Skocz do zawartości
bulik

Zetor 8011 - serwo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
zetor
bulik    0

Witam...

posiadam zetora od kilku lat,i od początku miałem problem ze wspomaganiem ( cężko krecił czy w prawo czy w lewo nie było różnicy ) pomagało jedynie dodawanie gazu... Postanowiłem wymienić pompę wspomagania , ale i to nie przyniosło rezultatu (nic się nie polepszyło).Po roku czasu wymieniłem serwo ( regenerowane ) i dalej nic - jak ciężko było tak jest. Ostatnimi czasy zaobserwowałem że jak olej się troszkę zagrzeje to jak zgasze ciągnik to wywala go ze zbiorniczka ( wlewem przez korek) przy czym solidnie sie pieni. Może któryś z kolegów miał już taki przypadek,bo sam już nie wiem czego się czepić....

Pozdrawiam :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

niebieski    31

Jeśli się pieni to znaczy że się zapowietrza na rurze ssącej lub pompie. Wyczyść filtr bo może dławić przepływ oleju, a to że na wolnych obrotach kręci się gorzej niż po dodaniu gazu to ja mam tak samo, na wolnych obrotach na postoju ciężko kierownicą obrócić ale wystarczy lekko dodać gazu i kręci się jedną ręką.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    0

U mnie ciężko kreci się tylko jak jest mało oleju, a na wolnych obrotach to tak w miare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Ja w zbiorniczku mam oryginalne sitko, mniej więcej w połowie wysokości sitka wprasowana jest mosiężna obrączka i właśnie ona to jest poziom oleju w zbiorniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bulik    0

Jeśli się pieni to znaczy że się zapowietrza na rurze ssącej lub pompie. Wyczyść filtr bo może dławić przepływ oleju, a to że na wolnych obrotach kręci się gorzej niż po dodaniu gazu to ja mam tak samo, na wolnych obrotach na postoju ciężko kierownicą obrócić ale wystarczy lekko dodać gazu i kręci się jedną ręką.

Pozdrawiam.

 

No tak... filtr wymieniony....Popuściłem śrube zaraz na łączeniu serwa z drążkiem kierowniczym (tym co idzie wzdłuż silnika) i nic. Może olej za rzadki ( zalany olejem hydraulicznym) ?

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Przypomniało mi się jeszcze jedno, zawór ciśnieniowy w zbiorniczku, jeśli dostał się jakiś syfek albo się zawiesił i nie utrzymuje ciśnienia oleju na odpowiednim poziomie to też może ciężko chodzić, nie pamiętam dokładnie, na jakie ciśnienie powinien być ustawiony ( około 8 atm.), ale w którymś temacie na tym forum było to już omawiane.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    0

przyłącze sie do tematu otóż u mnie w 16 wymieniony filtr olej i nadal ciężko chodzi zawór czyściłem ale jak wyjąłem go to był rozkrecony na tej sprężynce na maks... ciśnienia nie mierzyłem, może kto wie czy to trzeba zkręcić zeby uzyskac ciśnienie czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    0

dzieki panowie wielkie;) mierzone jest niecałe 8 ale jest niebo a ziemia dużo lżej sie kreci

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Michal984
      U mnie w zetorze nie kręci się tak jak powinno ale z drugiej strony też nie aż tak bardzo źle. Mam orbitrol pod chłodnicą i do niego jest przykręcona taka kostka zaworowa o grubości ok 2cm a dopiero do tej kostki węże, na tej kostce jest coś takiego moim zdaniem do regulowania ciśnienia coś w tym stylu ale nie jestem właśnie pewny. Jeżeli ktoś się lepiej zna mógłby mi napisać czy tą kostkę lepiej ściągnąć( czy wgl to można ściągnąć) czy co z tym mogę zrobić bo już sam nie wiem, jutro będę coś z tym próbował działaś ale jeśli ktoś wie o co z tym chodzi to niech napiszę, chociaż czas zaoszczędzę i szybciej będzie założyć nowy jak nic się nei da zrobić. 
    • Przez Adam-94
      Mam problem ze wspomaganiem w Zetorze 12045 po zmianie serwa na orbitrol i uruchomieniu silnika 4obroty do oporu kręciło się leciutko można było jednym palcem skręcać a później widocznie się zapowietrzył bo nie można kierować jedynie na wolnym biegu i dużych obrotach próbowałem już luzować węże na siłowniku i kręcić na zgaszonym i zapalonym i kręcić do oporu na obrotach ok 1800-2000 macie może jakieś pomysły jak go odpowietrzyć?
    • Przez bubel500
      Witam, mam okazję kupić używanego orbitrola Danfoss 150. Czy wystarczy on do zetora 8045 z turem, chodzi mi czy będzie odpowiedni skręt i siła, tzn czy będzie lekko się skręcał. A jeszcze, jaki siłownik do niego dobrać?
      Pozdro
    • Przez grzesieks345
      Witam.
      Kilka dni temu ciągnik podczas pracy nagle ustawił kierownice na sztywno i nie dało się obrócić ani w jedną ani w drugą stronę. Wymieniliśmy orbitrol. Pomogło. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znowu to samo. Jaka może być przyczyna? Co powinienem sprawdzić bo brak mi pomysłów.
    • Przez Kombajnista2009
      Witam szukałem na forum rozwiązania mojego problemu ,niestety nie znalazłem a więc problem polega na tym , że nie mogę szybko przekręcić kierownicą . Mam zetora 12045 jest tam zastosowany orbitrol pod kierownicą oraz serwomechanizm pompa do wspomagania jest nowa . Orbitrol 160 . Na jakimś forum przeczytałem żeby założyć kostkę do orbitrola , niestety nic to nie dało , Na wolnych obrotach bardzo ciężko się kręci , Im szybciej chcę przekręcić kierownicą tym ciężej . Proszę o pomoc
      Aha i proszę nie pisać że nie jest możliwe serwo i orbitrol w jednym rozwiązaniu bo tak u mnie jest
×