Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bercik92    2202

20180213_122850.thumb.jpg.5fcafca82c02e338def4dbd9fa1a8185.jpgwitam. Otóż pare dni temu pojawiły się plamy na turbinie(oraz jej okolicach) może podejrzewacie co mogło się stać ?

20180213_073153.jpg

20180213_122846.jpg

20180213_122850.jpg

20180213_122858.jpg

Edytowano przez Bercik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z odmy sadzi dużo ma mt/h?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trochę mało żeby było coś poważnego a powiedz mi filtry powietrza masz nowe ?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    2202

w zeszłym roku wymieniany był filtr powietrza. dodam że od jakiegoś czasu podejrzewałem że coś jest nie tak bo czasami potrafił wypuscić niebieski dymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

turbina do regeneracji, puszcza olej, sprawdź wewnątrz rurki wchodzącej do kolektora ssącego, jeśli jest tłusta w środku to regeneracja bądź nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszyscy by wszystko regenerowali jak masz zatkany filtr powietrza na przykład to będzie ssać z odmy to normalne najpierw się sprawdza potem wymienia :)

oba filtry wymienione ?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_rawa    32
w turbinie i w intercoolerze zawsze bedzie tłusto bo jest smarowanie z silnika i nie ma bata zeby nic nie przepusciła a u ciebie mogło dojsc do peknięcia lub rozszczelnienia przewodu gumowego i olej idzie na zewnątrz jeżeli nie ma znacznego ubytku oleju silnikowego to nic strasznego sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    2202
3 godziny temu, piotrbm_211320 napisał:

wszyscy by wszystko regenerowali jak masz zatkany filtr powietrza na przykład to będzie ssać z odmy to normalne najpierw się sprawdza potem wymienia :)

oba filtry wymienione ?

zewnetrznego  (szary) nie wymieniamy tylko czyścimy z kurzu a środkowy (niebieski) był wymieniany rok czy może juz dwa lata temu. wiosną planujemy wymienić olej w skrzyni wiec serwis zajmie się tą sprawą. a pytam się was bo nie jestem pewnien czy to napewno turbo czy może odma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz co się dzieje z pierścieniami tłokowymi jak się czyści a nie wymienia filtry ? a olej to co ile wymieniasz ?

 

ps. w momencie przedmuchiwania filtrów zmienia się jego struktura i dochodzi do mikropęknięć i równie dobrze można by było zamiast filtra założyć pieluchę tetrową


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Czy w agrofarmie były regulowane luzy zaworowe? jeśli nie to polecam to zrobić w moim przy takim przebiegu były już duże luzy, dodatkowo poszło czyszczenie wtryskiwaczy i silnik zupełnie inaczej chodzi na obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44
4 godziny temu, piotrbm_211320 napisał:

wszyscy by wszystko regenerowali jak masz zatkany filtr powietrza na przykład to będzie ssać z odmy to normalne najpierw się sprawdza potem wymienia :)

oba filtry wymienione ?

Masz rację, nie pomyślałem o odmie idącej do układu ssącego, niestety ta technologia w moim rusku jeszcze nie występuje tak że mój błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    2202
23 godziny temu, piotrbm_211320 napisał:

wiesz co się dzieje z pierścieniami tłokowymi jak się czyści a nie wymienia filtry ? a olej to co ile wymieniasz ?

 

ps. w momencie przedmuchiwania filtrów zmienia się jego struktura i dochodzi do mikropęknięć i równie dobrze można by było zamiast filtra założyć pieluchę tetrową

nie wiem ile mają wspólnego pierscienie tłokowe do filtrów... przecież jak by filtr był zatkany to by ciągnik nie miał siły i by dymił na czarno przecież szarego filtra (zewnetrznego) raczej sie nie wymienia tylko czyści....

Edytowano przez Bercik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli kurz i pył dostają się do komory spalania to mieszają się z olejem tworząc idealny środek ścierny.

jak chcesz to dmuchaj i myj filtry ile chcesz to twoja maszyna :)

  • Like 1
  • Haha 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    2202

 nie zrozumiałeś mnie. napisałem że jeden zewnetrzny filtr sie czysci od kurzu a środkowy wymienia co jakiś czas...a nawet jeśli by robiła się papka w oleju to by filtr olejowy większość wyłapał

Edytowano przez Bercik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

sprawdz te zawory i przy okazji wtryski u mnie przed regulacją też lekko w środku to się pociło opóźniony zapłon też może mieć jakiś tam wpływ że przez odme olej się wydostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przedostający się olej przez odmę może wskazywać miedzy innymi na zużyte pierścienie część kompresji ucieka między właśnie pierścieniami a gładzią ale to tylko jeden z wielu przykładów i nie musi to być akurat to odepnij przewód od odmy odpal ciągnik i zobacz  czy dmucha regulacja zaworowa ma się nijak do opóźnienia zapłonu jedynie zwiększony luz zaworowy będzie powodował mniejszy skok zaworu przez co komora spalania będzie w mniejszym stopniu napełniona powietrzem co może spowodować zbyt bogatą mieszankę i częściowe wypalenie ładunku tak będzie się pocił ale na wydechu bo będzie wypluwać niedopalone paliwo początek tłoczenia ustawia się bezpośrednio na pompach i sam się nie przestawi chyba że wytrze ci się wałek

 

wracając do tematu pasowało by sprawdzić czy dmucha odmą czy po prostu zasysa z odmy odkręcasz przewód i sprawdzasz jak pluje olejem to lipa ale nie ma jeszcze strachu odkręcasz separator oleju i sprawdzasz czy nie jest zasyfiony jak tak to czyścisz i zakładasz z powrotem i patrzysz czy pluje olejem jak lekko ducha a nie pluje olejem otwierasz piwko i cieszysz się z naprawionego problemu jak mocno dmucha i pluje dalej to mierzysz ciśnienie sprężania na cylindrach jak jest wszystko ok to rozkręcasz przewody i po przewodach dochodzisz z której strony bierze się  olej


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593
5 godzin temu, Bercik92 napisał:

 nie zrozumiałeś mnie. napisałem że jeden zewnetrzny filtr sie czysci od kurzu a środkowy wymienia co jakiś czas...a nawet jeśli by robiła się papka w oleju to by filtr olejowy większość wyłapał

Zewnętrzny filtr się oczywiście czyści i w ekstremalnych warunkach nawet kilka razy dziennie nie zaszkodzi. Lepiej jednak nie robić tego sprężarką tylko ostukać na przykład o oponę. Jeśli ciągnik pracuje często w mocnym zapyleniu to również zewnętrzny filtr trzeba też co jakiś czas wymieniać na nowy. Jest to raczej opisane w instrukcji. Samo czyszczenie filtra latami doprowadzi do tego,że silnik będzie dostawał coraz mniej powietrza. Dmuchanie sprężonym powietrzem może tak jak kolega napisał doprowadzić do mikrouszkodzeń i kurz będzie się dostawał do silnika. Zanim filtr oleju wyłapie "papkę" (myślenie,że tak będzie jest wybacz ale głupotą) to drobinki piasku prawie nie widoczne ludzkim okiem trafiające na gładź cylindrów bardzo szybko i efektywnie wycierają tuleje i pierścienia co szybko prowadzi do dużego spadku ciśnienia w cylindrach. Potem to już leci z górki czyli silnik traci moc, pali coraz więcej paliwa a odpalenie przy nawet małym mrozie graniczy z cudem no i silnik mamy do remontu. Oleje i wszelkie filtry trzeba wymieniać nie rzadziej niż przewiduje instrukcja a wielu przypadkach nawet częściej zwłaszcza w nowych wysilonych silnikach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

oj bez przesady zawsze przedmuchuje filtry kompresorem wymieniam co 2 lata i jak ten filtr kosztuje ponad 150zł to nie jest to ten sam filtr co stosowany w ursusach 3512 które to po zmianie filtrów na papierowe nie wytrzymywały 2 tyś mtg i wszystkie te objawy co opisywałeś występowały,  jak wlot powietrza jest czyściutki i jak przetre palcem nic nie ma to niby jakie opiłki miały by tam być bez przesady, sdf ma to dopracowane to nie jakiś ursus co to zastosował suchy filtr nie wiadomo z czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    2202

wlot powietrza jest czysty ale przeciągając palcem po obudowie to na palcu jest ślad oleju ja osobiście podejrzewam przepuszczającą odme lub turbo bo oleju praktycznie nie ubywa a potrafi czasem zadymić na niebiesko i nic po za tym. troche to dla mnie skomplikowane żeby samemu rozbierać chyba lepiej niech to sprawdzi serwis

Edytowano przez Bercik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj