Skocz do zawartości

Polecane posty

Prezesszef    0

Witam. 

Od niedawna jestem posiadaczem MF 4270, ciągnik sprawdziliśmy przy agregacie trzy metrowym wszystko poza wyciekiem z przedniego mostu wydawało się ok. Niestety przy wymianie filtra powietrza zauważyłem olej w dolocie :/ czy to może oznaczać tylko remont silnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    417

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Prezesszef    0
2 godziny temu, SZYMANOX napisał:

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .

Turbo nie ma :/

38 minut temu, konrad055 napisał:

Olej czy może ropa?

Olej :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    10
(edytowany)

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Edytowano przez Za_q

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
10 godzin temu, Za_q napisał:

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Czyli jednak pierścienie :/ ogólnie wygląda na to że tą odmą podaje olej bo jest pociagnieta do dolotu właśnie.. W pokrywie zaworów skąd wychodzi odma mogło się coś zatkać? Szlag by to trafił że też nie spojrzałem do filtra powietrza przy ogledzinach :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    302
Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2062

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
7 godzin temu, DTaras napisał:

Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Zatkany filtr powietrza? Właśnie oba filtry powietrza kiepsko wyglądają już. 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Normalnie ten korek może trochę podskakiwac czy nie powinien? To warto byłoby zdjąć całą pokrywę zaworów najlepiej do wyczyszczenia odmy co nie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2062

podskakiwać moze, ale aby nie było takiego ciśnienia ze Ci go z rąk wyrywa. Ale jak nie ma nadmiernego ciśnienia to odma jest okej.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Dziękuję za podpowiedzi. Jutro postaram się przyjrzeć temu bardziej. Na wolnych obrotach to sprawdzać czy trzeba na wyższe dać? 

Czyli jeśli odma będzie drożna to będzie to oznaczać że jednak pierścienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2062

wystarczy na wolnych, zbadaj kompresje i bedzie wszystko jasne.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Warto przeczyscic pokrywę zaworów? 

Dzięki za wskazówki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2062

mozesz przeczyscic, od razu luz zaworowy wyregulujesz.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Orientujesz się jaki powinien być luz zaworowy i ile wynosić ciśnienie sprężania w tym silniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2062

oj tego to Ci nie powiem dokąłdnie, musisz symbol silnika wklepać do wyszukiwarki i na pewno coś będzie na ten temat.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Mamy ten ciągnik raptem dwa tygodnie, trudno ocenić, dziś będę robił zmianę oleju 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Więc tak, korek trochę sobie podskakuje ale raczej delikatnie, ale niestety jeden z filtrów powietrza ten "dokładny" był nasiąknięty olejem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

No wiele na to wskazuje że właśnie tak ktoś to "rozkminił". Góra masz na myśli tlok-pierscienie-tuleja czy raczej głowica? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Oczywiście tłok tuleja. Pasowanie jest już luźne i gazy powstałe w procesie spalania nad tłokiem przedostają się między nim a cylindrem do skrzyni korbowej. Gorące gazy spalają olej osadzony na ściankach cylindra poniżej pierścieni i dlatego mamy dym z odmy. Dodatkowo powstaje w skrzyni korbowej ciśnienie, które wyrzuca jakiś olej będący akurat pod pokrywą zaworów razem z wypychanym z silnika powietrzem przez odmę. Oczywiście jak już zdejmiesz głowicę do tej naprawy to należało by ją dać by uszczelnić zawory i uszczelniacze zaworowe. 

Ale jak pisałem najpierw zrób tak by wąż był jak ma być czyli skierowany na ziemię. Pojeździj i zobacz co się będzie działo. Jeśli zdecydował byś się na remont i gotowe tuleje to nawet ciągnika rozpoławiać nie trzeba. Wystarczy zdjąć głowicę i miskę i można spokojnie zrobić co trzeba. Pod warunkiem, że wał jest dobry. Dlatego jeśli wyjdzie na to, że mocno dymi to przed rozebraniem zmierz ciśnienie na wale na ciepłym. Jeśli będzie dobre i przy rozbieraniu okaże się, że panewki ok. To tylko nowe tuleje, tłoki, pierścienie i obróbka głowicy i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Dzięki za odpowiedź ;) załóżmy że wystarczy zrobić tłoki, pierścienie, tuleje i dać do zrobienia głowice dodam że mam znajomego mechanika który zrobi po znajomości za połowę ceny, orientujesz się jaki może być koszt? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Poszukaj choćby na allegro czy w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Jeśli mechanik po znajomości to może do 4 tys się wyrobisz. Jeśli zdecydujesz się na gotowe tuleje to jest dość prosta robota.  Możesz dużo sam rozebrać. Jeden dzień jeśli stare tuleje wyjdą bez problemu wystarczy.  Na rozebranie i złożenie. Jednak na temat gotowych tulei są różne zdania wiele osób twierdzi, że lepiej jest wstawić surowe i w bloku rozwiercać. Wtedy jednak trzeba rozebrać wszystko. Cały przód odłączyć i blok rozebrać do gołego. Ja myślę, że jeśli kupisz gotowe dobrej firmy to powinny chodzić. Tym bardziej, że w tym silniku są grubsze niż w 255. Oczywiście chodzi o grubość ścianki. I spokojnie można je wprasować samemu bez obaw o odkształcenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

No zobaczymy co się będzie działo, bo ciągnik naprawdę sprawia wrażenie mocnego i innych objaw jak ten olej w dolocie nie widac. Także narazie zostanie jak jest tyle żeby pilnować oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Carbo234
      Czy w FIATAGRI 82-94 da się zmienić olej w skrzyni? nie mogę znaleść olejów przekłdniowych. Jak tak to jaki olej polecacie
    • Przez kaamil12
      Kto posiada Fendta 5220 Laverde rev225 albo MF z komputerem  agritronic ? Mam Laverde z agritronic i jest z nim problem bo pokazuje błąd c12 i nie widać  ustawień   dodam że raz jest ok a za chwile wyświetla c12 czasem wystarczy że kombajn z obrotów zejdzie i wraca do normy a czasem brak zgasić i uruchomić na nowo podobno błąd oznacza wewnętrzne uszkodzenie komputera tylko czemu raz działa przez 3 dni nic nie wyskoczy a jak go jeb***  to co 15min wywala miał ktoś taki przypadek?? 
    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam Ursusa 4512, od mniej więcejcpół roku zaczęły się problemy ze skrzynią biegów tzn. Podczas jazdy biegi wchodzą i wychodzą bardzo płynnie, bez zgrzytów. Natomiast podczas postoju i pod obciążeniem jest problem przy wyrzuceniu i wrzuceniu zwłaszcza jedynki oraz wstecznego. Przy wrzuceniu strasznie zgrzyta a przy wyrzuceniu trzeba dwoma rękami trzymać lewarek. Ciągnik chodzi głównie w prasie walcowej i agregacie uprawowym(ciężka brona z wałem).
      Proszę o wasze rady i uwagi co może być tego przyczyną i jak to naprawić gdyż jest to bardzo uciążliwe.
      Pozdrawiam
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Atari
      Witam,
      Czy możliwe jest zalanie hydrauliki w ładowarce kubota r420 olejem Agrol?
      Wg instrukcji powinien tam iść 5w-30.
      Pytam ze względu, że chce współdzielić osprzęt z ciągnikiem zalannym właśnie Agrolem.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.