Michal3512

Cieknie olej z głowiczki wspomagania - zetor 6245

Polecane posty

Michal3512    4

Witam

Odkąd kupiłem zetora cały czas kapie mi olej do wspomagania.

Wyciek jest z głowiczki dokładniej z okolic sworznia kulistego oraz delikatny wyciek z siłownika dokładnie w miejscu gdzie ściskamy go obejmą chyba z zaworu suwakowego.

 Kupiłem zestaw naprawczy - oring na zawór suwakowy, podkładki miedziane + osłony pyłoszczelne,  całość poskładałem, sworzeń w miarę ciasno chodzi ale niestety dalej jest wyciek.

Czy ktoś miał taki ? Zastanawiam się czy to juz czas na zakup nowej głowiczki ale chce się upewnić tutaj na forum :)

Proszę o rady, pozdrawiam 

DSC_0532.JPG

DSC_0528.JPG

DSC_0535.JPG

DSC_0534.JPG

DSC_0533.JPG

DSC_0531.JPG

DSC_0530.JPG

ba1a8c0341bfa644c1aa50caf8a4.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

ten ciagnik ma ze 30 lat -cieknie i bedzie cieklo-jesli bedzie sie lalo wtedy bedzie problem- po wielu latach walki z serwem mam teraz orbitrol i zadnymi wyciekami sie nie przejmuje...kup 30 l oleju hydraulicznego i sie nie przejmuj:D.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4
Napisano (edytowany)

No fakt ciągnik ma juz swoje lata i niestety ale już tak cieknie że przez sezon poszły mi prawie 10l boxolu i nie wiem co z tym zrobić czy kupić nowa głowiczkę i mieć spokój ? Czy to któraś z  części jest do wymiany ?

Sama głowiczka i zawór suwakowy trochę kosztuje...ktoś ma może jakiś patent na ten wyciek z pod sworznia kulistego ?

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

kompletne serwo-ok 1500 czyli 15 lat dolewania :D, a za 2 lata bedzie tak samo cieknal-u mnie jeszcze na gwarancji serwo nie cieklo tylko lalo i 2 razy bylo naprawiane, teraz lezy w czesciach w garazu a sprzedalem go ze starym:D-to chyba bylo tureckie dziadostwo, dopasowalem oringi nie z tego kompletu sklepowego tylko na sztuki i stare chwile chodzilo...


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4
4 minuty temu, jacus napisał:

kompletne serwo-ok 1500 czyli 15 lat dolewania :D

Ha ha i to jest prosty dobry przelicznik :-) 

No nic zbieram informacje do montażu orbitrola i biorę są za montaż.

Muszę popytać ludzi jaki siłownik, jak go ustawić żeby oba skrety były takie same i żeby zwrotnice dotykaly do ogranicznika.

czy to prawda że na orbitrolu jadąc na wprost ciężko jest utrzymać tor jazdy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)
13 godzin temu, Michal3512 napisał:

Muszę popytać ludzi jaki siłownik, jak go ustawić żeby oba skrety były takie same i żeby zwrotnice dotykaly do ogranicznika.

czy to prawda że na orbitrolu jadąc na wprost ciężko jest utrzymać tor jazdy?

O przeróbce sobie tu poczytaj:

W serwomechaniźmie jak przykręcisz gałkę do kierownicy np. z lewej strony to po skręcaniu kierownicą i po ustawieniu prostego toru jazdy masz ją w tym samym miejscu. Natomiast w orbitrolu gałka kierownicza po wykonywaniu skrętów i powrocie do prostego toru jazdy znajduję się za każdym razem w innym położeniu. Dlatego jak się przesiądziesz z serwa na orbitrol to możesz mieć problem z utrzymaniem prostego toru jazdy (ja tak miałem). Ale z czasem to opanujesz. 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4
4 godziny temu, Mares napisał:

Natomiast w orbitrolu gałka kierownicza po wykonywaniu skrętów i powrocie do prostego toru jazdy znajduję się za każdym razem w innym położeniu. Dlatego jak się przesiądziesz z serwa na orbitrol to możesz mieć problem z utrzymaniem prostego toru jazdy (ja tak miałem). Ale z czasem to opanujesz. 

Może to jest kwestia dobrego umiejscowienia/wyregulowania na środku siłownika ? Albo montaż siłownika z wózka widłowego ale to duże koszty.

Słuchaj u ciebie zwrotnice przy skręcie w lewo i w prawo dotykają ograniczników ? Ile masz obrotów kierownicy w lewą stronę i w prawą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nie ma problemu z prostym prowadzeniem na orbitrolu  tak jak w każdym układzie kierowniczym , który jest sprawny. Jeśli chodzi o gałkę to będzie coraz w innym miejscu bo drążek kierownicy łączy się z  tłoczyskiem siłownika poprzez olej . Ja zamontowałem siłownik pod orbitrol w miejscu mocowań serwa .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

galka przy orbitrolu-po co????, w porownaniu z serwo to bajka, moj stary mial trudnosci z utrzymaniem jakiegokolwiek kierunku jazdy:D.

ja mam silownik zalozony w miejsce tlumika drgan-takiego kupilem , ograniczniki skretu sa troche spilowane-nie wiem czy fabrycznie czy przez poprzednich wlascicieli, ile jest skretow-nie wiem nigdy nie liczylem, czy jest tyle samo w prawo czy lewo-tez nigdy sie nie zastanawialem, wsiadam jade i kreceB|

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Michal3512 napisał:

Słuchaj u ciebie zwrotnice przy skręcie w lewo i w prawo dotykają ograniczników ? Ile masz obrotów kierownicy w lewą stronę i w prawą ?

Zwrotnice dotykają ograniczników (może żyletkę włożę między ograniczniki, ale nigdy tego nie sprawdzałem).  W prawo i w lewo mam niecałe dwa obroty kierownicą. Dodam, że mam fabryczny orbitrol.

8 minut temu, jacus napisał:

galka przy orbitrolu-po co????, w porownaniu z serwo to bajka, moj stary mial trudnosci z utrzymaniem jakiegokolwiek kierunku jazdy:D.

Można i bez gałki jeździć, po prostu mi wygodniej z gałką się pracuje.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, DarekD napisał:

  Ja zamontowałem siłownik pod orbitrol w miejscu mocowań serwa .

Po przemyśleniu sprawy chyba i ja zamontuje siłownik w miejsce drążka wzdłużnego łączącego sie z wąsem zwrotnicy. Utne koniec drążka i przyspawam ewentualnie przykręce go do siłownika. Bedzie mniej roboty jak z zamontowaiem siłownika w miejsce tłumika drgań bo z tego co wiem trzeba dorobić mocne mocowania. 

Darek mogłbyś podesłać foto jak to u Ciebie wygląda ?

2 godziny temu, jacus napisał:

ja mam silownik zalozony w miejsce tlumika drgan

 

I na oryginalnych mocowaniach czy dokupywałeś/dorabiałeś mocniejsze ?

2 godziny temu, Mares napisał:

Zwrotnice dotykają ograniczników (może żyletkę włożę między ograniczniki, ale nigdy tego nie sprawdzałem).  W prawo i w lewo mam niecałe dwa obroty kierownicą. Dodam, że mam fabryczny orbitrol.

Można i bez gałki jeździć, po prostu mi wygodniej z gałką się pracuje.

Mares a jak masz zamocowany siłownik ? Wzdłużnie czy poprzecznie ?

 

Co do gałki to fakt jest dużo wygodniej operować układem no i szybciej da się kręcić :)

Edytowano przez Michal3512
wstawiono link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
3 minuty temu, Michal3512 napisał:

Mares a jak masz zamocowany siłownik ? Wzdłużnie czy poprzecznie ?

Siłownik jest po prawej stronie mostu, tam gdzie w serwie jest tłumik drgań. Tylko, że mocowania są masywniejsze niż do tłumika drgań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

No właśnie trzeba by było porobić masywne mocowania dlatego myślę że szybciej mi będzie zamontować siłownik wzdłużnie do wąsa zwrotnicy.

Mam w garażu wolny siłownik długości tłoka  40cm może udało by mi się go wykorzystać tylko nie wiem jak by go tu zamocować do kabiny/ramy... niesetny z jednej strony nie ma on odlewu z otworem/jabłkiem.

 

silownik-hydrauliczny-25-40-400.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
subiektywny    38

Witam, mam podobny problem w zetorze 8441, z tym, że wyciek mam bezpośrednio przy kierownicy, czy pod tą uszczelką powinien znajdować się płyn?, na co zwrócić uwagę?

IMG_20210318_171328945.jpg

IMG_20210318_171344157.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj