Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam.

Szukam jakiegoś nowego ciągnika bez CR i DPF czy któraś marka produkuje takie ciągniki pomijając ciągniki typu Prona i Belarusa oraz ciągnik który nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    974
Czy taki nowy znajdziesz oprócz wyżej wspomnianych marek to nie wiem. Ale w zetorze dpf jest. Mechaniczny i można go zastąpić wkładka serwisowa bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

16 minut temu, KrzysztofSzafraski napisał:

A orientujesz się czy w innych markach da się zdemontować taki filter ?

Firmy, które zajmują się chiptuningiem wykonują usunięcie DPF'a :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    974
Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 minuty temu, jonek98 napisał:

Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Bez problemu sobie z tym poradzą :D Oni prawie wszystko robią podłączając kompa, bo jeśli ciągnik ma np. zwykłą pompę nie sterowaną przez komputer to nie podniosą Ci mocy ;) 

Edytowano przez KrowieBieszczady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    512
z każdego chyba da się wyciąć ten złom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    974
Dpf to oczywiste dlaczego. Ale CR może o drogi w naprawach ale jest bardzo wydajny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    974
To że to pseudo ekologia. A to czy go ktoś wytnie czy nie to nie wiele zmieni bo samochody czy inne maszyny to i tak bardzo mały procent zanieczyszczeń, a fabryki i tak dalej trują. Ale rządacy jak zawsze za wszystko się biorą od dupy strony, żeby w znacznym stopniu w naszym kraju zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza trzeba by ograniczyć przede wszystkim przemysł węglowy, co jest teraz mało możliwe bo na tym się głównie nasza gospodarka opiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    125

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    11
3 godziny temu, MgrLukash napisał:

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 

zgadzam sie w 100 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    143

Zwykłego silnika nie kupisz, zbyt duże zadymienie, nie pozwalają na to normy EU. Takiego ciągnika nawet idącego na Afrykę nie zarejestrujesz w UE, każdy dostaje papier o zgodności z normami itp. Wycięcie DPF na gwarancji to samowolna ingerencja w ciągnik czyli utrata gwarancji. Jak się wezmą również za kontrolę spalin u ciągników to cwaniactwo będzie z płaczem montować DPF od nowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    144
Napisano (edytowany)

@bears, kiedy ostatnio miałeś kontrolę spalin, w osobówce czy czymkolwiek, że tak straszysz? :) A common rail'a nie ma co się bać, ten "wynalazek" ma już dobre 20 lat, więc zdążyli go dopracować. Chyba że kotś nadal jeździ na opale, albo nieznanej jakości paliwie...

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    40

Systemu CR nie ma co się obawiać, to jest teraz standard , różnica może być w producencie oraz podatności wtryskiwacza na regenerację . Za wycinanie DPF będą ścigać bo o ile stare Diesle emitowały sadzę , to silniki z układem CR emitują do atmosfery cząstki stałe o wiele groźniejsze dla naszego zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolego a te twoje cząstki stałe to co jak myślisz, to właśnie jest sadza kolego to jest tzw najgroźniejsza forma wylatujące z komina, a czemu masz DPF bo do common raila masz delikatna zwłokę wtrysku gdzie ona powoduje dodatkowo intensywniejsza produkcję nox która neutralizuje scr z ad blue do amoniaku. mówisz common rail kolego a poczytaj które wtryski w tym systemie były trwalsze, otoz te pierwsze na elektromagnetycznej cewce gdzie miałeś jeden wtrysk góra dwa na takt pracy nie dość że były proste to jeszcze dało się poszczególne części wtrysku wymienić a dziś pizeoelektryk masz jako jedno i wymieniasz cały na nowy a kosztuje krocie, niestety od ekologi nie zwiejemy , ochrona środowiska dobiła naprawdę doskonale silniki które były mocne i miały pilot i wielka trwałość. Tam dało się wymienić elementy, układ wtryskowy zrobiło się za grosze a tu niestety pieniądze już wielkie i przez głupotę jak nalejesz lewe paliwo masz wydatki znaczniejsze często znacznie większe jak oszczędności na paliwie w stosunku do konwencjonalnego modelu, a czy to taki wydajny wtrysk, oprócz dużego ciśnienia wtrysku nie bardzo przekłada się na moc w sensie ciągnik 20 lat temu mający 100km i dzisiejszy na common rail 100km traktor to ciągnik palący mniej czasami i zwawszy. Do kolegów mających traktory na CDI uważajcie na dym z komina bo już czytałem o dziurach w tłokach gdzie wtrysk lal a dymu z komina nie było widać prawie wcale, zresztą w osobówkach nagminna sprawa także i w dostawczych autach. Nie jestem przeciw ekologi ani nowoczesnych technologii ale kiedyś sprinter 412 z silnikiem 2,9td robił bańkę bez problemu a dziś super nowoczesne cdiki robią 200-300tys i szrot z silnika, oby w traktorach nie było tak jak w autach bo będzie bolało po kieszeni bardzo. Kolego z nowego bez common rail jest jeśzcze sporo na rynku trzeba tylko poszukać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    40
Napisano (edytowany)

Dlaczego istnieje pojęcie sadzy i cząstek stałych , czyż nie jest to spowodowane ich wielkością. Dlaczego jedne są wydalane z organizmu a drugie nie. To właśnie o tym pisałem ,że istnieje różna przydatnośc  wtryskiwaczy do regeneracji , sa piezoelektryczne , które się naprawia  i elektromagnetyczne których naprawa jest droga lub niemożliwa ze względu na brak części , od razu mam pisać epopeję . Poza tym trwałość nie koniecznie zależy od rodzaju , ale od rozwiązania stosowanego prze konkretną firmę.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Horsee4
      Witam tak jak w temacie jaki olej do mostów i hydrauliki ? Case cs 86 pozdrawiam
    • Przez ursusc335m
      Witam. Mógłby mi ktoś doradzić jaki poplon zasiać na koniec kwietnia, początek maja po ziemniakach?  Chodzi mi o to, że pole ten rok odpoczywa (nie sieję zbóż bo nie hoduję zwierząt ) i nie wiem co zasiać  żeby okres do kwitnięcia tego poplonu  i jego orki był dłuższy niż gorczycy  czyli ok. 2 - 2,5 miesiąca ?
    • Przez damianxx54i
      Ciągnik ma służyć jako pomocniczy.
    • Przez tropt
      Witam, przejdę od razu do konkretów, Gospodarstwo 60 ha - ok 20 ha ziemniaka i 40 zboża, parę lat temu kupiony nowy JD 130M wraz z osprzętem do ciężkich, głównych prac, do pomocy ma 2 x 360 i tu jest problem, więcej czasu spędzam na tych c 360 niż na JD który robi wszystkie możliwe prace, szukam traktora głownie do opryskiwacza, sadzarki, obsypnika i ewentualnie kombajnu - potrzebny jest też ładowacz, ewentualnie jako pomocnik przy uprawkach - i tutaj są dwie opcje :
      1. szukać traktora ok 120 KM który na wąskich kołach obrobi ziemniaki i ewentualnie pomoże przy siewach, uprawkach
      2. szukać traktora ok 90 KM typowo pod ziemniaki. 
      Dodam że docelowo chcę uprawiać ok 100 ha. Które rozwiązanie byście polecali ? dodam że liczę się na ten moment z pieniędzmi - cały sprzęt i zaplecze ( magazyny ) rozwijane na kredyt - przejęte małe gospodarstwo. Z tego powodu na ciągnik nie mogę przeznaczyć więcej niż 100 tys. a chciał bym mniej bo i maszyn trzeba dokupić. Najbardziej przekonuje mnie JD ze względu na niezawodność, jednak używane są jedne z droższych na rynku, zastanawiam się nad jakimś kompromisam - niezawodność / cena. Co polecicie ? 
      Zapraszam do dyskusji
    • Przez dominikl95
      Witam w zeszlym roku założyłem plantacje rabarbaru,na jesien dostał obornik w duzych ilościach ,polifoske 6 i teraz na wiosne (10 marzec ) saletra .Teraz mam problem gdyz po tym oborniku rośnie duzo chwastów i nie wiem czym opryskac .2 razy juz opielalem ale i tak zielsko rosnie proszę doradzie jaki ŚOR najlepiej nazwa
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.