klauss

Zapłon ursus 1224

Polecane posty

klauss    0

 

Witam. Mam pytanie w mojej szustce wyciągnąłem pompę paliwowa i zawiozłem do sprawdzenia. Okazało się że była za duża dawka paliwa i dlatego kopii na czarno. Po zamontowaniu i odpaleniu nie chce przez jakieś 10 sekund wejść w obroty dopiero później się rozkręca. Ustawiłem pompę na znaku ale okazało się że zapłon jest opóźniony. Razem z mechanikiem przekrecilismy pompę na Maxa żeby przyspieszyć zapłon ale to nie wystarczyło. Nie ma już regulacji. I co teraz? Ciągnik kopci na niebiesko nie ma siły. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klauss    0

Zakrecam rurkę kapilarna na pierwszą sekcję od przodu ciągnika, wkładam kruciec w otwór przy wiencu i kręcę wieńcem. I gdy pompa podaje paliwo na pierwszej sekcji kruciec nie wpada w otwór dopiero za kilka pokrecen wieńca do góry. A pompa jest pochylona od silnika na Maxa więc przyspieszyć zaplonu już się nie da. Rozrzad był by przedstawiony? Ale przed wyjeciem pompy odpalam na dotyk i od razu wchodził w obroty tylko kopcil na wolnych na niebiesko A przy obciążeniu na czarno jak lokomotywa. Teraz po zmniejszeniu dawki o wiele mniej kopci na czarno ale dziwnie pracuje i na wolnych na niebiesko dymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Sorry, odchylona na maksa, źle odczytałem.  Pompiarz przestawił coś i pewnie nie wie nawet co.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klauss    0

To znaczy co? Nie znam się na tym za dobrze tyle co byłem jak mechaniķ sprawdzał ten zapłon. 

Aaa.  Tylko mówił drugi mechanik że w pompie nic przestawić się nie da jeśli nie zdejmowal tryba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W pompach też się ustawia moment podania paliwa na 1 sekcji, to wiem na pewno, pompiarze to rozregulowują i potem są cyrki że brakuje regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klauss    0

Wlasnie dodzwonilem się do tego pompiaza i powiedział że pewnie ktoś zanim go kupiłem zwiększył dawkę bo nie miał siły. A nie miał siły bo zapłon był zle ustawiony. Prawdopodobnie trzeba zmienić zębatek na pompie. A dokładnie trzeba założyć taką którą ma przesunięte zeby w stosunku do klina w odpowiednim kierunku co przyspieszy zapłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Być może,  dwa typy sprzęgiełek są w czwórkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek904    203

można też zeszlifować ząbek tylko trzeba rozkminić w którą stronę ale dla pewności odkręć pokrywę i weź kogoś kto potrafi ustawić rozrząd i go sprawdź


powiedz jeszcze czy silnik stary typ czy nowy i czy pompa odpowiednia do tego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek904    203

pompa oryginalna czy po wymianie. miałem przypadek u siebie ojciec dał pompę na wymianę i dali mu stary typ założył nawet nie odpalił przyjechał pseudo mechanik podkręcił tak dawkę paliwa że odpalił co z tego jak ciągnik w 5 godzin wypalał cały bak paliwa zrobiłem pipetę i sam chciałem ustawić kąt wtrysku ale się nie dało więc zeszlifowałem jeden ząbek i ustawiłem poprawnie ale i tak kupiłem pompę taką jak powinna być dałem do pompiarza do zrobienia i teraz chodzi jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klauss    0
5 godzin temu, tomek904 napisał:

pompa oryginalna czy po wymianie. miałem przypadek u siebie ojciec dał pompę na wymianę i dali mu stary typ założył nawet nie odpalił przyjechał pseudo mechanik podkręcił tak dawkę paliwa że odpalił co z tego jak ciągnik w 5 godzin wypalał cały bak paliwa zrobiłem pipetę i sam chciałem ustawić kąt wtrysku ale się nie dało więc zeszlifowałem jeden ząbek i ustawiłem poprawnie ale i tak kupiłem pompę taką jak powinna być dałem do pompiarza do zrobienia i teraz chodzi jak zegarek

Kupiłem go rok temu. Coś przy pompie było robione ale nie wiem kakretnie.

5 godzin temu, tomek904 napisał:

można też zeszlifować ząbek tylko trzeba rozkminić w którą stronę ale dla pewności odkręć pokrywę i weź kogoś kto potrafi ustawić rozrząd i go sprawdź

 

powiedz jeszcze czy silnik stary typ czy nowy i czy pompa odpowiednia do tego silnika?

 

Też słyszałem o szlifowanie tego zęba

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Jeśli trzeba szlifować ząb to znaczy że wałek w pompie jest od turbo. Przerabiałem temat i szukałem odpowiedniego sprzegielka, kombinowalem z wycinaniem zęba, ale to ciągle nie było to. Dopiero później okazało się że wałki są różne i wymienilem cała pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25
3 godziny temu, tomek904 napisał:

w 4 cylindrowych są 4 typy wałków

Temat jest o 6 cyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj