Mastash99

Remont skrzyni

Polecane posty

Mastash99    0

Dzień dobry, złożyło się na remont skrzyni ale brakuje trochę wiedzy, może ktoś mógłby podpowiedzieć. Zastanawiam się czy luz na zębatce napędu przedniego wału który u mnie występuje jest do poprawienia czy może jest to ok?

IMG_20190911_184344.jpg

Screenshot_20190912-095632.png

InkedScreenshot_20190912-095632_LI.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no ten wałek nie powinien się ruszać , nic się nie stanie ale jak już rozebrałeś to możesz go unieruchomić w katalogu masz śrubę wkręcaną w niego tylko na zdjęciu chyba w innym miejscu jest pewnie sie wyrobiła i stąd luz najlepiej dorobić drugą chyba że ta jeszcze sie wkręci , albo wałek wyjąć i klejem nasmarować do łożysk 

PS pewnie już złożone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mastash99    0

Dzięki za odpowiedź, skrzynia już wstępnie wjechała ale generalnie do końca jeszcze daleko 😀   Tak na logikę wymyśliliśmy że faktycznie nic nie ma prawa się stać nawet z takim luzem, ale za nic nie mogę wymyślić po co jest takie wyżłobienie w wałku które jest blokowane przez śrubę - jaka jest tego rola? Nawet przy nowej śrubie luz i tak występuje, chyba nie da się go zupełnie wyeliminować, a skoro tak to chyba musi mieć to jakiś cel i dodatkowa funkcję? No chyba że to tylko taki popis projektanta 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jakie wyżłobienie otwór musi być tylko pod tę śrubę blokującą , tam luz to sie z czasem wyrabia normalnie nie ma tam luzu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mastash99    0

Konkretnie to śruba nie jest blokowana przez otwór tylko przez ten rowek na wałku. Przy nowej śrubie luz jest mniejszy, ale nie zniknął.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image--100561252.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a to może w innym wałku było , ale widzisz nowa śruba i już mniej lata , jakbyś wałek wymienił to pewnie całkiem brak luzu , gdzieś właśnie wymieniałem tę śrubę bo luz był tyle że szlifowałem zwykłą śrubę na wzór tylko twardą 8.8 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mastash99    0

Na zdjęciu widać jak wyrobił się wałek i ten drugi pierścień. Przy nowych częściach luz dalej występuje, dlatego zastanawia mnie ta konstrukcja. Tak czy siak zostawiam to tak jak jest. Obecnie walczymy z dyfrem. Pozdrawiam

IMG_20190923_103250.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no to nieźle , mechanizm różnicowy u siebie wymieniłem krzyżak i starczyło koła zostały co były 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przy tym wałku od koła pośredniego najpierw składasz wszystko w całoś ale nie skręcasz na siłę. Przy lekko wkręconej śrubie ustalającej (tej co wchodzi w wycięcia) dokręcasz nakrętkę tak żeby nie było luzu na łożyskach i żeby za ciasno też nie było. Zabezpieczasz nakrętkę i dopiero dociągasz śrubę ustalającą. Minimalny luz na niej w niczym nie przeszkadza. Ona tylko zabezpiecza wałek przed obracaniem i tulejkę przed przesuwaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj