Arasowsky

Ropa w oleju - pompa od C330

Polecane posty

Arasowsky    1

Witam, dostaje mi się do oleju silnikowego ropa. Silnik nie dymi, nie ma problemów z odpalaniem, brakiem mocy. Wszystko gra jak należy, ale przybywa oleju.

Opinie są różne. Jedni mówią, że pompa do regeneracji, drudzy, że to pompka zasilająca.

Jak działa pompka zasilająca, że przez nią może się ta ropa dostawać do oleju?

A jak działa pompa wtryskowa, że to ona może być problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1
18 minut temu, robert1226 napisał:

Wtryskiwacze ci leją. 

Jakby wtryskiwacze lały to czy nie objawiało by się to kopceniem? Nawet podczas odpalania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1
5 minut temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jesteś pewien że ropa a nie woda albo płyn

Jestem pewien. Poza tym we Władimircu płyn skąd by się tam miał wziąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Jak z wtryskiwaczami wszystko ok bo właśnie by spadła moc i by kopcił no byś odczuł inną pracę zapewne jak by z nimi było coś nie tak...

W pompie albo przepuszcza pompka zasilająca albo sekcje tłoczące i dostaje się tam ropa i powinna ona wydostać się rurką przelewową na zewnątrz to że dostaje się do silnika oznacza uszkodzenie uszczelniacza wałka pompy wtryskowej. Trzeba wymienić ten uszczelniacz na nowy, a co do przybywania ropy to w większości przypadków winna jest pompka zasilająca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1

To kupuję pompkę zasilającą w takim razie.

Pytanie tylko, wykręciłem pompę wtryskową całą i obróciłem kilka razy wałkiem od pompy. Ponoć się nie powinno. Jak teraz dojść do tego, jak był ustawiony wałek w pompie? Jest tam to wcięcie, które tylko w jednej pozycji pasuje. Czy będzie ok jak założę z powrotem tę pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Jeżeli nic nie będziesz ruszał w pompie,czyli jej rozbierał ,nie przestawiłeś/rozkręciłeś  regulacji które są przy wlewie oleju,to włóż ją z powrotem i powinna działać tak jak wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1

Śrubkami żadnymi nie kręciłem. Obróciłem tylko wałkiem na pompie kilka razy już po odkręceniu i wylaniu oleju. W ciągniku wał nie był kręcony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Robiłem u siebie silnik ,pompa była  tylko wyjęta , regulacja pompy-ustawianie kąta wtrysku nie ruszane ,reszta rozebrana w mak,poskładane do kupy ,pompa z powrotem włożona i działa. Także u Ciebie powinno być tak samo ,pod warunkiem ,że nic przy niej nie będziesz rozkręcał czy przestawiał. Tam masz wycięcia jak sam zauważyłeś i inaczej jej nie włożysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Setik    556

U mnie w zetorze było podobnie wiosną. Po kilku mtg stan wzrastał dwukrotnie. Pompę dałem do zrobienia i sekcje były skończone, ciągnik nie miał w ogóle mocy. Facet co mi robił powiedział żebym jeszcze pompkę zasilająca wymienił bo to przez nią może przepuszczać. Zrobiłem może z 20 mtg i póki co spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1588

Jak chcesz ale z doświadczenia wiem ze to leżące końcówki wymontowanie i sprawdzić żaden koszt. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1
19 godzin temu, Setik napisał:

Pompę dałem do zrobienia i sekcje były skończone, ciągnik nie miał w ogóle mocy. Facet co mi robił powiedział żebym jeszcze pompkę zasilająca wymienił bo to przez nią może przepuszczać.

Czyli objaw był taki, że nie miał mocy. Bo sekcje nie pompowały w cylindry. Czyli najpewniej u mnie to właśnie ta pompka zasilająca. Zamówiłem już nową. Wymienię i zobaczymy wtedy. Tak myślę, że przez sekcje to aż tyle by nie nalało do oleju, bo po 3 godzinach pracy potrafiło przybyć ze 3 litry oleju. Gdyby tyle szło przez sekcje to by ciągnik nie miał mocy. Tak mi się przynajmniej wydaje :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arasowsky    1

Zakupiłem nową pompkę zasilającą, ale zanim złożę to wszystko w całość jeszcze chciałbym wymienić uszczelniacz wałka pompy wtryskowej.
Odkręciłem 4 śrubki mocowania flanszy/przejściówki/adaptera tej pompy do T25, ale nie wiem jak zdjąć tę flansze. Może ktoś kto to robił powie jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj