcja obsługi od 5011-7045.

Na pewno nie jest to reakcja "priorytetowa"

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Instrukcja tak mówi a działa tak jak pisze Strogonow przynajmniej u mnie . Priorytet czyli wybierasz który układ wewnętrzny czy zewnętrzny dostaje w pierwszej kolejności olej z pompy. Ja pługa używam zawsze na siłowym ewentualnie mieszanym i przestawianie tej wajchy od szybkości reakcji nie wpływa na szybkość reakcji funkcji siłowej jedynie tak jak pisze Strogonow. Możliwe że były różne rozwiązania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

No teraz zrozumiałem czemu nieraz ta dźwignię reagował a nieraz nie ,po prostu przesunięcie dźwigni podnoszenia do końca na podnoszenie wyłącza dziwignie szybkości reakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj