tomek14

ciśnienie silnika zetor 7211

Polecane posty

tomek14    0

Witam założyłem do zetora 7211 nową pompę oleju silnika i wymieniłem filtr bąk na pp i ciśnienie wzrosło do 6 na zimnym silniku a przy temperaturze silnika 70-75 stopni jest 5-6 . Czy ciśnienie nie jest za wysokie? bo słyszałem że wysokie ciśnienie może wypłukać panewki i że te modele nie lubią wysokiego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Kolego żadne za wysokie nie wypłucze panewek to jest mit.Sam tak myślałem aż  do momentu  gdy u siebie rozebrałem silnik.Ciśnienie od 5 do 6.5 i tak jeździl 30 lat mowa  o c360 ale konstrukcja prawie ta sama.Żadna panewka nie była wypłukana tylko trochę miedzianego koloru ale to norma jak oleje kiedyś były słabe.Ciśnienie tak do 7 nic nie zrobi chodzi głównie o to żeby filtra PP nie rozerwało bo jest dopuszczalne do 6,5.Możesz śmiało tak jeździć nic się nie stanie ciśnienie to pierwszo rzędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek14    0

czyli można jeździć bo mówili żę zetory nie lubią wysokiego ciśnienia 

Który filtr jest lepszy PP czy Bąk?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    161

Wydaje się że Filtr wymienny.Auta i nowsze maszyny jadą na wymiennych filtrach więc samo przez się widać co lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
35 minut temu, tomek14 napisał:

czyli można jeździć bo mówili żę zetory nie lubią wysokiego ciśnienia 

Który filtr jest lepszy PP czy Bąk?

 

Nie możesz, porysuje panewki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
3 godziny temu, tomek14 napisał:

czyli można jeździć bo mówili żę zetory nie lubią wysokiego ciśnienia 

Który filtr jest lepszy PP czy Bąk?

 

Chu***a się znają tyle ci powiem,mówili niech sobie gadają dalej.Ja ci mówię na własnym przykładzie 30 lat chodził na takim ciśnieniu,szlif zrobiłem żeby być pewnym że dłuższy czas mi potrzyma ciśnienie niż nowe panewki do starego wału.Podkładkę zdjąłem i mam od 4,5 do 5,5 na zimnym gorący 4-5.Przestań Histeryzować bo ktoś ma domysły,ja ci mówię z kwestii praktyki.Zostaw ten zawór pompę bo dobrze jest i następnym razem patrz gdzie dodajesz posta a  nie w kategorii C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

W instrukcji obsługi jest napisane na str. 118. " ciśnienie oleju - robocze od 200 do 500 kpa, przy obrotach jałowych 50 kpa". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj