Dudek2000

Jaki olej do podnośnika?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
witejus    8522
17 minut temu, pawel885 napisał:

Tępyś jak tabaka w rogu 

ciemny jak tabaka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    522

idz spać

8 minut temu, zetorki12 napisał:

No spadaj . Uwierzyłem , sprawdziłem i przyznałem rację . Co jeszcze ? :D

idz spac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jak słabo znacie rosyjski to nie bierzcie się za wymianę oleju.... W instrukcji każą lać masło 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Według instrukcji  olej silnikowy,chyba nawet tyle samo co do silnika 7 l. Do skrzyni przekładniowy 10 l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

MT16P uniwersalny olej stosowany do silników i skrzyń biegów. Rosjanie leją go gdzie się da, a szczególnie do silników czołgowych, skrzyń przekładniowych i czego tam jeszcze sobie wymyślą. Zastosowanie jednego oleju w skrzyni i podnośniku T25 ma tę zaletę iż przy awarii pompy napędzanej ze skrzyni nie nastąpi mieszanie dwu różnych środków smarnych. Tak samo przy STOU jeżeli pompy hydrauliczne są przy silniku zwiększa szanse na przeżycie silnika w razie wpompowania oleju z hydrauliki.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Producent karze zalewać olejem silnikowym czyli ten co dajemy do sinika. Ja zalałem Hipolem, ale słychać, że jest za gęsty szczególnie po postoju dłuższym i chłodne czy zimowe dni. Trzeba w tedy dać czas na wolnych obrotach pompie aż go podgrzeje pracując. Ja mam też tą wydajniejszą pompę i podpinałem owijarkę Sipmy stacjonarną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
mirro napisał:

Zastosowanie jednego oleju w skrzyni i podnośniku T25 ma tę zaletę iż przy awarii pompy napędzanej ze skrzyni nie nastąpi mieszanie dwu różnych środków smarnych.

Pompa hydrauliki w T25 nie ma napędu ze skrzyni i raczej nie ma szans na wymieszanie oleju hydraulicznego z przekładniowym a nawet jeśli to są mieszalne ze sobą. Ja do hydrauliki leję hydrauliczny, do skrzyni przekładniowy a do silnika silnikowy. Wyjątek to wspomaganie w MTZ. Tam leję silnikowy bo pompa wspomagania może puścić olej do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel2012    0

Witam kupiłem władka t25, 520mtg nie wiem , czy to dużo czy mało ,ale jak narazie działa. Chce wymienić wszytskie oleje. Proszę o radę jaki wlac oleje do silnika a jaki do skrzyni , podnośnika, kolumny i zwolennic. Oczywiście, nie najtańszy superol, tylko cos dobre i sprawdzonego np. 15w 50 bo niby turdus 15w 40 jest rzadki i leci z niego jak z karnu , a czy to parwda czy miit to nie wiem. Czy wymienia sie olej w pompie hydrallicznej lub inaczej napend pomy , jezeli tak to ile i jaki wlać. dziękuję za pomoc prosze o radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Może najpierw pomyśl co będziesz podpinał do tej hydrauliki w gniazda jak sobie zrobiłeś parę wyjść. Ja zalałem Hipol bo dorobiłem parę wyjść hydraulicznych by owijarkę stacjonarną podpinać i nic więcej. Z biegiem czasu patrząc zmienił bym go na Agrol U jak ma 3P by można było podpinać i inne maszyny też i inne traktory i nie bać się mieszania oleju, ale obawiam się, że może być za rzadki w lato przy intensywnej pracy i przecieki na tłoku mogą być a nie chce już eksperymentować bo to drogi olej ten Agrol U. Ale jeśli nigdy nic nie będziesz podpinał to zalej go silnikowym i tyle jak producent każe. Kolego mój T25A1 ma 41lat i wpierw miał Superol 15W40 teraz ma Milvus 15W40 i chyba przejdę na Turdus SHPD 15W40 i pracuje bardzo rzetelnie. Silnik czysty a leci mi jedynie z pompy wtryskowej jak za dużo ON już się nazbiera po kilkunastu mtg. A niebyła grzebana jeszcze. Jak dbasz tak masz. Dzięki za poprawienie :)

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Silnik - Turdus

Podnośnik - Turdus

Skrzynia - Hipol 

Zwolnice - Hipol

Kolumna - Smar 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj