Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).

Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.

Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu. IMAG0124.thumb.jpg.69d4ecb7a763d1fbc1f94c8ebb3484a9.jpg

InkedIMAG0123_LI.jpg

Opublikowano

 

Tak, odpowietrzenie jest drożne ponieważ nalałem za dużo oleju i tamtędy też na początku wyciekało.

A powiedz proszę czy tulejka o której mówisz to jest element 41 na rysunku? Bo rozumiem że ona musi być gdzieś blisko uszczelniacza.

Opublikowano

Traktor niedawno kupiony i jestem na etapie remontów i usuwania przecieków. tak więc o jego przeszłości to mało wiem.

A jeśli chodzi o uszczelki to żaden uszczelniacz nie wytrzyma długo jeśli łożyskowanie nie jest sprawne. :)

Opublikowano (edytowane)

w zwolnicy jak dobrze pamiętam sa dwa uszczelniacze,jeden mały tu gdzie tulejka a drugi jest  duży znajdziesz w katalogu .U mnie wymieniłem tulejke  ten mały uszczelniacz i nie pomogło.Okazało się ,ze pękła sprężynka w tym dużym uszczelniaczu i olej się wylewał na koło.

Edytowane przez jack80
  • Like 1
Opublikowano
Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak mówią poprzednicy, musisz zdjąć całą zwrotnicę i wymienić tuleję mosiężną wewnątrz, do tego czeka najprawdopodobniej wymiana ośki, chociaż niektórzy napawają te wypiłowane rowki na niejm obtaczają i chodzi, tam są też 2 uszczelniacze obok siebie(przynajmniej u mnie na rysunku 44).

Ja ostatnio jak to robiłem to nowej tulejki nie musiałem roztaczać po prostu ją wbiłem i z ośką pasowała idealnie.

 

Edytowane przez samtech84
  • Like 1
Opublikowano

Koledzy a jak wyciągnąć tą podkładkę przed tuleją mosiężna bo też jestem na etapie wymiany uszczelnień i łożysk i oczywiście półosi bo uszczelnienie go wyrobiło

Opublikowano

O którą podkładkę chodzi? Napisz jaki numer według rysunku powyżej.

U mnie udało się rozebrać bez rozkręcania zwolnicy. Odkręciło się tylko te czopy z łożyskami stożkowymi (nr 54 , 57) i cała zwolnica odeszła. Później odkręciło się podkładkę na 8 śrub ( nr 46) i już wtedy był dostęp do tulejki mosiężnej. Tulejka była luźno w obudowie i wyszła ręcznie bez problemu.

Później nowa tulejka i nowe uszczelniacze i działa bez problemu do dzisiaj.

Opublikowano (edytowane)

U mnie tuleją chodzi luźno ale przed nią jest podkładka i nie wiem czy ja trzeba wyciągnąć czy jak. To jest pozycją chyba 43 

 

Edytowane przez Pawelek998
Opublikowano
Dnia 31.01.2018 o 22:33, koper88 napisał:

Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.

Tam, gdzie uszczelnia duży uszczelniacz jest nabity pierścień stalowy. zbija się go od przeciwnej strony przez małe otwory.

Opublikowano

Pozwole sobie odkopac temat, odkrecilem zwolnice wyjalem te 2 stare uszczelniacze ale tulejka siedzi szywno i nie ma szans zeby ja wyciagnac wiec musze rozebrac zwolnice, Jest jakis sposob zeby to zrobic domowymi sposobami czy potrzebny jest jakis specjalny sciagacz czy tez prasa? Nie chce jej zepsuc pukajac mlotkiem bo to zeliwo wkoncu ale wyglada, ze jest mocno zapieczone.

A co do walka to sa na nim delikatne rowki, nowe uszczelniacze i tulejka beda w stanie uszczelnic czy raczej walek tez do wymiany?

Opublikowano (edytowane)

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

Edytowane przez samtech84
Opublikowano

zycze powodzenia zeby to tak prosto poszlo.... ja musialem zalozyc winde 12 t i zrobic z drutu odpowienie mocowanie do tego mlot 5 kg i jakos poszlo, drut min 10 bo 8 pekal

Opublikowano (edytowane)

Tam jest jakies lozysko pomiedzy zwolnica a zwrotnica? bo zastanawiam sie czy jest sens to rozdzielac jesli jest tak jak kolega wyzej napisal, ze da sie ta tulejke sciagnac podwadzajac czyms cienkim to wymienie tylko tulejke uszczelniacze i walek bo mi chodzilo o likwidacje wyciekow a przy okazji wymiane lozysk/satelit jesli byłyby w zlym stanie ale jak na razie wszystko wyglada ok wiec chyba nie ma sensu ewentualnie rozebranie dla samego sprawdzenia lozyska miedzy zwolnica a zwrotnica (o ile takowe sie tam znajduje)

Edytowane przez friz
Opublikowano
Dnia 11.03.2019 o 21:06, samtech84 napisał:

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

a jak to rozpoznać czy po obróbce czy nie?? zapytam w sklepie a oni zrobią oczy i wręczą mi jakiś syf... więc jak to rozpoznać??

 

Opublikowano

Panowie ma ktoś foto. jak założyć ten duży oring w zwolnicy ursus 1014 bo jak rozbijałem kosz przekładni to wypadł i teraz nie wiem jak był a ta pomyłka może mnie wiele kosztować. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v