Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam.

Szukam jakiegoś nowego ciągnika bez CR i DPF czy któraś marka produkuje takie ciągniki pomijając ciągniki typu Prona i Belarusa oraz ciągnik który nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    921
Czy taki nowy znajdziesz oprócz wyżej wspomnianych marek to nie wiem. Ale w zetorze dpf jest. Mechaniczny i można go zastąpić wkładka serwisowa bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

16 minut temu, KrzysztofSzafraski napisał:

A orientujesz się czy w innych markach da się zdemontować taki filter ?

Firmy, które zajmują się chiptuningiem wykonują usunięcie DPF'a :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    921
Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 minuty temu, jonek98 napisał:

Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Bez problemu sobie z tym poradzą :D Oni prawie wszystko robią podłączając kompa, bo jeśli ciągnik ma np. zwykłą pompę nie sterowaną przez komputer to nie podniosą Ci mocy ;) 

Edytowano przez KrowieBieszczady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    425
z każdego chyba da się wyciąć ten złom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    921
Dpf to oczywiste dlaczego. Ale CR może o drogi w naprawach ale jest bardzo wydajny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    921
To że to pseudo ekologia. A to czy go ktoś wytnie czy nie to nie wiele zmieni bo samochody czy inne maszyny to i tak bardzo mały procent zanieczyszczeń, a fabryki i tak dalej trują. Ale rządacy jak zawsze za wszystko się biorą od dupy strony, żeby w znacznym stopniu w naszym kraju zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza trzeba by ograniczyć przede wszystkim przemysł węglowy, co jest teraz mało możliwe bo na tym się głównie nasza gospodarka opiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    123

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    10
3 godziny temu, MgrLukash napisał:

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 

zgadzam sie w 100 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    58

Zwykłego silnika nie kupisz, zbyt duże zadymienie, nie pozwalają na to normy EU. Takiego ciągnika nawet idącego na Afrykę nie zarejestrujesz w UE, każdy dostaje papier o zgodności z normami itp. Wycięcie DPF na gwarancji to samowolna ingerencja w ciągnik czyli utrata gwarancji. Jak się wezmą również za kontrolę spalin u ciągników to cwaniactwo będzie z płaczem montować DPF od nowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    92
Napisano (edytowany)

@bears, kiedy ostatnio miałeś kontrolę spalin, w osobówce czy czymkolwiek, że tak straszysz? :) A common rail'a nie ma co się bać, ten "wynalazek" ma już dobre 20 lat, więc zdążyli go dopracować. Chyba że kotś nadal jeździ na opale, albo nieznanej jakości paliwie...

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    26

Systemu CR nie ma co się obawiać, to jest teraz standard , różnica może być w producencie oraz podatności wtryskiwacza na regenerację . Za wycinanie DPF będą ścigać bo o ile stare Diesle emitowały sadzę , to silniki z układem CR emitują do atmosfery cząstki stałe o wiele groźniejsze dla naszego zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolego a te twoje cząstki stałe to co jak myślisz, to właśnie jest sadza kolego to jest tzw najgroźniejsza forma wylatujące z komina, a czemu masz DPF bo do common raila masz delikatna zwłokę wtrysku gdzie ona powoduje dodatkowo intensywniejsza produkcję nox która neutralizuje scr z ad blue do amoniaku. mówisz common rail kolego a poczytaj które wtryski w tym systemie były trwalsze, otoz te pierwsze na elektromagnetycznej cewce gdzie miałeś jeden wtrysk góra dwa na takt pracy nie dość że były proste to jeszcze dało się poszczególne części wtrysku wymienić a dziś pizeoelektryk masz jako jedno i wymieniasz cały na nowy a kosztuje krocie, niestety od ekologi nie zwiejemy , ochrona środowiska dobiła naprawdę doskonale silniki które były mocne i miały pilot i wielka trwałość. Tam dało się wymienić elementy, układ wtryskowy zrobiło się za grosze a tu niestety pieniądze już wielkie i przez głupotę jak nalejesz lewe paliwo masz wydatki znaczniejsze często znacznie większe jak oszczędności na paliwie w stosunku do konwencjonalnego modelu, a czy to taki wydajny wtrysk, oprócz dużego ciśnienia wtrysku nie bardzo przekłada się na moc w sensie ciągnik 20 lat temu mający 100km i dzisiejszy na common rail 100km traktor to ciągnik palący mniej czasami i zwawszy. Do kolegów mających traktory na CDI uważajcie na dym z komina bo już czytałem o dziurach w tłokach gdzie wtrysk lal a dymu z komina nie było widać prawie wcale, zresztą w osobówkach nagminna sprawa także i w dostawczych autach. Nie jestem przeciw ekologi ani nowoczesnych technologii ale kiedyś sprinter 412 z silnikiem 2,9td robił bańkę bez problemu a dziś super nowoczesne cdiki robią 200-300tys i szrot z silnika, oby w traktorach nie było tak jak w autach bo będzie bolało po kieszeni bardzo. Kolego z nowego bez common rail jest jeśzcze sporo na rynku trzeba tylko poszukać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    26
Napisano (edytowany)

Dlaczego istnieje pojęcie sadzy i cząstek stałych , czyż nie jest to spowodowane ich wielkością. Dlaczego jedne są wydalane z organizmu a drugie nie. To właśnie o tym pisałem ,że istnieje różna przydatnośc  wtryskiwaczy do regeneracji , sa piezoelektryczne , które się naprawia  i elektromagnetyczne których naprawa jest droga lub niemożliwa ze względu na brak części , od razu mam pisać epopeję . Poza tym trwałość nie koniecznie zależy od rodzaju , ale od rozwiązania stosowanego prze konkretną firmę.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez KaOZetAKa
      Witam. 
      Posiadam ciągnik deutz fahr 6.30 i  nurtuje mnie jedno pytanie do czego służy wajcha znajdująca się pod wejściem hydraulicznym z tyłu  zamontowana w tzw plecaku ? 
    • Przez Wojtek02055
      Witam, poszukuje nowego ciągnika 75-90 km, ważne żeby miał wąski rozstaw kół, dobre wyposażenie, na myśl przychodzi mi claas elios, macie jakieś inne propozycje ?
    • Przez Rolnikzbolek
      Witam. Mam problem z wybraniem siewnika i chciałem się zapytać o wasze opnie temat siewników który z tych 4 najlepiej by wybrać. Mam 350 ha, sieje głownie rzepak, pszenica, pszenżyto i trochę jęczmienia oraz łubin. Klasa ziemi to pomiędzy III a V. Będę wdzięczny za wasze opinie. A siewniki to 
      Amazone cirrus 4003 2-c
      Horsch pronto 4dc
      Pottinger TERRASEM FERTILIZER c4
      vaderstad spirit 400 c?
      Pozdrawiam
    • Przez Miotrek
      Witam.
      Mam zamiar kupić nowy rozrzutnik 6-tonowy na młodego rolnika. Oferowali mi : cynkomet (50tys), ursus (50 tys) i ewentualnie metal fach ( aż 59tys.). Moze ktos z was posiada takowe? jakie macie opinie na temat tych sprzętów? a może polecilibscie coś innego ? (mam ustalona cene do 60 tys gdyz chce tez kupic inne maszyny). Z góry dziękuje za odpowiedz
       
      Pozdrawiam.
    • Przez velkurczak
      Witam, jestem nowy na forum, a konto założyłem gównie żeby zasięgnąć obiektywnych opinii użytkowników kombajnów zbożowych.
      Stoję właśnie przed wyborem kombajnu i mam zupełny mętlik w głowie, ale do rzeczy.
      Wymagania od maszyny używanej:
      Cena 200-250 tył zł oczywiście za używany
      Wydajność 1,5ha/h 2ha/h w pszenicy, czyli do około 16t/h przerobu
      Kombajn głównie kupuje z myślą o zbiorze kukurydzy na własne potrzeby i usługi w okolicy. Zależy mi na dobrej jakości ziarna i możliwości wczesnego zbioru. Również ważna jest możliwość łatwej przeróbki kombajny z qq na zboża (wymiana klepiska i sit)
      Oczywiście co znalazłem w internecie przeczytałem.
      Kombajny które rozważam to:
      Case 1680 2188 2388
      *wątpliwości są duże który model, gdyż ludzie w USA chwalą najbardziej 1680 za pancerność, ale nowsze modele są zdecydowanie bardziej komfortowe. Akurat komfort to nie jest dla mnie priorytet, ale modele 1680 są już bardzo stare, więc trzeba nastawiać się na po zakupowy serwis i mieć dobry dostęp do części. Nie kieruje się aż tak cenami, bo dobre rzeczy kosztują, ale w przypadku kombajnu czas dostawy części, szczególnie w żniwa jest kluczowy. Rotor jak rotor, do qq idealny, spełniał by moje oczekiwania, lecz boję się serwisu w/w kombajnów.
      Claas Mega 204, Dominator 98/108
      * Dobre opinie, wiadomo, serwis ok, dostępność części, same plusy, klawiszowiec do zboża super, tylko ceny tych maszyn i to w jakim tempie znikają prywatne ogłoszenia z Niemiec jest aż dziwne. Kupić Mege nie zajechaną też ciężko. Druga sprawa, jak sprawuje się APS w qq, jaka jest jakoś qq po zbiorach w/w kombajnami? No i użytkowanie kombajnu gdzie jest silnik za kabiną, mam nieco mieszane uczucie, na pewno się da, bo ludzie przekraczają tymi kombajnami 10000h, ale czy jest to tak kłopotliwe jak piszą byli właściciele w internecie (obecny właściciel oczywiście się nie przyzna). Jeszcze kwestia klepiska, w mega jest modułowa (3 elementy) czy wymiana jest rzeczywiście taka prosta? Domyślam się że w dominatorach trzeba zdejmować gardziel?
      JD Seria 2256/2258
      *Większy bęben niż w claas, dobra powłoka lakiernicza qq się nie boi, brak dodatkowego bębna do qq to też raczej plus. Nie wiem jak z wymianą klepiska i sit w tym kombajnie. Kombajn chwalony, części według rozeznania porównywalnie cenowo i czasowo jak w claas. Silnik za zbiornikiem na ziarno to też dodatkowy plus.
      NH nie brałem pod uwagę, ale również bardzo chętnie przeczytam o tych kombajnach.
      Bardzo proszę o argumenty użytkowników, wymienianie mocnych i słabych stron swoich maszyn, zamiast pisanie "sonsiad ma i chwali". Wiadomo każdy ma swoją ulubioną markę, ale to nie zakup zabawki dla oka na półkę, a maszyny która ma na siebie zarabiać i nie przysporzyć problemów.
×