bulik

Zetor 8011 - serwo

Polecane posty

bulik    0

Witam...

posiadam zetora od kilku lat,i od początku miałem problem ze wspomaganiem ( cężko krecił czy w prawo czy w lewo nie było różnicy ) pomagało jedynie dodawanie gazu... Postanowiłem wymienić pompę wspomagania , ale i to nie przyniosło rezultatu (nic się nie polepszyło).Po roku czasu wymieniłem serwo ( regenerowane ) i dalej nic - jak ciężko było tak jest. Ostatnimi czasy zaobserwowałem że jak olej się troszkę zagrzeje to jak zgasze ciągnik to wywala go ze zbiorniczka ( wlewem przez korek) przy czym solidnie sie pieni. Może któryś z kolegów miał już taki przypadek,bo sam już nie wiem czego się czepić....

Pozdrawiam :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

niebieski    31

Jeśli się pieni to znaczy że się zapowietrza na rurze ssącej lub pompie. Wyczyść filtr bo może dławić przepływ oleju, a to że na wolnych obrotach kręci się gorzej niż po dodaniu gazu to ja mam tak samo, na wolnych obrotach na postoju ciężko kierownicą obrócić ale wystarczy lekko dodać gazu i kręci się jedną ręką.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    9

U mnie ciężko kreci się tylko jak jest mało oleju, a na wolnych obrotach to tak w miare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Ja w zbiorniczku mam oryginalne sitko, mniej więcej w połowie wysokości sitka wprasowana jest mosiężna obrączka i właśnie ona to jest poziom oleju w zbiorniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bulik    0

Jeśli się pieni to znaczy że się zapowietrza na rurze ssącej lub pompie. Wyczyść filtr bo może dławić przepływ oleju, a to że na wolnych obrotach kręci się gorzej niż po dodaniu gazu to ja mam tak samo, na wolnych obrotach na postoju ciężko kierownicą obrócić ale wystarczy lekko dodać gazu i kręci się jedną ręką.

Pozdrawiam.

 

No tak... filtr wymieniony....Popuściłem śrube zaraz na łączeniu serwa z drążkiem kierowniczym (tym co idzie wzdłuż silnika) i nic. Może olej za rzadki ( zalany olejem hydraulicznym) ?

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Przypomniało mi się jeszcze jedno, zawór ciśnieniowy w zbiorniczku, jeśli dostał się jakiś syfek albo się zawiesił i nie utrzymuje ciśnienia oleju na odpowiednim poziomie to też może ciężko chodzić, nie pamiętam dokładnie, na jakie ciśnienie powinien być ustawiony ( około 8 atm.), ale w którymś temacie na tym forum było to już omawiane.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    34

przyłącze sie do tematu otóż u mnie w 16 wymieniony filtr olej i nadal ciężko chodzi zawór czyściłem ale jak wyjąłem go to był rozkrecony na tej sprężynce na maks... ciśnienia nie mierzyłem, może kto wie czy to trzeba zkręcić zeby uzyskac ciśnienie czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    34

dzieki panowie wielkie;) mierzone jest niecałe 8 ale jest niebo a ziemia dużo lżej sie kreci

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemas97    0

Witam Panowie mam zetor 8011 i zastanawiam się na regeneracja serwo bo ma straszne luzy. Warto zregenerować czy zrobić na orbitol? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daron64
      Witam
      Jakoś w tamtym roku wziąłem serwo na wymianę, bo moje miało na wąsie duży luz już. Nowe ciężej się kręciło, a już po gwarancji zaczęło podciekac, ale małe ilosci, także sobie

      dolewalem po prostu co jakiś czas. Ostatnimi czasy coraz więcej i więcej, aż ostatnio jak siałem zaczęło się z niego lać. Zjechałem do domu. Dziś patrzę a tam jeden wężyk pęknięty. Wyciągnąłem go,  założyłem na wierzch przewód gumowy i myślałem, że jakos zmęczę siew, a na jesieni i tak miałem orbitrol zakładać. No ale po założeniu przewodu i jeździe próbnej matula mówi, że coś te serwo tak lata jak skręcam. Ja patrzę a ono całe się podnosi. Aż na chłodnice ciśnie i na koło pasowe na wale.  Zdjalem chłodnice, a tu kuźwa śruby mocujące urwane. Chyba będę od razu ten orbitrol zakladal. W ogóle jeszcze teraz problem, bo weź to jakoś wykręć ze wspornika. Ale mam pytanie - co mogło się stać, żeby urwać takie śruby? Bo nawet jak jakoś wykrece te urwane śruby i założę nowe, to może być tylko leczenie skutków. Ktoś ma jakiś pomysł? 
      Po zakupie zmieniłem też zawór w zbiorniku, olej. Teraz już by trzeba było końcówki wymienić. Złożone było wszystko raczej dobrze.

    • Przez cradi
      Witam.
      Szukam informacji na temat usterki jaka trapi mojego zetora 8011. Otóż nabyłem go z niesprawnym do końca wspomaganiem na orbitrolu. Podczas jazdy drogą jest luz na kierownicy i tak nim rzuca raz do prawej, raz do lewej i ciagle trzeba korygować, a nie raz się zatnie i to na amen. Dodatkowo, zeby utrzymać tor jazdy powiedzmy na dlugosci kilometra wykonuje dodatkowe obroty kierownicą. Odnalazłem wypowiedź w podobnym wątku: 
      Seweryn20 pisze tam, że winny jest orbitrol i odległość między płytkami może być nieodpowiednia przez co występują takie objawy i są one w sumie takie jak u mnie. Chyba nigdzie nie znalazłem na forach podobnej usterki. Myślicie, że w moim przypadku może być to samo?
    • Przez slawek1981
      witam w mf 3060 przy szybkim ruszaniu kierownicą,kierownica się przestawia a koła pozostają w miejscu szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.moje podejrzenia to uszkodzony orbitrol ale może ktoś miał taki przypadek i jest w stanie potwierdzić moje podejżenia.z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez KrzysztofKrojniak
      Witajcie mam taki problem otóż zakładam przedni naped do Ursusa 1222. Nowy przodek jest na orbitrolu wszystko podłączone skręca w lewo w prawo tylko żeby skręcić np w lewo to trzeba 4razy kierownica obrócić i w prawo tak samo. Wydaje mi się że na skręt powinno wystarczyć że 2 pełne obroty a nie cztery. Kręci się palcem bardzo lekko. Czy to pompa? Dodam że jak poprzednio było serwo to chodziło tak se jak się rozgorzał to trzeba było gazu dawać żeby skręcić. Inaczej ciężko było ale szło. Teraz żeby skręcić na podwórku to ręką trzeba kręcić jak by sernik robił 
       
    • Przez krzysiu12
      Witam!
      Kupiłem niedawno zetora 8011 i od poczatku wspomaganie ciezko mi chodzi. czy da sie cos z tym zrobic?
      o ile wiem to jest orbitrol. czy pomoze wymiana oleju i filtrow?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj