lukasz51195

Wymiana Rozdzielacza podnośnika c330m na zwykły rozdzielacz hydrauliczny.

Polecane posty

lukasz51195    0

Witam, to znowu ja :). Panowie mam taki problem z podnośnikem a mianowicie zmieniłem orginalny rozdzielacz podnośnika (ten pod siedzeniem) na taki zwykły rozdzielacz hydrauliczny z sekcja pływającą a to że mam tura to musiałem go trochę inaczej podłączyć bo zasilanie z pompy dałem na zasilanie rozdzielacza podnośnika a powrót dałem pod zasilanie tura i z tura powrót dopiero pod siedzenie, no ale do rzeczy mam taki problem że gdy chce opuścić podnośnik to on się podnosi, i dopiero pod obciążeniem (gdy go przyduszę ręką) albo gdy naduszę sprzęgło podnośnik opada, sprzedający twierdzi że zbyt gęsty olej i dla tego tak się dzieje, i fakt olej zmieniałem w skrzyni na jakiś najtańszy hydrauliczyny. A co wy o tym sądzicie.? Da rade to jakoś poprawić.? Pozdrawiam. 

Edytowano przez lukasz51195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Czyli jeśli dobrze rozumie masz teraz 2 rozdzielacze ?

Jeśli tak to czy w pierwszym masz założoną tuleję na kontynuację do podłączenia drugiego rozdzielacza i dodatkowy przewód na wolny spływ oleju ?

Przykładowa tuleja

Edytowano przez dcnt
Dodano link
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1012

Zrób zdjęcie jak podłączone są węże, pewnie brakuje przewodu którym olej przy opuszczaniu mógłby wracać do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
24 minuty temu, dcnt napisał:

Czyli jeśli dobrze rozumie masz teraz 2 rozdzielacze ?

Jeśli tak to czy w pierwszym masz założoną tuleję na kontynuację do podłączenia drugiego rozdzielacza i dodatkowy przewód na wolny spływ oleju ?

Przykładowa tuleja

Tak mam 2 rozdzielacze, 2 sekcyjny do tura i drugi rozdzielacz do podnośnika, a podłączone mam to tak że zasilanie z pompy idzie pod zasilanie rozdzielacza do podnośnika a powrót z rozdzielacza podnośnika idzie pod zasilanie tura i pózniej z powrót z tura wraca do skrzyni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1012

W rozdzielaczu od podnośnika masz wąż podłączony pod wyjście T do skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Żeby drugi rozdzielacz był podłączony prawidłowo, to w pierwszym musisz mieć 3 węże:

1. (P) zasilanie

2. (N) kontynuacja do 2 rozdzielacza i tu wymagana jest wyżej wymieniona tuleja wkręcona w rozdzielacz

3. (T) wolny spływ oleju do skrzyni

inaczej nie będzie to działać poprawnie, w drugim rozdzielaczu wystarczy tak jak masz zasilanie i powrót.

P.S. oznaczenia literowe pisze z pamięci - mam nadzieję, że nie pomyliłem

Edytowano przez dcnt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
32 minuty temu, dcnt napisał:

Żeby drugi rozdzielacz był podłączony prawidłowo, to w pierwszym musisz mieć 3 węże:

1. (P) zasilanie

2. (N) kontynuacja do 2 rozdzielacza i tu wymagana jest wyżej wymieniona tuleja wkręcona w rozdzielacz

3. (T) wolny spływ oleju do skrzyni

inaczej nie będzie to działać poprawnie, w drugim rozdzielaczu wystarczy tak jak masz zasilanie i powrót.

P.S. oznaczenia literowe pisze z pamięci - mam nadzieję, że nie pomyliłem

1. Zgadza się.

2.N mam zaślepiony przewodem z rozdzielaczem.

3.T zasilanie rozdzielacza od tura.

51 minut temu, jaco512 napisał:

W rozdzielaczu od podnośnika masz wąż podłączony pod wyjście T do skrzyni?

T podłączyłem pod P pod rozdzielacz od tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
58 minut temu, jaco512 napisał:

To zamień przewody tak jak tu piszemy

To mam kupić taką tuleje + trójnik żeby połączyć powrót z rozdzielacza od podnośnika i tura pod jeden spływ do skrzyni.? Dobrze rozumiem.? Ale jak puszcze N z rozdzielacza podnośnika pod rozdzielacz od tura to zostaje mi jedno gniazdo w 1 rozdzielaczu.? Mam go jakoś zaślepić.? Jutro dla pewności podeśle zdjęcie tego rozdzielacza. A I  czy może się coś uszkodzić jak na razie tak będę jezdził i korzystał z podnośnika.?  

Edytowano przez lukasz51195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Przeczytaj uważnie to co napisałem wyżej!!!

Nie możesz nic zaślepiać, ta tuleja w wyjściu (N) powoduje ze olej jest kierowany do drugiego rozdzielacza, jednocześnie blokując go w stronę wolnego spływu (T), dlatego pod (T) musisz mieć podpięty 3 wąż jako wolny spływ oleju do skrzyni, gdyż jeśli go zaślepisz to podniesiesz dźwignią w 1 rozdzielaczu podnośnik ale już nie opuścisz jeśli nie będzie tego 3 węża pod (T) bo tam jest wtedy kierowany olej przy opuszczaniu - teraz jasne ?

Możesz to sprawdzić wizualnie wcześniej. Odkręć sobie wąż w 1 rozdzielaczu na wyjściu (N) i zaglądnij do środka, powinieneś widzieć połączenie z wyjściem (T) (jak odkręcisz również ten wąż będzie lepiej widać) i miejsce na tuleje wgłąb rozdzielacza w wyjściu (N) - jest tam specjalne podtoczenie żeby oring na tej tulei uszczelnił ta blokadę.

Możesz połączyć wolne spływy z obydwu rozdzielaczy trójnikiem, w niczym to nie przeszkadza pod warunkiem , że nie ma tam nic co mogłoby blokować swobodny spływ oleju do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
3 godziny temu, dcnt napisał:

Przeczytaj uważnie to co napisałem wyżej!!!

Nie możesz nic zaślepiać, ta tuleja w wyjściu (N) powoduje ze olej jest kierowany do drugiego rozdzielacza, jednocześnie blokując go w stronę wolnego spływu (T), dlatego pod (T) musisz mieć podpięty 3 wąż jako wolny spływ oleju do skrzyni, gdyż jeśli go zaślepisz to podniesiesz dźwignią w 1 rozdzielaczu podnośnik ale już nie opuścisz jeśli nie będzie tego 3 węża pod (T) bo tam jest wtedy kierowany olej przy opuszczaniu - teraz jasne ?

Możesz to sprawdzić wizualnie wcześniej. Odkręć sobie wąż w 1 rozdzielaczu na wyjściu (N) i zaglądnij do środka, powinieneś widzieć połączenie z wyjściem (T) (jak odkręcisz również ten wąż będzie lepiej widać) i miejsce na tuleje wgłąb rozdzielacza w wyjściu (N) - jest tam specjalne podtoczenie żeby oring na tej tulei uszczelnił ta blokadę.

Możesz połączyć wolne spływy z obydwu rozdzielaczy trójnikiem, w niczym to nie przeszkadza pod warunkiem , że nie ma tam nic co mogłoby blokować swobodny spływ oleju do skrzyni.

Wiem o co chodzi, a co mam podłączyć pod miejsce zaznaczone strzałką, bo teraz jest podłączony pod N, 

IMG_20191120_100341.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Moje niedopatrzenie, zapomniałem że musisz gdzieś podłączyć drugie wyjście z sekcji, podnośnik jest siłownikiem jednostronnego działania.

Ja bym dał pod wolny spływ do skrzyni, tam pojawia się olej gdy opuszczasz podnośnik. tak jak miałeś podłączone to rozdzielacz był wykorzystywany jako zamiennik trójnika - żeby to ładnie złączyć musisz mieć 2 trójniki na wolny spływ oleju i połączyć 3 węż.

Edytowano przez dcnt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
2 godziny temu, dcnt napisał:

Moje niedopatrzenie, zapomniałem że musisz gdzieś podłączyć drugie wyjście z sekcji, podnośnik jest siłownikiem jednostronnego działania.

Ja bym dał pod wolny spływ do skrzyni, tam pojawia się olej gdy opuszczasz podnośnik. tak jak miałeś podłączone to rozdzielacz był wykorzystywany jako zamiennik trójnika - żeby to ładnie złączyć musisz mieć 2 trójniki na wolny spływ oleju i połączyć 3 węż.

Albo kupić tak zwany czwórnik hydrauliczny, to podłączył bym się pod niego powrotem z rozdzielacza od podnośnika,od tura i właśnie z tej sekcji i 4 wężem właśnie pod powrót do skrzyni, a że tak zapytam mogę tak jeździć tak jak jest czy mogę coś uszkodzić?? 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Czy się uszkodzi nie wiem, mnie by takie przyciskanie ręką wkurzało i zrobiłbym to dla swojej wygody i na wszelki wypadek, gdyby jednak miało się coś uszkodzić - twój wybór, tak jak jest być nie powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
5 godzin temu, dcnt napisał:

Czy się uszkodzi nie wiem, mnie by takie przyciskanie ręką wkurzało i zrobiłbym to dla swojej wygody i na wszelki wypadek, gdyby jednak miało się coś uszkodzić - twój wybór, tak jak jest być nie powinno.

To lepiej kupić 2 trójniki czy może być jeden .. czwórnik" czy nie robi to żadnej różnicy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Sam  wiesz jak masz to ułożone, zrób tak żeby to też jakoś wyglądało, węże nie przeszkadzały w obsłudze, a tak to bez znaczenia - tak czy tak, działać będzie.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
Dnia 21.11.2019 o 07:25, dcnt napisał:

Sam  wiesz jak masz to ułożone, zrób tak żeby to też jakoś wyglądało, węże nie przeszkadzały w obsłudze, a tak to bez znaczenia - tak czy tak, działać będzie.

Dziś dla pewności odłączyłem tura i podłączyłem sam podnośnik tzn powrót dałem pod P w pokrywie, już nie wiem co jest, dla pewności dodaje zdjęcie z opisem jak to jest podłączone.

 

1.Czerwone-zasilenie pod rozdzielacz.

2.Zielony-Powrót z rodzielacza.

3.Niebieski (tak już było podłączone) ale to chyba zasilanie z rozdzielacza do tłoczyska.

IMG_20191122_113842.jpg

Edytowano przez lukasz51195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
9 minut temu, jaco512 napisał:

Zajrzyj do filtra oleju, nie zaszkodzi przemyć sitka profilaktycznie

Ok, jutro do niego zajrzę, a takie pytanie z innej beczki a mianowicie można jakoś troszkę rozrzadzic ten olej w skrzyni? Kiedyś słyszałem że można trochę ropy nalać i że to pomaga, i że lepiej trzyma jak jest Żarki olej, mówił mi to koleś który posiada t25.

Edytowano przez lukasz51195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Jak masz rzadki olej to właśnie przy nieszczelnych pierścieniach na podnośniku będzie szybciej opadał, na gęstym na mrozach wolniej podniesie bo pompa ma ciężej go pchnąć w układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0

To co mam zrobić, prócz sprawdzenia filtra? Widziałem filmik na YT z udziałem takiego rozdzielacza i ładnie opuszczał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Ale filtr do opuszczania nie powinien mieć żadnego znaczenia, przecież jest przed pompą, zatkany powodował by brak podnoszenia a nie kłopoty z opuszczaniem.

Sam nie wiem, jesteś pewny że tam przez ta pokrywę olej swobodnie leci ? - może głupie pytanie, ale ja mam standardowy rozdzielacz w tym miejscu i nie znam tej wersji co masz. Ten dodatkowy rozdzielacz, jeśli jest sam powinien działać tak jak jest, przynajmniej tak to na zdjęciu wygląda.

U mnie odnośnik nie chciał opadać zaraz po wymianie tulei na osi ramion podnośnika, było zbyt pasownie złożone, musiało się dotrzeć ...

A może bezczelnie odkręć wąż z powrotu i włóż do jakiegoś np wiaderka i zobacz czy wtedy olej będzie leciał swobodnie gdy podnośnik będzie opadał, tylko podnieś najpierw ramiona podnośnika przed odkręceniem i opuszczaj na wyłączonym silniku, bo przy włączonym tam cały czas będzie leciał olej tłoczony przez pompę.

Już się pomysły kończą co to może być....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adasku10
      Od pewnego czasu zauważyłem, że moja c330m slabo podnosi. Olej jest.
      Nigdy nie byly robione rozdzielacze. Pytanie, który rozdzielacz odpowiada za podnoszenie Ten na dole pod siedzeniem z prawej strony czy ten co na blotniku ?  
      Proszę o jakies sugestie, czy moze przed naprawą jakies inne rzeczy sprawdzic ? 
      Prosze też o ewentualne polecenie firmy do regeneracji bo nowy to za duze koszty.  
       
       
    • Przez Motocyklista
      Witam mam problem z moim Deutz dx90 podnośnik powoli podnosi gdy ma zapiętą maszynę Nowa pompa i przy podnoszeniu słychać jakby sykot tam gdzie jest rozdzielacz lub śruba bezpieczeństwa ciśnienia może ktoś miał z tym problem a nie chce wymieniać niepotrzebnych rzeczy
    • Przez Krzyszt0f
      W moim ciągniku gniazda (jak wcisnę wąż) są luźne i jak włączę posów w rozrzutniku to cieknie z nich olej. Wystarczy wymienić uszczelniacze czy lepiej wymienić gniazda?
      a jak wymienić to polećcie jakieś gniazda co są dobre? 
      Ciągnik to Massey Ferguson 5445 tier 3  
    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez mon
      Witam! Mamy problem z ursusem c330. Otoż nie chce podnosić. Zastanawiamy sie co to moze byc. Myślicie ze to moze byc zwiazane z popsuciem pompy hydraulicznej?? Jezeli tak to ile ona kosztuje?? Licze na pomoc. Czekam na pytania i istotne informacje na ten temat. Dziekuję z góry
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj