Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, lukbold napisał:

mówisz 3500 mtg...

Ciekawe jaki mnożnik to tego trzeba dopisać xD

Opublikowano

Nikt , choc by chciał był najlepszym fachowcem , nie jest jasnowidzem w tył 

Za duzo tu sie kłania czynników ekspolatacji , co taki traktorek robił , czy było duzo gniecione sprzegło itd

Opublikowano (edytowane)

Witam, Panowie mam pytanko, mianowicie w moim MF 3080 po wciśnięciu polbiegu pojawia się wyciek między skrzynia a silnikiem (półbieg działa) bez włączonego polbiegu nic nie cieknie. Przymierzam się do rozpolawiania ciągnika żeby znaleźć usterkę, miał ktoś z Was może podobny problem? Jest możliwe że poszedł jakiś uszczelniacz na koszu Powershift czy może coś innego? Z góry dzięki za podpowiedzi

Edytowane przez morhu
Opublikowano
3 godziny temu, lukbold napisał:

 

Trochę mało realne no ale..

image.png

Malo realne tzn ? Myślisz że może to być wina oringu, który zaznaczyłeś czy podejzewasz coś poważniejszego ?

Opublikowano

Rozumiem, no nic trzeba rozbierać i tyle, a ten 2 oring przez który płynie olej ku przekladni jest gdzieś w pobliżu tego który pokazałeś na schemacie ?

Opublikowano

jeden za drugim na łączeniu odlewu skrzyni z przekładnią speedshift... dla ścisłości to  zaznaczone na rysunku to smarowanie a oringi od półbiegu są po prawej stronie tego odlewu na tej samej wysokości co zaznaczone

Opublikowano

Witam, mam problem z półbiegami w MF3060. Coś się tam posypało ponieważ po wciśnięciu przyśpieszacza ciągnik wyraźnie hamuje i traci ciśnienie oleju. Mógłby mi ktoś powiedzieć na jakie koszty części i robocizny muszę się przygotować. 

Opublikowano

Witam, nie chciałem zakładać osobnego tematu. Może miał ktoś podobny przypadek? posiadam mf 3060 16x16. Czasem jak ciągnik długo postoi, po odpaleniu znikają kontrolki półbiegu i żółwia zająca  i nie działa cały sterownik skrzyni. nie działa żółw zając i nie można włączyć rzecz jasna 3 i 4 biegu. po kilku minutach wszystko wraca do normy. bezpieczniki pod maska ok. Czy to zasilanie gdzieś ginie? pierwszy raz mi się tak stało jak sterownik wrócił z naprawy gdy znikł żółw i zając (naprawiał kolega z forum) ale może to zbieg okoliczności. Podpowiecię gdzie szukać czy wyjmować od razy sterownik?

Opublikowano (edytowane)

Witam jestem posiadaczem MF 3065 i po wykasowaniu luzów w pokrywie bocznej wybierania biegów jest problem na zakresie a bo gdy wrzucę rewers to zgrzyta a jak wejdzie bieg do przodu to jedzie do tylu i odwrotnie na zakresie b działa normalnie. Dodam że przed rozbieraniem wszystko działało normalnie i jeszcze podpowiedzieć jak wyregulować tłoczek zmiany zakresu AB

Edytowane przez leniumaj
Opublikowano

Zawór sterujący AB nie działa( korek na klucz 24w pokrywie) albo po prostu siłownik widełki nie złapał. Na pale siłownika bym nie regulował tylko rozpołowić aby widzieć przekładnie AB i wtedy to ustawiać bo widać kiedy kamienie widełek AB zaczynają ocierać

Opublikowano

Korkiem na siłowniku w pokrywie regulujesz skok a czy TY tam coś dojrzysz endoskopem z przodu skrzyni za grodzią Zresztą endoskopem luzu nie wyczujesz... W książce napraw pisali o podłączaniu powietrza pod ciśnieniem ale to trzeba mieć wyczucie, aby dobrze to zrobić. Książki napraw z opisem byś musiał poszukać

Opublikowano

jak dla mnie to najpewniejszy sposób. A robienie czegoś pierwszy raz czego nawet nie widzisz to proszenie się o kłopoty. źle wyregulujesz to lecą kamienie, widełka a przy okazji całe synchro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v