daron64

Serwomechanizm Zetor 8145

Polecane posty

daron64    4249

Witam

Jakoś w tamtym roku wziąłem serwo na wymianę, bo moje miało na wąsie duży luz już. Nowe ciężej się kręciło, a już po gwarancji zaczęło podciekac, ale małe ilosci, także sobie

dolewalem po prostu co jakiś czas. Ostatnimi czasy coraz więcej i więcej, aż ostatnio jak siałem zaczęło się z niego lać. Zjechałem do domu. Dziś patrzę a tam jeden wężyk pęknięty. Wyciągnąłem go,  założyłem na wierzch przewód gumowy i myślałem, że jakos zmęczę siew, a na jesieni i tak miałem orbitrol zakładać. No ale po założeniu przewodu i jeździe próbnej matula mówi, że coś te serwo tak lata jak skręcam. Ja patrzę a ono całe się podnosi. Aż na chłodnice ciśnie i na koło pasowe na wale.  Zdjalem chłodnice, a tu kuźwa śruby mocujące urwane. Chyba będę od razu ten orbitrol zakladal. W ogóle jeszcze teraz problem, bo weź to jakoś wykręć ze wspornika. :/

Ale mam pytanie - co mogło się stać, żeby urwać takie śruby? Bo nawet jak jakoś wykrece te urwane śruby i założę nowe, to może być tylko leczenie skutków. Ktoś ma jakiś pomysł? 

Po zakupie zmieniłem też zawór w zbiorniku, olej. Teraz już by trzeba było końcówki wymienić. Złożone było wszystko raczej dobrze.

IMG_20200917_141825047~3_copy_1024x768.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Rurka napewno przez to. Ale śruby były dociągnięte na bank i teraz jak je wyjmowałem to łebki opierały się na serwie. Chyba że taki minimalny luz, ale czy taki by aż takich szkód narobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Też uważam że były luźne i w końcu pękły, teraz pytanie, jak chcesz zakładać orbitrol, czy przez pół serwo, czy na siłownik? jak przez pół serwo, to i tak trzeba zlikwidować wyciek i wykręcić urwane śruby bo jak zakręcisz serwo, jeżeli na siłownik, to jak nie nowy typ przedniej osi trzeba dorobić zakręcanie na ucho.

Do ciągnika z napędem cena jest przystępna jeszcze.

https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-do-ursusa-385-a-914-1014-1204-1614-7341539540

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Narazie pier**lę się, żeby w ogóle te serwo wyjąć. Ten wspornik co jest dalej na wałku do kierownicy nie chce przejść, a na krzyżaku przy serwie nie mogę rozpiąć. 

A myślałem 

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaganie-kierownicy-C-385A-U914-i-innych-pochodnych-4-i-6-cylindrowych-z-przednia-osia-napedowa-wersja-podstawowa/3774

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaganie-kierownicy-C-385A-U914-i-innych-pochodnych-4-i-6-cylindrowych-z-przednia-osia-napedowa-wersja-premium/3753

Jedno albo drugie, tylko nienwiem czy warto dopłacić. 

Os niestety stary typ, no i z jednymi rozmawiałem to mówili spawać normalnie na osi, z kim innym to że najlepiej by było most cały zdjąć i wtedy to pospawać. Tylko ile to roboty cały przód zdjąć. Masakra. Jak wyjmę tenkurestwo to będę myślał dalej.

Ale to mówicie, że raczej innej przyczyny jak luźne śruby być nie powinno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

No serwo wyjęte, ale musiałem sprężarkę wykręcać. Dobrze, że sobie żuraw kupiłem, zawsze to lżej 

Ta większą jeszcze może pół biedy, bo jest dziura na wylot. Ale ta mniejsza..ma ktoś jakiś magiczny sposób?

IMG_20200917_172346576_copy_1024x768.jpg

IMG_20200917_172317002_copy_768x1024.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Jeszcze mnie matula pocieszyla - przyszła po obrządkach i mówi "ale ze te śruby pękły, takie dobre kupowałeś", ja pytam jakie znowu "dobre", a matka, że "jakieś czarne". 

Nóż k**wa faktycznie, ktoś mi kazał założyć utwardzane i takie kupiłem. Żeby nie było za lekko jak przyjdzie wiercić..

 

A tak swoją drogą - któryś z orbitrolu, które wrzuciłem wyżej, potrzebuje oryginalnych otworów do przymocowania?

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tam są dosyć duże te śruby, spróbuj wspawać cieńszą i może jak się nagrzeje i ostygnie, polej WD i może wykręcisz

A tak w nawiasie, nie każde serwo po regeneracji cieknie, orbitrol lżej chodzi, ale też potrafi dać w d*pę.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

No te okazalo się, że nie ciekło, tylko chyba ten wężyk był przetarty, a jak śruby pękły to chyba go uwalilo po prostu do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Nie no rurka to nie problem. Jutro będę walczył z tymi śrubami. Ale ta we wglebieniu będzie ciezko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Mam taki komplet z Yato i kiedyś jakieś mniejsze próbowałem tym wykręcic i nie ch*ja nie szło. Wiertła mam z milwaukee. Zobaczymy co wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Jedna śrubę wykręciłem, drugiej nie dało rady. Znajomy dorobił mi tulejkę z gwintem, wysoawalem ja i do niej przykrecilem. Złożyłem wszystko i niby chodzi, ale..okazało się, że 

- węży pękł, bo pękły dwie zaznaczone śruby

- dwie zaznaczone śruby pękły, bo wykręciła się śruba trzecia przykręcana od spodu po przekątnej

- lało się bo pękła rurka

- początkowy wyciek nie był spowodowany rurka, tylko tym, że (chyba) majtalo serwem i majtalo, aż ramię na dole troszkę się opuściło na frezie i widać uszczelniacz jakiś (biały pierścień).

Zlozylem to i chodzi, tylko trochę cieknie na tym ramieniu (dopiero po złożeniu to zauważyłem). Skończę siać, to będę miał czas się tym zająć. Tylko czy te ramię idzie w domowych warunkach zdjąć, wymienić pierścień i nałożyć ramię, czy bez ścigaczy, pras i nie wiadomo czego się nie obejdzie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Dla potomnych.

Kupiłem orbitrol. Droższe wersja. Sama praca orbitrolu ok. Łapę przyspawal znajomy - bez problemu zwykłymi elektrodami zasadowymi. Siłownik jest na tyle długi, że mocowanie wychodzi bardzo blisko wspornika. Trzeba były kant łapy uciąć, żeby nie było obawy, że przy przechyleniu wspornik będzie ocierał o łapę. To samo węże hydrauliczne, trzeba kombinować z katem.

Kolumna z orbitrolem po połączeniu z drążkiem idącym od kierownicy sprawia nieco problemu. Tzn samo serwo z kolumna pasują w miejsce serwa p&p, ale troszkę różni się wysokością od serwa, przez co na łączeniu dwóch pierwszych drążków (licząc od kierownicy) robi się bardzo ostry kat na przegubie i nieco haczy. W czasie jazdy jest to nieodczuwalne, ale pewnie szybciej będą się widełki wyrabiać. Poza tym raczej bez uwag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axd529    117

Jak mam luz na serwo, to co tam jest do zrobienia? Lekko się kręci kierownicą, nic się nie leje, ale po drodze nie idzie go utrzymać prosto. 

Edytowano przez Axd529

Kupie cylinder,tłok do husqvarny 51 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

A napewno na serwie jest ten luz?

Masz po drodze parę krzyżaków, końcówki drążków - od tego bym zaczął. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axd529    117

Na pewno, dokładnie sprawdziłem. 

Edytowano przez Axd529

Kupie cylinder,tłok do husqvarny 51 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

To nie pomogę. Musisz poszukac na forum - ktoś regenerował we własnym zakresie, ale nie pamiętam nicku.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, mam pytanie ile oleju wchodzi do orbitrola w zetorze 8145? nie mam żadnego bagnetu w zbiorniku. 
    • Przez cradi
      Witam.
      Szukam informacji na temat usterki jaka trapi mojego zetora 8011. Otóż nabyłem go z niesprawnym do końca wspomaganiem na orbitrolu. Podczas jazdy drogą jest luz na kierownicy i tak nim rzuca raz do prawej, raz do lewej i ciagle trzeba korygować, a nie raz się zatnie i to na amen. Dodatkowo, zeby utrzymać tor jazdy powiedzmy na dlugosci kilometra wykonuje dodatkowe obroty kierownicą. Odnalazłem wypowiedź w podobnym wątku: 
      Seweryn20 pisze tam, że winny jest orbitrol i odległość między płytkami może być nieodpowiednia przez co występują takie objawy i są one w sumie takie jak u mnie. Chyba nigdzie nie znalazłem na forach podobnej usterki. Myślicie, że w moim przypadku może być to samo?
    • Przez slawek1981
      witam w mf 3060 przy szybkim ruszaniu kierownicą,kierownica się przestawia a koła pozostają w miejscu szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.moje podejrzenia to uszkodzony orbitrol ale może ktoś miał taki przypadek i jest w stanie potwierdzić moje podejżenia.z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez KrzysztofKrojniak
      Witajcie mam taki problem otóż zakładam przedni naped do Ursusa 1222. Nowy przodek jest na orbitrolu wszystko podłączone skręca w lewo w prawo tylko żeby skręcić np w lewo to trzeba 4razy kierownica obrócić i w prawo tak samo. Wydaje mi się że na skręt powinno wystarczyć że 2 pełne obroty a nie cztery. Kręci się palcem bardzo lekko. Czy to pompa? Dodam że jak poprzednio było serwo to chodziło tak se jak się rozgorzał to trzeba było gazu dawać żeby skręcić. Inaczej ciężko było ale szło. Teraz żeby skręcić na podwórku to ręką trzeba kręcić jak by sernik robił 
       
    • Przez bulik
      Witam...
      posiadam zetora od kilku lat,i od początku miałem problem ze wspomaganiem ( cężko krecił czy w prawo czy w lewo nie było różnicy ) pomagało jedynie dodawanie gazu... Postanowiłem wymienić pompę wspomagania , ale i to nie przyniosło rezultatu (nic się nie polepszyło).Po roku czasu wymieniłem serwo ( regenerowane ) i dalej nic - jak ciężko było tak jest. Ostatnimi czasy zaobserwowałem że jak olej się troszkę zagrzeje to jak zgasze ciągnik to wywala go ze zbiorniczka ( wlewem przez korek) przy czym solidnie sie pieni. Może któryś z kolegów miał już taki przypadek,bo sam już nie wiem czego się czepić....
      Pozdrawiam :rolleyes:
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj