Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Co powiedzielibyście na taką konfigurację wspomagania z siłownikiem poprzecznym do c330:

- Orbitrol 100 OSPC http://allegro.pl/orbitrol-100-ospc-bizon-mf-mtz-zetor-regenerowany-i6350722180.html

- Pompa z podnośnika od C330 z kołem pasowym, w miejscu sprężarki (obawiam się że nie wytrzymają łożyska - Parę postów wyżej przestrzegają przed takim wyborem)

- Układ kierowniczy C360 + dodatkowy jeden wąs na jedną stronę (obrócony). Coś takiego jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=ELSI5KBw_G4

- Siłownik C50 lub o skoku 250 mm + sworzeń do główki tłoczyska, dotoczony do otworu w wąsie. Z drugiej strony mocowany na sworzniu przez oryginalną kulę. (Mam oś okrągłą. Zastosowałbym płytę pod osią mocowana na 2 strzemiona. Coś podobnego jak w wspomaganiu Agricoli)

https://www.olx.pl/oferta/silownik-wspomagania-c50-ursus-zetor-mtz-belarus-mf-620-mm-nowy-CID757-IDeoSjd.html#3805b5b2d7

http://allegro.pl/sworzen-silownika-c50-mtz-dlugi-i6422406128.html

 

Jak myślicie Czy taki zestaw może współgrać ze sobą?

Edytowane przez zimnyfull1
Opublikowano

Pomysł na podłączenie wspomagania pod układ zasilany pompą podnoszenia w skrzyni biegów to najgłupszy pomysł. Powiedz jak skręcisz kołami po wciśnięciu pedału sprzęgła np. na skrzyżowaniu przy ostrym hamowaniu, czy będziesz pamiętał o wyciśnięciu tylko pierwszego stopnia. Pompa wspomagania musi działać niezależnie ze względów bezpieczeństwa. A takie durne pomysły to schowajcie głęboko pod podusze. A jeśli chodzi o wspomaganie do c 330 to najlepszą pompą jest pompa od sprintera wraz ze zbiorniczkiem, ponieważ to pompa łopatkowa i pobiera moc tylko w chwili oporu czyli w chwili kręcenia kołami poza tym chodzi na luźno. Przy trzydziestce jest to istotne bo mocy ma nie za wiele, a pompy zębatkowe to nawet na pusto pobierają koło 5 KM. Co do sprężarki to żaden problem można ją zamontować po drugiej stronie idealnie pasuje.

Opublikowano (edytowane)

Witam.Widzę że dyskusja na temat wspomagań do C330 dalej trwa,więc pokażę jak ja to zrobiłem.Przekładnia od Lublina. Pompa od Poloneza ,bo na złomie od Lublina nie mieli, ale daje radę.Musiałem tylko zmniejszyć koło pasowe żeby zwiększyć obroty pompy.Pompa napędzana jednym paskiem, wraz z pompą wody i alternatorem.Wąsy zwrotnic z C360 kupione uzywane za pół ceny nowych.Drążek poprzeczny trzeba odgiąć do przodu by nie łapał wspornika.Najwięcej czasu zajmuje dorobienie wspornika przekładni i dopasowanie wałka kierownicy jeśli chce się ją mieć na normalnej wysokości,a nie pod brodą.Wszystko już trzy lata hula bez awarii. Więcej szczgółów widać na moim filmie na YouTube dodany przez Kris B.

post-119740-0-47260600-1482907672_thumb.jpg

post-119740-0-72230200-1482907756_thumb.jpg

post-119740-0-28345000-1482907807_thumb.jpg

post-119740-0-07037300-1482907828_thumb.jpg

post-119740-0-26668100-1482907910_thumb.jpg

post-119740-0-79619500-1482907937_thumb.jpg

post-119740-0-49089100-1482907964_thumb.jpg

post-119740-0-63470600-1483034403_thumb.jpg

post-119740-0-52096200-1483034422_thumb.jpg

post-119740-0-32317500-1483034447_thumb.jpg

post-119740-0-69651000-1483034473_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

U mnie dziadek kupił kolumnę kierowniczą do c360 i włożył ją do c328 tylko trzeba podłożyć o tą kolumnę kawałek metalu ok 2cm. I potem analogicznie jak w c 360 na 1 drążku. Ciapek służy mu do tura (ładowanie kamieni,gnoju) i wszystko ok tylko ma trochę luzu ale to pewnie ze zużycia. W porównaniu do mojego to niebo a ziemia ale i tak wolę swojego :), jak czasem założę obciążnik 50kg na przód i jadę na pusto to odciski mam :)   

Opublikowano

Mam pytanie czy warto montować w wspomaganie do c330

 

Odświeżę temat z uwagi na odbudowę mojej c325 w której założyłem wspomaganie od corsy. Przywrócenie stanu oryginalności to montaż wałka i obudowy (30mim). Różnica jest diametralna!! Filmik z odpalenia na "krótko" wspomagania https://youtu.be/Ogw0iuHV5Q0. Docelowo wspomaganie uruchamia się po odpaleniu ciapka. 

Opublikowano

Cześć ostatnio zakupiłem tura do mojej 30stki a że 30stka nie ma wspomagania to kierowanie wraz z ładunkiem to katorga szczególnie w pomieszczeniach takich jak stodoła i teraz mam pytanie jakie wspomaganie wybrać pompę montowaną na rozrząd czy na pasek klinowy, siłownik wzdłuż silnika czy w poprzek (miedzy przednimi kołami) możecie podesłać link do jakiejś aukcji allegro

Opublikowano

Witam chciałbym załozyc wspomaganie do 330 i pytanie od czego by było najlepsze traktor cały czas w ładowaczu chodzi mi bardziej o zastosowanie przekłdni od jakiegos samochdu czy ma ktos cos takiego jak to sie sprawdza ile wytrzyma 

Opublikowano

Witam

mam zestaw wspomagania z agricoli z siłownikiem z boku ciągnika- uprzedzam sugestie - mam maszt widłowy z przodu ciągnika i siłownika nie mogę dać równolegle do osi.

 

Wszystko było pięknie przez ładnych kilka lat i setki mtg aż tu nagle tej wiosny pękł wąs łączacy siłownik z lewa zwrotnicą - wąs prod. agricola specjalnie do wspomagania. Kupiłem taki sam lecz niestety mimo nowego klina i naprawde mocnego dokrecenia szybko pojawił się luz między wąsem a zwrotnica i teraz jest luz w układzie kierowniczym . Stary klin który tam był niestety się zgubił jak wąs pękł.Wcześniej nie było takiego problemu.

 

Czy ktoś już przerabiał taki problem ?

jak temu zaradzić ?

Opublikowano

Witam. Mam pytanie do osób które mają wspomaganie w ursus c 330. Planujemy założyć wspomaganie i nie wiem na co się zdecydować. Pomożecie.

Opublikowano (edytowane)

Jak nie masz tura i ciągnik do wszystkiego głównie opryskiwacz itp to najlepiej jak siłownik jest u góry bo nie obniża prześwitu, a jak dużo robisz turem po placu itd to lepiej pod osią tylko wysuwany na dwie strony.

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Siłownik obok silnika jest dobra opcją jak robisz ciągnikiem wszystko orkę, opryski itp bo oczywiste nie zmniejsza prześwitu ( sam drążek poprzeczny jest na równo z miską olejową ), działa to identycznie jak w c 360 tylko masz orbitrol i kręcisz jednym palcem

Pod osią sporo obniża prześwit i do opryskiwacza w ogóle się ciągnik nie nadaje, ale w turze oś ma lżej.

W tych dwóch opcjach wadą jest że w lewo kierownica ma więcej obrotów niż w prawo.

Trzecia opcja to taki siłownik wtedy masz równy skręt.

Znalezione obrazy dla zapytania: siłownik wspomagania dwustronny

  • Like 1
Opublikowano

Ja mam to z siłownikiem wzdłuż silnika już kilka lat i się sprawdza. Fakt, też słyszałem za to z siłownikiem pod osią są lepsze. 

Ogólnie jakie byś nie założył na pewno będziesz zadowolony. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v