rbit

Wyciek oleju hydraulicznego

Polecane posty

rbit    5

Cieknie mi gdzieś z hydrauliki koło pompy w Belarus 820. Wyczaiłem, że jest to w tym miejscu nad wajhami od wyjść zewnętrznych. Tam idzie ten kabelek czerwony i  sączy się olej i dość sporo kapie spod tego okrągłego plastiku tylko wtedy jak pompa pracuje. Co to jest - jakiś czujnik ? Można to wymienić? 

 

 

P90726-113639.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

Chyba to będzie czujnik ciśnienia, kupisz bez problemu za kilka zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    11

Witam

Kolego ten czujnik możesz wymieniać, ale to i tak nic nie da. Jest to czujnik zaniku ciśnienia oleju - identyczny jest przy silniku - pracujący na ciśnieniu do kilku barów, natomiast w układzie kierowniczym jest ciśnienie na poziomie podobnym jak w układzie hydraulicznym, czyli ok. 180 barów i nie ma szans żeby ten czujnik wytrzymał na dłuższą metę. U mnie olej przesączał się obok końcówki do podłączenia kabla, a zaobserwować można to było przy odpalonym silniku po ściągnięciu boczku od strony dźwigni do sterowania hydrauliką. Też kupiłem taki aluminiowy czujnik, ale finalnie wydłubałem plastik z tego oryginalnego (jest wykonany z jakiegoś rodzaju stali) i zaspawałem. Zaślepka działa już kilka lat, nic tam już nie cieknie. A jak nie będzie ciśnienia w układzie to Twoje ręce Ci to ,,powiedzą''

Pozdrawiam 

Edytowano przez toof

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

I tu się mylisz z tym ciśnieniem , bo ten czujnik jest na powrocie , a tam będzie ciśnienie koło 8 bar , takie jak utrzymuje zawór blokady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    11
Dnia 6.08.2019 o 10:59, toof napisał:

 

Kolego, nie twierdze że mam rację, ale gdyby zawór otwierał się przy ok. 8 barach to nie bardzo by to działało. Zawór przelewowy ustawiony jest w tym np. modelu OSPC 160 ON 150N na 160 barów, a identyczne oznaczenie ma katalogowo ta stosowana w Belarusach.

Edytowano przez toof

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak już to na 160 jest ustawiony zawór szokowy który otwiera się tylko przy max skręcie. Normalnie na orbitrolu wystarczy ciśnienie poniżej 100 bar. A kolega tu pisze o ciśnieniu za orbitrolem które w normalnych układach jest bliskie zero tylko w ruskim jest zawór dławiący żeby podnieść ciśnienie na powrocie i sterować blokadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj