Mkkr

Jumz Białoruś

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mkkr    0

Witam . Mam pytanie odnosnie wspomagania w koparce . Czy da się założyć siłownik pod serwo? Czy trzeba przerabiać na orbitol? A drugie pytanie czy posiada ktoś książkę w języku polskim ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja w Mtz82 podpinałem siłownik pod serwo i działa. Przy serwo też masz siłownik tylko zespolony z korpusem i do niego dochodzą rurki. Odkręcasz je i dajesz od rozdzielacza serwo węże pod siłownik przy osi i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mkkr    0

No są dwie rurki metalowe.A siłownik jaki najlepiej żeby grało to w miarę ? 

I tylko podpinam pod te rurki węże i ma grać ? 

Edytowano przez Mkkr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

nie pod rurki tylko zamiast rurek podpinasz pod rozdzielacz a przy siłowniku serwa najlepiej by było zaślepić żeby kurz się nie dostawał. Ja odciąłem rurki kawałek od siłownika i połączyłem je wężykiem żeby powietrze przechodziło z jednej strony tłoka na drugą. Przy rozdzielaczu trzeba zrobić płytkę taką jak są rurki przymocowane tylko z gwintami pod węże. Siłownik C50, 200mm skoku u mnie idealnie współpracował z rozdzielaczem serwa. Tylko pytanie czy chcesz zmienić na siłownik przy osi żeby zlikwidować luzy czy żeby było lżej kręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mkkr    0

Żeby było lżej bo luzów nie ma dużych . Widizlaem kiedyś w takiej koparce że miał zamiast tego to miał koleś do ramy zamocowane i do przedniej osi tylko było kombinowane ponieważ jest rama od osprzętu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To zanim zaczniesz przeróbki zmierz ciśnienie na rozdzielaczu serwa bo może wystarczy trochę podkręcić na zaworze. Ja jak założyłem siłownik przy osi to na początku nie mogłem ukręcić kierownicą dopiero jak podkręciłem zawór to zaczęło działać. Nie pamiętam już dokładnie ale powinno tam być około 100bar. W mojej galerii jest zdjęcie gdzie wkręcić zegar i obok jest zawór do regulacji. W jumzie jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mkkr    0

Ok dzięki wielkie . Jeszcze bym prosił jeśli ktoś posiada książkę o podesłanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

@mani51, ale Ty chyba masz orbitrol teraz? Jakie widzisz różnice?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak, mam orbitrol i różnicy w sile potrzebnej do kręcenia nie ma. Na plus dla rozdzielacza serwa było lepsze prowadzenie po drodze. Orbitrol założyłem bo dostałem używkę od znajomego, inaczej bym nie zmieniał.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

witam,

zostałem właścicielem JUMZA. mam dwa pytania

1: gdzie można zregenerować oryginalny rozdzielacz żeby była pozycja pływająca na podnośniku tylnym
2: jaki inny rozdzielacz mogę założyć aby obsłużyć tylny tuz, kiper i ewentualnie 2 wyjcie od kipra. Zaznaczając że tuz ma mieć pozycję pływającą.
czy coś takiego jak pozycja pływająca na tuz w tych ciągnikach występuje?
mój pojazd jest przerobiony z koparki rolniczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jeśli rozdzielacz nie ma pozycji pływającej to już jej nie dołożysz. Najtaniej to wyjdzie założyć ruski rozdzielacz trzysekcyjny taki jak w MTZ tylko trzeba pamiętać żeby był do pracy solo bez regulatora ewentualnie kawałek wężyka będzie potrzebny. Jeśli nie to kupić jakiś uniwersalny rozdzielacz. To już Ci w sklepie poskładają jaki będziesz chciał ale ja brałbym co najmniej dwie sekcje pływające. Wielkość dobrać pod wydajność pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Polecam bułgarski Badestnost 80 litrów 3 sekcyjny. 2 sekcje pływające i jedna zwykła. Założyłem w swoim MTZ i jest dużo lepiej niż na nowym ukraińskim. Może trochę przerabiania rurek, ale za to jaki efekt.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ile za takiego dałeś? Bo na necie to przeważnie wystawione 40l. U siebie teraz zmieniałem bo mój byl pęknięty ale miałem używkę od znajomego. Na razie chodzi ale trochę wolniej podnosi pod obciążeniem i jak klęknie to trzeba będzie pomyśleć o przeróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0
Dnia 28.08.2019 o 15:13, zbyszekbrzuze napisał:

Polecam bułgarski Badestnost 80 litrów 3 sekcyjny. 2 sekcje pływające i jedna zwykła. Założyłem w swoim MTZ i jest dużo lepiej niż na nowym ukraińskim. Może trochę przerabiania rurek, ale za to jaki efekt.

możesz dać namiary gdzie można taki dostać? ewentualnie jakiś model?

dodatkowo zapytam, co daje sekcja pływająca przy kiprowaniu przyczepy?

Edytowano przez frantz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

to nie jest tak że jak wezmę w jedną stronę to podnosi a jak w drugą stroną to opuszcza?  tylko muszę trzymać żeby opuszczał?

w jaki przypadkach pływająca sekcja nie jest potrzebna? Nie znam się na hydraulice. Do tej pory miałem c330. 
i chyba nigdy nic tam nie było podłączane do rozdzielacza.

możesz polecić jakiś rozdzielacz? albo wiesz gdzie znaleźć rozdzielacz o którym kolega wspominał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przy siłownikach dwustronnych jest tak jak piszesz ale przy jednostronnych podpinasz tylko jeden wąż i jak masz sekcję zwykłą to przy opuszczaniu olej nie ma gdzie iść z tego drugiego wyjścia bo jest nigdzie nie podpięte i cały musi się przeciskać przez zawór bezpieczeństwa a przy sekcji pływającej tego problemu nie ma. Ewentualnie możesz zamówić z sekcją do siłowników nurnikowych ale wtedy nie podepniesz do tego żadnej maszyny która będzie miała siłownik dwustronny.


Poszukaj gdzieś sklepu z hydrauliką ewentualnie zapytaj w jakimś rolniczym to powinni Ci zamówić jak nie będą mieli takiego jak chcesz. A jak nie to zostaje internet.


Sekcja pływająca jest niepotrzebna do siłowników dwustronnych ale tylko wtedy gdy siłownik nie musi swobodnie się suwać np gdy maszyna kopiuje teren.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj