Skocz do zawartości

Polecane posty

Prezesszef    0

Witam. 

Od niedawna jestem posiadaczem MF 4270, ciągnik sprawdziliśmy przy agregacie trzy metrowym wszystko poza wyciekiem z przedniego mostu wydawało się ok. Niestety przy wymianie filtra powietrza zauważyłem olej w dolocie :/ czy to może oznaczać tylko remont silnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    380

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .


Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Prezesszef    0
2 godziny temu, SZYMANOX napisał:

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .

Turbo nie ma :/

38 minut temu, konrad055 napisał:

Olej czy może ropa?

Olej :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    8
Napisano (edytowany)

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Edytowano przez Za_q

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
10 godzin temu, Za_q napisał:

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Czyli jednak pierścienie :/ ogólnie wygląda na to że tą odmą podaje olej bo jest pociagnieta do dolotu właśnie.. W pokrywie zaworów skąd wychodzi odma mogło się coś zatkać? Szlag by to trafił że też nie spojrzałem do filtra powietrza przy ogledzinach :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    225
Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
7 godzin temu, DTaras napisał:

Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Zatkany filtr powietrza? Właśnie oba filtry powietrza kiepsko wyglądają już. 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Normalnie ten korek może trochę podskakiwac czy nie powinien? To warto byłoby zdjąć całą pokrywę zaworów najlepiej do wyczyszczenia odmy co nie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786

podskakiwać moze, ale aby nie było takiego ciśnienia ze Ci go z rąk wyrywa. Ale jak nie ma nadmiernego ciśnienia to odma jest okej.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Dziękuję za podpowiedzi. Jutro postaram się przyjrzeć temu bardziej. Na wolnych obrotach to sprawdzać czy trzeba na wyższe dać? 

Czyli jeśli odma będzie drożna to będzie to oznaczać że jednak pierścienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786

wystarczy na wolnych, zbadaj kompresje i bedzie wszystko jasne.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786

mozesz przeczyscic, od razu luz zaworowy wyregulujesz.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Orientujesz się jaki powinien być luz zaworowy i ile wynosić ciśnienie sprężania w tym silniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786

oj tego to Ci nie powiem dokąłdnie, musisz symbol silnika wklepać do wyszukiwarki i na pewno coś będzie na ten temat.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Mamy ten ciągnik raptem dwa tygodnie, trudno ocenić, dziś będę robił zmianę oleju 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Więc tak, korek trochę sobie podskakuje ale raczej delikatnie, ale niestety jeden z filtrów powietrza ten "dokładny" był nasiąknięty olejem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

No wiele na to wskazuje że właśnie tak ktoś to "rozkminił". Góra masz na myśli tlok-pierscienie-tuleja czy raczej głowica? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Oczywiście tłok tuleja. Pasowanie jest już luźne i gazy powstałe w procesie spalania nad tłokiem przedostają się między nim a cylindrem do skrzyni korbowej. Gorące gazy spalają olej osadzony na ściankach cylindra poniżej pierścieni i dlatego mamy dym z odmy. Dodatkowo powstaje w skrzyni korbowej ciśnienie, które wyrzuca jakiś olej będący akurat pod pokrywą zaworów razem z wypychanym z silnika powietrzem przez odmę. Oczywiście jak już zdejmiesz głowicę do tej naprawy to należało by ją dać by uszczelnić zawory i uszczelniacze zaworowe. 

Ale jak pisałem najpierw zrób tak by wąż był jak ma być czyli skierowany na ziemię. Pojeździj i zobacz co się będzie działo. Jeśli zdecydował byś się na remont i gotowe tuleje to nawet ciągnika rozpoławiać nie trzeba. Wystarczy zdjąć głowicę i miskę i można spokojnie zrobić co trzeba. Pod warunkiem, że wał jest dobry. Dlatego jeśli wyjdzie na to, że mocno dymi to przed rozebraniem zmierz ciśnienie na wale na ciepłym. Jeśli będzie dobre i przy rozbieraniu okaże się, że panewki ok. To tylko nowe tuleje, tłoki, pierścienie i obróbka głowicy i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

Dzięki za odpowiedź ;) załóżmy że wystarczy zrobić tłoki, pierścienie, tuleje i dać do zrobienia głowice dodam że mam znajomego mechanika który zrobi po znajomości za połowę ceny, orientujesz się jaki może być koszt? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Poszukaj choćby na allegro czy w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Jeśli mechanik po znajomości to może do 4 tys się wyrobisz. Jeśli zdecydujesz się na gotowe tuleje to jest dość prosta robota.  Możesz dużo sam rozebrać. Jeden dzień jeśli stare tuleje wyjdą bez problemu wystarczy.  Na rozebranie i złożenie. Jednak na temat gotowych tulei są różne zdania wiele osób twierdzi, że lepiej jest wstawić surowe i w bloku rozwiercać. Wtedy jednak trzeba rozebrać wszystko. Cały przód odłączyć i blok rozebrać do gołego. Ja myślę, że jeśli kupisz gotowe dobrej firmy to powinny chodzić. Tym bardziej, że w tym silniku są grubsze niż w 255. Oczywiście chodzi o grubość ścianki. I spokojnie można je wprasować samemu bez obaw o odkształcenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    0

No zobaczymy co się będzie działo, bo ciągnik naprawdę sprawia wrażenie mocnego i innych objaw jak ten olej w dolocie nie widac. Także narazie zostanie jak jest tyle żeby pilnować oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomek2201
      Witam. Jakie oleje silnikowe lejecie do swoich dość młodych modeli JD? Ja do mojego 5075E do tej pory lałem dedykowany fabryczny olej silnikowy John Deere Plus-50 II 15W40. Teraz zastanawiam się czy nie można byłoby zalać jakimś tańszym olejem o tych samych parametrach np. Turdus 15W40 lub jakiś FUCHS? Jakimi olejami wy zalewacie swoje ciągniki John Deere i jakie jest Wasze zdanie na temat oleju Turdus, bo słyszałem że jest to tańszy ale jeden z lepszych olejów. Przykładowo mam też Renault Ares 610 z silnikiem JD i mechanik doradził mi żeby zalać go właśnie Turdusem, tylko że to już jest dość stary silnik i dlatego waham sie czy lać ten olej do JD5075E.
    • Przez grzesiek10314turbo
      Witam. Od jesieni mam problem z renault. Zaczeła mi głośno pracować pompa hydraulikii po 3-4 godz pracy skrzynia biegów była ukrop, ciągnik ciężej odpala i jest o te jakby  kilka KM słabszy. Natomiast wszystko czyli podnośnik wyjścia hydr, i wspomaganie działają okey.  Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem 2 filtry hydrauliki. Nic to jednak nie dało i jeździlem dalej. Ostanio zabrałem się za to i wykręciłem orbitrol zawiozłem do sprawdzenia- okazał się okey. Mechanik przeczyścił mi ten zawór od powrotu z orbitrola który rozdziela strumień na skrzynie i pompę. Nic to jednak nie pomogło. Idąc dalej zmieniłem olej z Agrola STOU na nowy taki sam i zakupiłem nową pompę hydrauliki . Założyliśmy i efekt jest taki że już nie wyje a jakby teraz gwiźdze jeszcze głośniej bo  pompa generuje większe ciśnienie, a usterka jak była takdalej gdzieś tkwi. 
      Załamuje juz ręce na tą maszynę. Może wie ktoś coś na ten temat. 
    • Przez GreenFarmer
      Witam, mam problem z prasa claas variant 365 rc podczas prasowania i czestego otwierania klapy prasa "pożera" olej z ciagnika. Co moze byc problemem?
       
    • Przez STAWIAREK
      Witam. Mam pytanie mianowicie jakim olejem najlepiej zalać silnik w ciągniku fendt 610 ls.
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
×