Skocz do zawartości

Polecane posty

pioter    45

jest możliwe...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

wzystko jest możliwe tylkoo trzeba trochę chęci, pomysł i idrobina wkładu finansowego.

gdzieś na AF był ciapek ze wspomaganiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

xsardas18    0

trzeba mieć najpierw chęci potem pomysł :D a następnie pieniądze ale potem trzeba jakoś to założyć ale jak ??? i jaki może być ten pomysł???? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

wlasnie tez jestem bardzo ciekawy jak w trzydziestce załozyc wspomaganie i jaki to jest mniej wiecej koszt ?? moze ktos wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Witam,

planuje zrobić wspomaganie układu kierowniczego w mojej "30-tce" ale nie wiem na jakich podzespołach zrobić, może macie jakieś pomysły?

widziałem już w dziale wynalazki c-330 z wspomaganiem(pompa od mercedesa, orbitrol od mtz, siłownik od bizona) i jak dlamnie jest ok.,

czy pompa wspomagania od poloneza+ orbitrol od RAKa+ siłownik od bizona też będą dobrym rozwiązaniem?

czy wąsy kierownicze od c-360 podejdą do c-330, bo chciałbym zastosować drążek poprzeczny od c-360?

czy potrzebne będą jakieś zawory przeciążeniowe w takim wspomaganiu?

od czego można jeszcze zaadoptować siłownik do wspomagania?

wiem, że do tego dochodzą jeszcze przewody olejowe +jakas kierowniczka zkolumną od osobówki ale to już mniejszy problem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

wąsy od 360 i drążek pasuje bez problemu z resztą sie nie orjentuje ja prubuje założyć siłownik i orbitrol od eskorta 335 tylko mam problem z czego wziąść pompe tak zeby nie wyżucać sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

powiem tak :

 

500 zł przekładnia

 

200 zł zbiornik

 

ok.50 zł węże

 

ok.50zł olej

 

15zł filtr

 

200zł tłok........

i chyba gotowe ale wydaje mi sięże to jeszcze nie wszystkie części


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Pompa

Drążek łączący oba koła (taki jak w C-360) cen nie znam


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bierko1992    0

ja mam już zamontowane wspomaganie w swoim ciapku koszt mojego wspomaganie to;

pompa od mercedesa beczki 110 bar(wystarczające cisnienie )-na złomowisku 40zł

orbitrol kupiony na giełdzie nowy -350zł

siłownik podobno od jakiegos widlaka też z giełdy nowy -150zł

wąsy do drązka poprzecznego -110zł

drązek, przeguby kulowe ,przewody wysokiego cisnienia , nyple itp miałem w gararzu

troche różnego złomu i przekładnie kierowniczą od maluszka też miałem w garażu

a reszta to własny pomysłi kilka popołudni spedzonych w garażu i tak powstało moje wspomaganie w mojej kaczce;p

 

Błędy masakryczne!!

Edytowano przez Matey

25 h i uprawiam to ;
c-330 z 1970r ze wspomaganiem +tur dwu sekcyjny
zetor 5320 z 1998r
1014 z 1990r wersja eksportowa i kombajn JD 965;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

panowie a mam pytanie, odnośnie orbitrolu, tzn, jest w tym orbitrolu taki wpust;frez w ktrory montuje oś od kolumny kierowniczej, tylko pytanie skąd wżiąc ten frez???? :P


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bierko1992    0

ja kupiłem go na giełdzie od jakiegos złomiarza za 15 zł


25 h i uprawiam to ;
c-330 z 1970r ze wspomaganiem +tur dwu sekcyjny
zetor 5320 z 1998r
1014 z 1990r wersja eksportowa i kombajn JD 965;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

A powiedzcie mi panowie po co pchać się w koszta i do ciapka zakładać wspomaganie toż to smieszne przedziesz nie jest to cięzki ciągnik że wam góle narwie pod pachą od kręcenia. Pozatym tyle lat ludzie jeździli bez wspomagania ja zresztą też i nie widzę potrzeby jego montowania. Za wydane pieniądze lepiej dołożyć i kupić sobie jakieś narzędzie do prac i bedzie pozyteczniejsze. Chyba że taką trzydzistką ma jeździć dziecko to fakt że wspomaganie się przyda :P


Wszystko dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

no wiesz kolego to Twoje zdanie, ale gdy np takjak u mnie jest TUR i woże sianokiszonke, to byłoby raczej przydatne wspomaganie, bo motylek już dosyc wycwioczony;) ale wracajac, do mojego pytania....


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Mam pytanie, jaka pojemność orbitrola jest najlepsza do trzydziestki i od czego najlepiej dać siłownik, oraz czy trzeba zmienic całą kolumnę kierowniczą od auta czy mozna zostac przy orginalnej kierownicy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

osobiscie nie polecalbym wspomagania do 30tki wytarczy przesmarować dokladnie i prawie jak wspomaganie :] a siłownik to musisz przymocować do tych otworów do montarzu tura i do jakiegoś mocnego profilu i powinno być dobrze


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Właśnie mam tura i jak na nim wiozę ponad 600kg to pudzian by się przydał za kierownicą, bo nawet dobrze posmarowany układ i tak nic nie da, a co do siłownika to lepiej zeby on szedł pod przednią osią. Tylko nie wiem jaki dac siłownik, jaka srednica i jaki skok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

dobij więcej wiatru, tak jak andrzej2110, tylko nie przesadź, bo ja jak miałem dużo dobite to przy skakaniu przedniej osi wentyl wyrwało :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

mam opony szer 215 i 4 atmosfery i troszkę lżej sie kręci niz na orginałach, więc wspomaganko bedzie w zime, ale mnie przestraszyło to że przy orbitrolu 100 aby skręcic od L do P potrzeba 4 obroty kierownicy, a teraz mam niecałe 2 :lol: Więc myslę czy nie dac większego orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

teraz masz tylko dlatego dwa obroty, że przekładnia kierownicza w C-330 ma przełożenie bezpośrednie.

nie znam się na hydraulice bardzo, ale z tego co mi się wydaje to orbitol to tylko rozdzielacz, który kieruje olej do siłownika, a reszta zależy od pompy. a i z tego co pamiętam to oznaczenie 160, 100 etc. to max. przepływ np. 160 - 16 L/min, ale powtarzam nie są to pewnie informacje, bo się na tym nie znam za bardzo :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitro musisz miec dobrane do pojemnosci silownika a do tego wydajnosc pompy oraz cisnienie max,jak masz orbitro to nie ma kolumny,ja mam silownik z prawej strony przez krotki drazek polaczony z prawym wasem lewe kolo jest skrecane za posrednictwem drazka poprzecznego jak w c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez krystiab
      Witam chcę zamontowac daszek do swojego wladimirca ,ale nie mam mam do niego plandeki i zastanawiam się czy ta od c330 będzie pasować bez większych przeróbek
       
    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez KamilMaj
      Chciałbym się wam poradzić gdyż w zime wzieliśmy się za c330 i mieliśmy problem z opadaniem podnośnika i tura także brat oddał dolny rozdzielacz (pod siedzeniem) do regeneracji, i wszystko fajnie tylko że cena tej regeneracji nie spodobała mi się bo wyszło ino 100zł, przyszła wiosna, podczepiłem pługa 3 małego grudziądza i okazało się że opada nawet z taką lekką maszyną, no to odrazu padło że cylinder porysowany lecz pod pieliśmy ostatnio tura i tur tez opada i tak się przypatrzyłem i gdy podnosze tura to podnosi się minimalnie podnośnik i pytanie czy moja diagnoza dobra że rozdzielacz dziadosko zrobiony? Mamy się za to brać i od czegoś trzeba zacząć, i dodam że słabo podnosi, ma rozdzielacz coś do tego?
    • Przez Matip53
      Witam. Mam takie małe pytanie , ile kosztuje remont skrzyni biegów i tylnego mostu z robocizną i bez w ursusie c360 ?
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.