KrzysztofKrojniak

Orbitrol wspomaganie problem

Polecane posty

Witajcie mam taki problem otóż zakładam przedni naped do Ursusa 1222. Nowy przodek jest na orbitrolu wszystko podłączone skręca w lewo w prawo tylko żeby skręcić np w lewo to trzeba 4razy kierownica obrócić i w prawo tak samo. Wydaje mi się że na skręt powinno wystarczyć że 2 pełne obroty a nie cztery. Kręci się palcem bardzo lekko. Czy to pompa? Dodam że jak poprzednio było serwo to chodziło tak se jak się rozgorzał to trzeba było gazu dawać żeby skręcić. Inaczej ciężko było ale szło. Teraz żeby skręcić na podwórku to ręką trzeba kręcić jak by sernik robił 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

A orbitrol nowy jest czy ktoś go już rozbierał ,na zgaszonym silniku da się kręcić bez oporu 

Edytowano przez STANK
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Moze orbitrol ma za mala wydajnosc, albo silownik jest za duzy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

Prawdopodobnie masz źle dopasowany orbitrol do siłownika 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Orbitrol jak i siłownik był już przy tym przodzie. Nie widać żeby ktoś co kompletowal i przekłada 

A może właśnie pompa jest wyj..ana i nie daje takiego ciśnienia i tyle oleju co trzeba. Na serwię chodziło ale ciężko się kierował co było oznaką słabej pompy

 

25 minut temu, STANK napisał:

A orbitrol nowy jest czy ktoś go już rozbierał ,na zgaszonym silniku da się kręcić bez oporu 

Na zgaszonym jest opór 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

manometr z przewodem w układ i sprawdzić ciśnienie, orbitrol do tego siłownika poprawnie dobrany??


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

Wydaje się gdyby pompa była nie bardzo to raczej ciężko było by kręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

manometr z przewodem w układ i sprawdzić ciśnienie, orbitrol do tego siłownika poprawnie dobrany??

Teraz ciagnik jest rozjechany to nie sprawdzę ciśnienia. Przodek kupiłem komplety z orbitrolem i słownikiem. Był on ściągnięty z zetor. Nic nie było kompletowane 

16 minut temu, STANK napisał:

Wydaje się gdyby pompa była nie bardzo to raczej ciężko było by kręcić

Na wolnych jest opór a jak lekko dodam gazu to idzie paluszkiem ale koła bardzo wolno skręcaja 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

orbitrol ma  byc 160 a jest pewnie 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, monix napisał:

orbitrol ma  byc 160 a jest pewnie 100

A jest na nim jakieś oznaczenie że wiadomo jaki to jest? Bo nie zwróciłem uwagi. Było wszystko złożone to myślałem że będzie dobrze 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

powinno pisac 100 lub i60 płytka w 160 jest szeroka a w100 jest waska ta pod srubami orbitrol 100 jest w bizonie  bo siłownik jest mniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

orbitrol mozna juz kupic za 300zł i niczym nie bedzie gorszy od danfosa najlepiej  wpis w gogle orbitrol 160  i orbitrol 100 i porównaj róznia sie wysokoscia pierscienia  i zobacz jaki masz u siebie widac to wzrokowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, monix napisał:

orbitrol mozna juz kupic za 300zł i niczym nie bedzie gorszy od danfosa najlepiej  wpis w gogle orbitrol 160  i orbitrol 100 i porównaj róznia sie wysokoscia pierscienia  i zobacz jaki masz u siebie widac to wzrokowo

Czyli chodzi o tył orbitrolu ta głowica co jest na 7 srob przykrecona? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    2031
ptaszyna    170

Tak. Orbitrolem odmierzarz tylko ilosc podawanego oleju, im mniejsza pojemnosc orbitrola tym wiecej obrotow trzeba zrobic aby podac ta sama ilosc oleju. Niezaleznie od pojemnosci zawsze bedzie sie krecilo z takim samym oporem. Ja mam odwrotny problem bo mam za duzy orbitrol do silownika i wcale nie jest to korzystne bo przy szybkiej jezdzie lekkie ruszenie kierownicy powoduje ostry skret. Trzeba mocno uwazac zeby jechac prosto szosa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ptaszyna napisał:

Tak. Orbitrolem odmierzarz tylko ilosc podawanego oleju, im mniejsza pojemnosc orbitrola tym wiecej obrotow trzeba zrobic aby podac ta sama ilosc oleju. Niezaleznie od pojemnosci zawsze bedzie sie krecilo z takim samym oporem. Ja mam odwrotny problem bo mam za duzy orbitrol do silownika i wcale nie jest to korzystne bo przy szybkiej jezdzie lekkie ruszenie kierownicy powoduje ostry skret. Trzeba mocno uwazac zeby jechac prosto szosa.

 

5af585b7bdd2b_RYSUNEK.1.png

Mierzylem i mój ma 15mm taki sam jak przy bizonie. Czyli ma 12.5l na minutę a 21mm ma 120 to jest taka spora różnica? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

juz ci pisałem ze trzeba 160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

160 bedzie dla Ciebie dobra, teraz masz pewnie 100 albo 80. Oznaczenie powinno byc na denku (tabliczka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

Pompę masz zapewne dobrą. Bo mozesz skrecac. Masz za duży siłownik w stosunku do obitrola , najlepiej zmień siłownik by miał tłoczysko miało 25 mm a siłownik śr 60mm i bedzie ok. Mam w 7045 orbitrol danfosa 100 i taki właśnie siłownik i jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tylko ze on ma 1224 i tu musi byc mocniejszy (grubszy) silownik, bo na cienkim moze nie skrecic w trudnych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to nie jest 70 45 tylko 1224  i orbitrol ma byc 160 a siłownik 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, mam pytanie ile oleju wchodzi do orbitrola w zetorze 8145? nie mam żadnego bagnetu w zbiorniku. 
    • Przez daron64
      Witam
      Jakoś w tamtym roku wziąłem serwo na wymianę, bo moje miało na wąsie duży luz już. Nowe ciężej się kręciło, a już po gwarancji zaczęło podciekac, ale małe ilosci, także sobie

      dolewalem po prostu co jakiś czas. Ostatnimi czasy coraz więcej i więcej, aż ostatnio jak siałem zaczęło się z niego lać. Zjechałem do domu. Dziś patrzę a tam jeden wężyk pęknięty. Wyciągnąłem go,  założyłem na wierzch przewód gumowy i myślałem, że jakos zmęczę siew, a na jesieni i tak miałem orbitrol zakładać. No ale po założeniu przewodu i jeździe próbnej matula mówi, że coś te serwo tak lata jak skręcam. Ja patrzę a ono całe się podnosi. Aż na chłodnice ciśnie i na koło pasowe na wale.  Zdjalem chłodnice, a tu kuźwa śruby mocujące urwane. Chyba będę od razu ten orbitrol zakladal. W ogóle jeszcze teraz problem, bo weź to jakoś wykręć ze wspornika. Ale mam pytanie - co mogło się stać, żeby urwać takie śruby? Bo nawet jak jakoś wykrece te urwane śruby i założę nowe, to może być tylko leczenie skutków. Ktoś ma jakiś pomysł? 
      Po zakupie zmieniłem też zawór w zbiorniku, olej. Teraz już by trzeba było końcówki wymienić. Złożone było wszystko raczej dobrze.

    • Przez cradi
      Witam.
      Szukam informacji na temat usterki jaka trapi mojego zetora 8011. Otóż nabyłem go z niesprawnym do końca wspomaganiem na orbitrolu. Podczas jazdy drogą jest luz na kierownicy i tak nim rzuca raz do prawej, raz do lewej i ciagle trzeba korygować, a nie raz się zatnie i to na amen. Dodatkowo, zeby utrzymać tor jazdy powiedzmy na dlugosci kilometra wykonuje dodatkowe obroty kierownicą. Odnalazłem wypowiedź w podobnym wątku: 
      Seweryn20 pisze tam, że winny jest orbitrol i odległość między płytkami może być nieodpowiednia przez co występują takie objawy i są one w sumie takie jak u mnie. Chyba nigdzie nie znalazłem na forach podobnej usterki. Myślicie, że w moim przypadku może być to samo?
    • Przez slawek1981
      witam w mf 3060 przy szybkim ruszaniu kierownicą,kierownica się przestawia a koła pozostają w miejscu szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.moje podejrzenia to uszkodzony orbitrol ale może ktoś miał taki przypadek i jest w stanie potwierdzić moje podejżenia.z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez bulik
      Witam...
      posiadam zetora od kilku lat,i od początku miałem problem ze wspomaganiem ( cężko krecił czy w prawo czy w lewo nie było różnicy ) pomagało jedynie dodawanie gazu... Postanowiłem wymienić pompę wspomagania , ale i to nie przyniosło rezultatu (nic się nie polepszyło).Po roku czasu wymieniłem serwo ( regenerowane ) i dalej nic - jak ciężko było tak jest. Ostatnimi czasy zaobserwowałem że jak olej się troszkę zagrzeje to jak zgasze ciągnik to wywala go ze zbiorniczka ( wlewem przez korek) przy czym solidnie sie pieni. Może któryś z kolegów miał już taki przypadek,bo sam już nie wiem czego się czepić....
      Pozdrawiam :rolleyes:
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj