maniek1806

ursus c330...problem z ładowaniem - wstawienie alternatora!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maniek1806    0

Witam!!

Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora. Posiadam taki od forda escorta tylko nie wiem czy jest dobry! więc jak go moge sprawdzić?? i może jest jakiś schemat, w którym pokazane by było podłączenie alternatora do ursaka?

z góry dziękuje:) może ktoś by mi udzielił rady.. w razie czego mozliwy kontakt też na gg. 1815619.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Było na forum z dziesięć razy!


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź szczotki w prądnicy jak wytarte to wymień a jak dobre to będzie inna wada. alternator możesz sprawdzić u jakiegoś elektryka albo w warsztacie samochodowym. jeśli jest dobry to załóż alternator :D


red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

przedewszystkim zmiana biegunowosci akumulatorów bo masz przy prądnicy plus na masie -przy alternatorze minus-korpus

dodatkowo -musisz miec stabilne mocowanie podaj model tego alternatora oznaczenie. zacisk na altku który ma sróbkę łaczysz z rozrusznikiem -gruby kabel a wyjscie z altka na tz suwkę łaczysz poprzez zarówkę do stacyjki zacisk 15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1806    0

zrobiłem tak: minus z aku na mase, zaś plus do rozrusznika. od alternatora jeden kabelek do lampki, dwa pozostale idą do rozrusznika. nie wiem czy dobrze to jest. ale niestety lampka nie świeci się, i brak ładowania..

więc nie wiem czy dobrze jest podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

czerwony na B+, niebieski na D+. trzecia złączka jest do obrotomierza

wiec tak:

B+ gruby kabel do rozrusznika-kabel od akumulatora +

D+ właczasz kabel poprzez zarówkę do stacyjki zacisk 15

wolny zacisk pozostaje

 

ps jak nie pomoże napisz cos wiecej o alaternatorze fotki z tyłu -rozumię ze ma wbudowany regulator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Alternator rozpracowany, typowy bosch montowany w silnikach VW, z kostką z tyłu na 3 wsuwki, 2 grube - prądowe i wąska od wzbudzenia, dziś się dowiemy czy działa bo układ prawidłowo podłączony ma kolega


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Witam!!

Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora....

Podejrzewam, że temat już nieaktualny. Pewnie przerobiłeś już na alternator i będziesz miał spokój. W twoim przypadku pomogło by pewnie wyczyszczenie prądnicy(pewnie szczotki się zastały) ewentualnie połączenie na chwilę wzbudzenia wprost na obydwa zaciski od prądnicy aby przywrócić magnetyzm szczątkowy. A może odwrotnie podłączyłeś akumulatory i dlatego prądnica nie ładowała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

Moim zdaniem -jesli ktoś zadaje pytanie na Forum to powinien też odpowiedzieć -finalny wynik a tak to ciagnie się tasiemiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krychu    62

Mam bardzo duży problem z C330. Wymieniłem akumulatory na nowe 2 x 6, wymieniłem również alternator na nowy ponieważ stary się wysłużył i nie wiem co jest grane. Akumulatory nie są ładowane przez alternator. Kontrolka gaśnie od ładowania lecz nie są ładowane aku. Plus mam do rozrusznika następnie łączenie jest minus z plusem i na koniec minus na masę. Gdzie może być problem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    154

Napięcie mierzyłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam serdecznie. Kupiłem ładowarkę Fortschritt T-174, która ma spalone ładowanie. Oryginalnie jest przełącznik 12/24, ale w moim przypadku jest to wyrzucone, a instalacja jest przełożona na 24V. Tyle, że ktoś nie miał o tym pojęcia tzn. akumulatory podłaczone szeregowo 2 x 12V 170Ah, regulator 28V, alternator 14V. W każdym bądź razie to jest spalone i nie działa. Mam alternator i regulator od kombajnu BIZON Z 056, tylko nie znam się na elektryce, a nie mam kogo zawołać. Mógłby mi ktoś z was dokładnie opisać jak to wszystko razem podłączyć z wykorzystaniem kontrolki ładowania? Nie chciał bym, żeby kolejny alternator się spalił. Mam takie oznaczenia:
      ALTERNATOR: 18 (szczotki), -10, +19
      REGULATOR: D+, DF, D-.
      Mam jeszcze założone takie coś, nie wiem co to. prosił bym, żeby ktoś mi napisał, jak po kolei podłączyć kable. Który do kontrolki, który do stacyjki. Patrzyłem na schematy w Google, ale są jakieś udziwnione, a w schemacie od bizona jest woltomierz, a nie kontrolka. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

    • Przez Eryko
      Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.
    • Przez Pronio82SA
      Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby
      prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna
      kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić!
      Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^
      Pomóżcie B) Pozdro ^^
    • Przez damik
      witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj