jedrus2020

Prostowanie ramy przyczepy

Polecane posty

jedrus2020    207

Mam do was pytanie. Znalazłem do sprzedania fajna przyczepę. 4.5t. produkcji rosyjskiej tylko jest problem. Jest ona lekko zgięta w dolnej ramie. Jak ja wyprostować w domowych warunkach? myślałem żeby na przyczepę nasypać np piachu a w miejscu zgięcia przyczepy lewarować.  tylko pewnie żeby ja całkowicie naprostować powinno się lekko przegiąć.  Jakieś inne pomysły? Najlepiej bez rozbierania całej przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

nie ma takiej opcji ,lewarujc podniesiesz cała a nie wyprostujesz ,bez zdjecia kasty sie nie obejdzie ,

ruskie sa z zimno giętego ceownika wiec  bez podgrzania beda sie odkształcać na boki

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus2020    207

Dlatego myślałem ja dopakować Żeby ją ciężar trzymał. a jak oceniasz te ruskie przyczepy? Czy cena 4500 za przyczepę wywrotkę z dokumentami jest  do przełknięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peugeot1959    18
Znajomy podwiesza gruby dwuteownik na dwóch łańcuchach. Łańcuchy mocuje w miejscach gdzie kończy się skrzywienie .Na dwuteownik zakłada mocny lewarek i pomału pompuje lewarkiem. Wysokość między lewarkiem a ramą ustawia sobie na łańcuchu skręcając na ogniwkach śrubą łańcuch musi być dość mocny . Zamiast dwuteownik może być mocna szyna .
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Twoj pomysł z kierowaniem jest nie realny tak jak Tomek napisał . Ogólnie słaby pomysł na prostowanie bez odpowiedniego sprzętu . Jak rama zgięta "do dołu " to kladzie się pod przyczepę kawał solidnej belki , heba musi być naprawdę konkretne , zeby się nie poddało podczas lewarowania . Ta belkę spina pasami , łańcuchami na końcach ramy przyvzepy , nagrzewa zgięte miejsce , kładzie się lewar na belce pod przyczepa i w tym zgiętym miejscu i lewaruje żeby delikatnie przegiąć w druga stronę , później dobrze to osłabione miejsce czymś zaspawać , żeby usztywnić . Ale całość trzeba zrobić tak czy tak na przyczepie rozebranej.

7 minut temu, Peugeot1959 napisał:

Znajomy podwiesza gruby dwuteownik na dwóch łańcuchach. Łańcuchy mocuje w miejscach gdzie kończy się skrzywienie .Na dwuteownik zakłada mocny lewarek i pomału pompuje lewarkiem. Wysokość między lewarkiem a ramą ustawia sobie na łańcuchu skręcając na ogniwkach śrubą łańcuch musi być dość mocny . Zamiast dwuteownik może być mocna szyna .

O tym samym mowimy ;)

7 minut temu, Peugeot1959 napisał:

Znajomy podwiesza gruby dwuteownik na dwóch łańcuchach. Łańcuchy mocuje w miejscach gdzie kończy się skrzywienie .Na dwuteownik zakłada mocny lewarek i pomału pompuje lewarkiem. Wysokość między lewarkiem a ramą ustawia sobie na łańcuchu skręcając na ogniwkach śrubą łańcuch musi być dość mocny . Zamiast dwuteownik może być mocna szyna .

 

Edytowano przez withanight

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zimnogięty profil spokojnie ale gorącowalcowany to lepiej wyciąć i wstawić nowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471
poszukaj na forum w galerii ktos wstawil zdjecie jak prostuje rame w d 47

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus2020    207
w sumie to na razie jeszcze jej nie kupiłem. Zastanawiam się czy się w nią pchać. Na plus jest na pewno to, że jest zarejestrowana i ma wywrot na 3 strony. tylko że dwie burty są drewniane. takie chodzą po 8-11 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKumierz    5
Też mam ten sam problem w swojej ruskiej, rama delikatnie podgieta, taka już kupiłem. Mieści się na uszach po wywrocie. W swojej zmieniłem słupki na rogach w burtach z ceownika na profil, nadstawki 30cm, trójkąty i plandeka zwijana, ładuje na nią 6800 i nic się nie dzieje, po za śrubami w felgach, tam gdzie mam oryginalne to trzymają, ale jak założyłem 8.8 to rwało. 10.9 wytrzymują wszystko. Oryginalne opony zamieniłem na Michelin xzl 255/100 16. dopiero po tej zmianie się lżej ciągnie, Luftu w kołach mam 5atm. nic się z nimi nie dzieje. Śmigam tak już 6 sezon, a opony były założone używane. Dyszel mam wyspawany z ceownika gorąco gietego, oryginał pogiąłem przez nieuwagę. W okolicy jeździ kilka takich przyczep, no i trochę towaru wożą, może do hl jej brakuje, ale u mnie sprawdza się w zupełności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    3791

Jeśli robić miał byś do siebie i na kilka lat to najlepiej rozebrać i jeśli mocno skrzywione to wyciąć te elementy i zastąpić nowymi,można wtedy dać masywniejsze jeśli jest taka możliwość

jak troche przegięta  można nie ruszać gówna do puki działa 😉

a nacinanie i zaspawywanie potem i najlepiej dokładanie 2 blach na około to technika rodem z PGR-ów,a samo zaspawanie to sobie można zrobić jak idzie na sprzedaż i to tak daleko że po złamaniu nikt nam nie wpierd....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj