Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. 

Od niedawna jestem posiadaczem MF 4270, ciągnik sprawdziliśmy przy agregacie trzy metrowym wszystko poza wyciekiem z przedniego mostu wydawało się ok. Niestety przy wymianie filtra powietrza zauważyłem olej w dolocie :/ czy to może oznaczać tylko remont silnika? 

Opublikowano
10 godzin temu, Za_q napisał:

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Czyli jednak pierścienie :/ ogólnie wygląda na to że tą odmą podaje olej bo jest pociagnieta do dolotu właśnie.. W pokrywie zaworów skąd wychodzi odma mogło się coś zatkać? Szlag by to trafił że też nie spojrzałem do filtra powietrza przy ogledzinach :(

Opublikowano

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Opublikowano
7 godzin temu, DTaras napisał:

Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Zatkany filtr powietrza? Właśnie oba filtry powietrza kiepsko wyglądają już. 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Normalnie ten korek może trochę podskakiwac czy nie powinien? To warto byłoby zdjąć całą pokrywę zaworów najlepiej do wyczyszczenia odmy co nie? 

Opublikowano

Dziękuję za podpowiedzi. Jutro postaram się przyjrzeć temu bardziej. Na wolnych obrotach to sprawdzać czy trzeba na wyższe dać? 

Czyli jeśli odma będzie drożna to będzie to oznaczać że jednak pierścienie? 

Opublikowano

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

Opublikowano
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

No wiele na to wskazuje że właśnie tak ktoś to "rozkminił". Góra masz na myśli tlok-pierscienie-tuleja czy raczej głowica? 

Opublikowano

Oczywiście tłok tuleja. Pasowanie jest już luźne i gazy powstałe w procesie spalania nad tłokiem przedostają się między nim a cylindrem do skrzyni korbowej. Gorące gazy spalają olej osadzony na ściankach cylindra poniżej pierścieni i dlatego mamy dym z odmy. Dodatkowo powstaje w skrzyni korbowej ciśnienie, które wyrzuca jakiś olej będący akurat pod pokrywą zaworów razem z wypychanym z silnika powietrzem przez odmę. Oczywiście jak już zdejmiesz głowicę do tej naprawy to należało by ją dać by uszczelnić zawory i uszczelniacze zaworowe. 

Ale jak pisałem najpierw zrób tak by wąż był jak ma być czyli skierowany na ziemię. Pojeździj i zobacz co się będzie działo. Jeśli zdecydował byś się na remont i gotowe tuleje to nawet ciągnika rozpoławiać nie trzeba. Wystarczy zdjąć głowicę i miskę i można spokojnie zrobić co trzeba. Pod warunkiem, że wał jest dobry. Dlatego jeśli wyjdzie na to, że mocno dymi to przed rozebraniem zmierz ciśnienie na wale na ciepłym. Jeśli będzie dobre i przy rozbieraniu okaże się, że panewki ok. To tylko nowe tuleje, tłoki, pierścienie i obróbka głowicy i będzie ok.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ;) załóżmy że wystarczy zrobić tłoki, pierścienie, tuleje i dać do zrobienia głowice dodam że mam znajomego mechanika który zrobi po znajomości za połowę ceny, orientujesz się jaki może być koszt? 

Opublikowano

Poszukaj choćby na allegro czy w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Jeśli mechanik po znajomości to może do 4 tys się wyrobisz. Jeśli zdecydujesz się na gotowe tuleje to jest dość prosta robota.  Możesz dużo sam rozebrać. Jeden dzień jeśli stare tuleje wyjdą bez problemu wystarczy.  Na rozebranie i złożenie. Jednak na temat gotowych tulei są różne zdania wiele osób twierdzi, że lepiej jest wstawić surowe i w bloku rozwiercać. Wtedy jednak trzeba rozebrać wszystko. Cały przód odłączyć i blok rozebrać do gołego. Ja myślę, że jeśli kupisz gotowe dobrej firmy to powinny chodzić. Tym bardziej, że w tym silniku są grubsze niż w 255. Oczywiście chodzi o grubość ścianki. I spokojnie można je wprasować samemu bez obaw o odkształcenie.

Opublikowano

No zobaczymy co się będzie działo, bo ciągnik naprawdę sprawia wrażenie mocnego i innych objaw jak ten olej w dolocie nie widac. Także narazie zostanie jak jest tyle żeby pilnować oleju. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v