Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam.

Szukam jakiegoś nowego ciągnika bez CR i DPF czy któraś marka produkuje takie ciągniki pomijając ciągniki typu Prona i Belarusa oraz ciągnik który nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1075
Czy taki nowy znajdziesz oprócz wyżej wspomnianych marek to nie wiem. Ale w zetorze dpf jest. Mechaniczny i można go zastąpić wkładka serwisowa bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

16 minut temu, KrzysztofSzafraski napisał:

A orientujesz się czy w innych markach da się zdemontować taki filter ?

Firmy, które zajmują się chiptuningiem wykonują usunięcie DPF'a :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1075
Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(edytowany)
2 minuty temu, jonek98 napisał:

Tego to nie wiem spec od tego pewnie sobie z nim poradzi. Tylko w innych markach pewnie jest już sterowany komputerowo to więcej pierdolencji żeby go wyłączyć.

Bez problemu sobie z tym poradzą :D Oni prawie wszystko robią podłączając kompa, bo jeśli ciągnik ma np. zwykłą pompę nie sterowaną przez komputer to nie podniosą Ci mocy ;) 

Edytowano przez KrowieBieszczady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1075
To wiem ciągnik z CR jest najbardziej podatny na chip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    624
z każdego chyba da się wyciąć ten złom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1075
Dpf to oczywiste dlaczego. Ale CR może o drogi w naprawach ale jest bardzo wydajny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Co jest oczywistego w DPF? Powietrze chcesz mieć czyste?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1075
To że to pseudo ekologia. A to czy go ktoś wytnie czy nie to nie wiele zmieni bo samochody czy inne maszyny to i tak bardzo mały procent zanieczyszczeń, a fabryki i tak dalej trują. Ale rządacy jak zawsze za wszystko się biorą od dupy strony, żeby w znacznym stopniu w naszym kraju zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza trzeba by ograniczyć przede wszystkim przemysł węglowy, co jest teraz mało możliwe bo na tym się głównie nasza gospodarka opiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    11
3 godziny temu, MgrLukash napisał:

Jak ma być nowy nie tylko fizycznie ale i w papierach to Belarus też ma CR, jedynie te które są "niby" używane mogą go nie posiadać.

Właściwie to co takiego złego jest w CR widzi autor? DPF to rozumiem bo osobiście wolałbym chyba AdBlue z dwojga złego.

Czy przy wyborze ciągnika aby na pewno za główne kryterium warto brać rodzaj zasilania przez co na wstępie trzeba odrzucić około 90% producentów do kosza, zamiast skupić się na ważniejszych(użytkowych) cechach maszyny?

 

 

zgadzam sie w 100 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    187

Zwykłego silnika nie kupisz, zbyt duże zadymienie, nie pozwalają na to normy EU. Takiego ciągnika nawet idącego na Afrykę nie zarejestrujesz w UE, każdy dostaje papier o zgodności z normami itp. Wycięcie DPF na gwarancji to samowolna ingerencja w ciągnik czyli utrata gwarancji. Jak się wezmą również za kontrolę spalin u ciągników to cwaniactwo będzie z płaczem montować DPF od nowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    164
(edytowany)

@bears, kiedy ostatnio miałeś kontrolę spalin, w osobówce czy czymkolwiek, że tak straszysz? :) A common rail'a nie ma co się bać, ten "wynalazek" ma już dobre 20 lat, więc zdążyli go dopracować. Chyba że kotś nadal jeździ na opale, albo nieznanej jakości paliwie...

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    44

Systemu CR nie ma co się obawiać, to jest teraz standard , różnica może być w producencie oraz podatności wtryskiwacza na regenerację . Za wycinanie DPF będą ścigać bo o ile stare Diesle emitowały sadzę , to silniki z układem CR emitują do atmosfery cząstki stałe o wiele groźniejsze dla naszego zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolego a te twoje cząstki stałe to co jak myślisz, to właśnie jest sadza kolego to jest tzw najgroźniejsza forma wylatujące z komina, a czemu masz DPF bo do common raila masz delikatna zwłokę wtrysku gdzie ona powoduje dodatkowo intensywniejsza produkcję nox która neutralizuje scr z ad blue do amoniaku. mówisz common rail kolego a poczytaj które wtryski w tym systemie były trwalsze, otoz te pierwsze na elektromagnetycznej cewce gdzie miałeś jeden wtrysk góra dwa na takt pracy nie dość że były proste to jeszcze dało się poszczególne części wtrysku wymienić a dziś pizeoelektryk masz jako jedno i wymieniasz cały na nowy a kosztuje krocie, niestety od ekologi nie zwiejemy , ochrona środowiska dobiła naprawdę doskonale silniki które były mocne i miały pilot i wielka trwałość. Tam dało się wymienić elementy, układ wtryskowy zrobiło się za grosze a tu niestety pieniądze już wielkie i przez głupotę jak nalejesz lewe paliwo masz wydatki znaczniejsze często znacznie większe jak oszczędności na paliwie w stosunku do konwencjonalnego modelu, a czy to taki wydajny wtrysk, oprócz dużego ciśnienia wtrysku nie bardzo przekłada się na moc w sensie ciągnik 20 lat temu mający 100km i dzisiejszy na common rail 100km traktor to ciągnik palący mniej czasami i zwawszy. Do kolegów mających traktory na CDI uważajcie na dym z komina bo już czytałem o dziurach w tłokach gdzie wtrysk lal a dymu z komina nie było widać prawie wcale, zresztą w osobówkach nagminna sprawa także i w dostawczych autach. Nie jestem przeciw ekologi ani nowoczesnych technologii ale kiedyś sprinter 412 z silnikiem 2,9td robił bańkę bez problemu a dziś super nowoczesne cdiki robią 200-300tys i szrot z silnika, oby w traktorach nie było tak jak w autach bo będzie bolało po kieszeni bardzo. Kolego z nowego bez common rail jest jeśzcze sporo na rynku trzeba tylko poszukać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    44
(edytowany)

Dlaczego istnieje pojęcie sadzy i cząstek stałych , czyż nie jest to spowodowane ich wielkością. Dlaczego jedne są wydalane z organizmu a drugie nie. To właśnie o tym pisałem ,że istnieje różna przydatnośc  wtryskiwaczy do regeneracji , sa piezoelektryczne , które się naprawia  i elektromagnetyczne których naprawa jest droga lub niemożliwa ze względu na brak części , od razu mam pisać epopeję . Poza tym trwałość nie koniecznie zależy od rodzaju , ale od rozwiązania stosowanego prze konkretną firmę.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid199303
      Witam jaki proponujecie ciągnik o mocy jak w tytule? Same, MF, Lamborghini, czy jakiś inny? i cenowo do 60 tyś  
    • Przez zelus132
      Witam, wiem że takich tematów jest masa, ale każdy przypadek jest nieco inny. Wkrótce składam podanie o młodego rolnika i muszę już mniej więcej wiedzieć jaki ciągnik chce kupić. Ma pracować jako główny przy około 17ha, gleba średnia, miejscami ciężka, ale przede wszystkim mam tu góry na każdym polu. Chciałbym żeby ciągnik uciągnał 4 skiby 4x40 (ponoć pługi kaverland stawiają mniejszy opór, wiec pewnie taki kupie). No w przyszłości pewnie rozrzutnik 6 ton i agregat z siewnikiem, nie wiem jaka szerokość.

      Chciałbym żeby ciągnik sie przede wszystkim nie psuł, ponieważ mechanika nie jest moją wybitnie mocną stroną i był tani w uzyciu, chce go oszczedzac zeby był na lata.

      Do tej pory uzywalem c-360 bez kabiny gdzie sprzęgła nie idzie wcisnac, skrzynia zgrzyta a biegi wyskakują i mf 255 z zerwaną sprężyną siedzenia, wybitą szybą, bez drzwi itp. i jeśli miałbym opisać te ciągniki, to w zaklądce komfort z jazdy wpisałbym: "nie występuje". Dlatego pod względem komfortu wszystko bedzie dla mnie lepsze niz to co mam teraz, wymagam tylko kabiny i tyle, zeby sie dalo jezdzic na deszsczu.

      Doradzi ktoś coś? Z tego co sie rozgladalem to belarus 820 na moscie krzyzakowym dobrze pasuje. Sąsiad ma pronara 82 i daje rade z pługiem czwórką, idzie pod góre aż miło patrzeć.
    • Przez KlaudiaRolniczka
      Hej  jaki polecacie kombajn na 30-40 hektarów zboża? w grę wchodzą używane jak i nowe maszyny
       
       
    • Przez zulus
      Jak w temacie nowy czy stary mam belarusa 920 to wiem co to ciągnik ze wschodu ,case troche znam smam obawy jeden nowy ale awaryjny a drugi też ma wady i zalety poradzcie co zrobić z góry dziękuje
    • Przez Michu6630
      Witam planujemy kupić drugi kombajn jesteśmy już zdecydowani na 5 klawiszowego claasa maxi i tu zadaje pytanie do znawców 😂 czym różni się claas maxi 88 od 98 wiem ze claas 98 ma silnik Mercedesa a 88 jest ciężko znaleźć z mercedesem niestety na tym moja wiedza się kończy xd.Proszę o pomoc jakiego claasa wybrać
      PS.mam jeszcze jedno pytanie czy lepszy będzie claas na szarym podwoziu czy na zielonym.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.