Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja leje superol (nie luzem) do zetora 7211 i innych ciagnikow i maszyn od zawsze. Nie zauwazylem jakichs zmian, czy usterek w zwiazku z tym. Zetor ponad 8tys mth.

7211 to silnik trochę przerobiony niż w C-360. 60 śmigają na superolu to i zetor pójdzie.

Opublikowano

Pod Płockiem są firmy które kupują przepracowane oleje, regenerują /odwirowują cząstki stałe/ mieszają z bazami olejów oraz dodatkami uszlachetniającymi i sprzedają. Jest duże prawdopodobieństwo że z takich zakładów /nie koniecznie Płockich/ mamy NIBYTURDUS lub inny olej. Zeby to udowodnić potrzebne certyfikowane labolatorium.

Opublikowano

Ja jeździłem kiedyś polonezem na superolu i to był lepszy od selerktoru,był czyściejszy silnik,nie zostawiał osadu,lepsze smarowanie.Byłem bardzo zadowolony z niego.Myślę że turdus też się nada a do 30 na pewno.

Opublikowano

pytałem w innym temacie ale tutaj też zapytam czy olej w rozpieczętowanej butelce nie starzeje się, mam taki 3l w 5tce butelce stoi ponad rok czy to pełnowartościowy olej jest?

Gość mlodyrolnik2
Opublikowano

czy turdusa można stosować do benzyniaków, a konkretnie mogę zalać turdusem poloneza, wcześniej był lany lotos mineralny, oraz czy do starej c 330 (15 lat temu był remont silnika) mogę zalać turdusa, bo mam ten olej w cenie superolu

ja kiedys superol do silnika w VW 2.5tdi V6 lałem w wiekszych ilosciach to polonez na turdusie powinien smigac bez problemu:P

Opublikowano

Oleje syntetyczne po wyprodukowaniu to tylko rok można stosować.

Chyba jakieś na bazie estrowej, bo tak standardowo jest to trzy do pięciu lat zależnie od producenta.

 

ja kiedys superol do silnika w VW 2.5tdi V6 lałem w wiekszych ilosciach

Masz jeszcze to auto? Długo nim pojeździłeś?

 

Turdus w cenie Superolu... a później lament w internecie jak to Turdus zasyfia silniki :)

Gość mlodyrolnik2
Opublikowano

miałem to auto do niedawna lałem tam dlatego superol po olej wyciekał przez turbine, pozniej przez odme a na uszczelnieniaczu wału konczac, to 5 litry oleju starczało na okolo 300Km...

zapomnaiłem dodac ze zrobiłem tak okol 6tys km

Opublikowano

Ostatnio zastanawiam się z ojcem nad zmianą oleju w Zetorze 3320, ma ona ponad 3000 motogodzin , rocznie robi 500-600 godzin, zalany jest Superolem cc30, wymienianym średnio co 120 h .A teraz do setna sprawy. Zależy nam na zalaniu go olejem który mógłby śmiało przepracować 250-300 godzin bez wymiany. Zminimalizowało by to koszty serwisu i odstępy między wymianami (w sezonie nasilonych prac to nawet co 3 tygodnie trzeba zalewać nowy olej ) A teraz moje pytanie : czy Turdus nadaje się ?, ile można na nim pracować bez wymiany? , czy jest może jakiś inny , dobry i nie drogi olej spełniający wyżej wymienione parametry ?

Opublikowano

Z tego co ja wiem to nie powinno się wlewać leprzej jakości oleju niż był jeżeli to gorszy , żeby nie wymył nagaru z układu korbowo tłokowego i żeby nie powstało bicie* ( tak mnie w szkole uczyli)

Opublikowano

Ostatnio zastanawiam się z ojcem nad zmianą oleju w Zetorze 3320, ma ona ponad 3000 motogodzin , rocznie robi 500-600 godzin, zalany jest Superolem cc30, wymienianym średnio co 120 h .A teraz do setna sprawy. Zależy nam na zalaniu go olejem który mógłby śmiało przepracować 250-300 godzin bez wymiany. Zminimalizowało by to koszty serwisu i odstępy między wymianami (w sezonie nasilonych prac to nawet co 3 tygodnie trzeba zalewać nowy olej ) A teraz moje pytanie : czy Turdus nadaje się ?, ile można na nim pracować bez wymiany? , czy jest może jakiś inny , dobry i nie drogi olej spełniający wyżej wymienione parametry ?

po co tak często zmieniasz ten superol, spokojnie możesz na nim robić 200-250mtg, zalej superolem cd albo poszukaj innego oleju klasy cd, ile kosztuje filtr oleju do zetora? suporol cc nie jest drogi, lepiej zmieniać częściej tani olej niż długo jeździć na lepszym tak mi się wydaje bo silnik zetora nie jest jakiś specjalnie wysilony, no spróbuj poszukac coś na rynku klasy cd lub cf, z orlenu są jakieś oleje diesel coś tam kasy cf spróbować możesz, tylko pierwsza wymianę po takim przejściu oleju na lepszy musz zrobić szybciej :)

Opublikowano

Filtr kosztuje 20 zł, to nie wiele.Z doświadczenia wiem że superol CD jest bardziej gęsty niż CC ( ma większą lepkość), a tym bardziej CF to już na pewno jest o wiele gęstszy. Olej tradycyjnie wymieniamy co 100 godzi , w Zetorze i tak przeciągamy do 120-140, 200 na pewno nie zrobimy gdyż jest nam szkoda silnika na nim ''męczyć". Na CD to będzie miał trudniejszy rozruch w zimę , dobry to on jest na lato gdy wyższa temperatura(nawet ostatnio go kupiliśmy bo nie mieli CC :) )

Opublikowano

Z tego co wiem to jest...

Superol CC 30

Superol CC 40

Superol CC 50

Superol CD 30

Superol CD 40

Superol CD 10W

Superol CD 10W30

 

...i tylko ten ostatni jest wielosezonowy, przedostatni zimowy, a reszta to letnie które tracą pompowalność przy temperaturach rzędu -15 do -20 st.C (nie mylić z temperaturą płynięcia) także każdy rozruch zimą na tych olejach to sukcesywne zarzynanie silnika :)

 

Superol CD ma TBN powyżej 11 mg KOH/g także wlanie po nim np. Turdusa SHPD 15W40 który ma zbliżone własności myjąco-neutralizujące nie powinno mieć negatywnych skutków. Myślę że podobnie po Superolu CC (TBN pow. 8 mg KOH/g) z tym że w połowie okresu eksploatacyjnego wypadało by zmienić jeszcze raz filtr oleju lub nawet skrócić czas do następnej wymiany.

 

Organoleptyczne sprawdzanie lepkości (potocznie gęstości) oleju w temperaturze pokojowej zupełnie mija się z celem. Temperatura robocza oleju w silniku to zwykle ok. 90 - 110 st.C przy której lepkość zmienia się diametralnie i pozornie "gęstszy" olej w bańce może okazać się bardziej "wodnisty" po rozgrzaniu w silniku.

 

Żeby nie maczać palców w oleju, producent podaje typową charakterystykę danego produktu włącznie z lepkością w 100 st.C i szeregiem innych danych wg których można sobie wybrać lepszy, bardziej optymalny olej dla naszych potrzeb.

Opublikowano

Z tego co ja wiem to nie powinno się wlewać leprzej jakości oleju niż był jeżeli to gorszy , żeby nie wymył nagaru z układu korbowo tłokowego i żeby nie powstało bicie* ( tak mnie w szkole uczyli)

To polecam zmienić szkołę, bo powtarzanie mitów o wyciekach itp. po wlaniu lepszej jakości oleju jest żenujące. Ja do wszystkich swoich samochodów leję oleje syntetyczne mimo że wcześniej zalane były półsyntetykiem, albo mineralem.

Jak kogoś nie stać na porządny olej to będzie takie farmazony prawił, że się bicie pojawi :D - to dopiero nowina, silnik (traktor) pracujący na nagarze.

Opublikowano

kolego jedną z wielu zalet olei syntetycznych są ich bardzo dobre właściwości wypłukująco-myjące i jeżeli zalejemy stary silnik jeżdżący od wieków na mineralnym, to naturalna koleją rzeczy jest to że zniknie nam szlam i resztki które uszczelniały nam stare uszczelki i pojawią się wycieki...

Opublikowano

A ja już kiedyś pisałem o tym... :D

 

(...)

 

Nie wiem czy API określa minimalne TBN oleju (liczba zasadowa), generalnie zależy to od konkretnego oleju, im większy TBN tym większa moc myjąca i neutralizująca, co przekłada się na możliwość wydłużenia okresu między wymianami, gdyż taki olej może zneutralizować więcej kwaśnych produktów spalania oraz dłużej zmywać i utrzymać w zawiesinie produkty utleniania i inne zanieczyszczenia w oleju.

 

(...)

 

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było :D Warto sobie zapamiętać że jak silnik ma wycieki to nie jest temu winien olej tylko niesprawne, przegrzane uszczelniania :D Niezbyt wiekowemu motorowi nic takiego nie grozi, co by mu nie wlać.

 

(...)

 

Co do wycieków to jest różnie, sam olej też zawsze oddziałuje na uszczelki w pewnym zakresie (są wytyczne w normach ACEA), jak ma mniejszą lepkość po rozgrzaniu to i większą tendencje do przesączania, resztę robi stan uszczelek.

 

(...)

 

Klasa jakościowa to nie tylko własności myjące ale także szereg innych takich jak odporność na ścinanie, odporność na pienienie, odparowalność, stabilność lepkościowa, itd. ogólnie wiele rzeczy mających wpływ na sprawność i żywotność silnika.

Opublikowano

kolego jedną z wielu zalet olei syntetycznych są ich bardzo dobre właściwości wypłukująco-myjące i jeżeli zalejemy stary silnik jeżdżący od wieków na mineralnym, to naturalna koleją rzeczy jest to że zniknie nam szlam i resztki które uszczelniały nam stare uszczelki i pojawią się wycieki...

 

 

Tak tak, słyszę to od lat. A najczęściej te bajki powtarzają ci, których maszyny/samochody pracują na tanich mineralach, a mimo to pocą się. Do tego większość z nich uważa, że stary silnik musi się pocić, bo jest stary.

 

Skoro producent mojego samochodu/maszyny zaleca olej syntetyczny to dlaczego ja mam lać półsyntetyk? Argument że motor ma już 10 lat jest dla mnie idiotyczny. Kupując auto nigdy nie pytałem czym zalany jest silnik, od razu wymieniałem na taki jaki zaleca producent, a zwykle jest to pełen syntetyk.

Nawet jeśli pojawi się jakikolwiek wyciek, to diagnoza jest prosta - uszczelnienie do wymiany - ale nie dlatego, że został wlany olej syntetyczny, tylko dlatego że jest już stare i trzeba je wymienić. Tylko proszę już nie pisać, o jakiś luzach, bo się kabaret robi.

 

Każdy ma trochę inne podejście, ale jeśli ktoś woli jeździć na najtańszym oleju i starych, pocących się uszczelnieniach to proszę niech nie wmawia innym, że zalewanie lepszym olejem motoru grozi katastrofą.

Rolnictwo idzie do przodu, maszyny posiadają coraz bardziej wyżyłowane, a przy tym coraz bardziej termicznie obciążone silniki, bardzo mi przykro, ale trzeba odstawić stare nawyki i zacząć stosować się do zaleceń producenta w kwestii stosowanych olejów.

Tak czy siak, każdy zrobi jak uważa. Ja zawsze byłem zdania, że lepszy olej staremu silnikowi nie szkodzi, nawet kosztem wymiany kilku uszczelnień na nowe.

 

Temat ładnie wyczerpał kolega Mirasek.

Opublikowano

"Miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących jest liczba zasadowa (powszechnie stosowany skrót TBN). Liczba zasadowa jest wyrażana w mg KOH/g. TBN mówi nam również o zdolnościach neutralizacyjnych oleju."

cytat z opracowania Andrzeja Dudka - Oleje Smarowe Rafinerii Gdańskiej

 

Całkowita liczba zasadowa (TBN) wg ASTM 2896 - z kart produktów na stronie Castrola:

Magnatec 15W40 - 8,0 mg KOH/g

Magnatec 10W40 - 8,0 mg KOH/g

Edge 5W40 - 7,6 mg KOH/g

Edge 0W40 - 6,6 mg KOH/g

 

...tak żeby nie było że sam sobie to wymyśliłem :D Co do informacji na stronie Castrola to po jej przeczytaniu można stwierdzić że nagar jest zjawiskiem pożądanym w silniku... Castrol pisząc o olejach mineralnych niskiej jakości ma zapewne na myśli np. Selektol SC (TBN 3,5) albo Superol CA (TBN 1,5), w przeciwnym wypadku sam by sobie przeczył, przykład wyżej :D Napisze do nich maila, ciekawe co powiedzą w tej kwestii.

 

Tutaj moja mała rewolucja...

przed - http://img130.imageshack.us/img130/4711/p1020639l.jpg

i po - http://img717.imageshack.us/img717/1746/p1020740.jpg

Opublikowano

No to dobra wiem teraz jakie mam do wyboru odmiany Superolu, a teraz przydał by się jakiś konkret: Który wybrać aby można było na nim śmiało zrobić 200 motogodzin bez większej szkody dla jednostki napędowej ??? :D

 

A może jednak coś innego ?

 

Silnik nie jest stary ma niecałe 7 lat , pierwsze 3 pracował na takim samym typie oleju jak został zalany w fabryce, po skończeniu się zapasu dostał Superol i przy regularnych wymianach pracuje na nim 4 lata, więc moim skromnym zdaniem nagaru pewnie trochę ma , ale jak by go wypłukało to mu to nie zaszkodzi a nawet pomoże (czysty układ olejowy przyczyni się do lepszego smarowania silnika a więc pozytywnie wpłynie na jego żywotność [nie jestem specjalistą ale takie mam zdanie ])

Opublikowano

na temat castrrola moge mowic bardzo dluuuugo. Niestety w nie najlepszym swietle. Nigdy nie podoba mi sie barwa oleju po przejechaniu kilkuset oleju po wymianie. To ze castrol robi szlam z klawiatury to jest juz dawno stwierdzone. Jednak ostatnio doweidzialem sie ze tyle syfu na dnie miski to tylko chyba ten olej potrafi robic.... ja juz nigdy nie wleje castrola do zadnego samochodu. Teraz probuje Agipa polsyntettyk do starej audiczki ze zdrowym silnikiem 2.3 :D Nie boje sie ze bedzie sie pocil.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v