Skocz do zawartości

Polecane posty

samo    3

wzystko jest możliwe tylkoo trzeba trochę chęci, pomysł i idrobina wkładu finansowego.

gdzieś na AF był ciapek ze wspomaganiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

xsardas18    0

trzeba mieć najpierw chęci potem pomysł :D a następnie pieniądze ale potem trzeba jakoś to założyć ale jak ??? i jaki może być ten pomysł???? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

wlasnie tez jestem bardzo ciekawy jak w trzydziestce załozyc wspomaganie i jaki to jest mniej wiecej koszt ?? moze ktos wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Witam,

planuje zrobić wspomaganie układu kierowniczego w mojej "30-tce" ale nie wiem na jakich podzespołach zrobić, może macie jakieś pomysły?

widziałem już w dziale wynalazki c-330 z wspomaganiem(pompa od mercedesa, orbitrol od mtz, siłownik od bizona) i jak dlamnie jest ok.,

czy pompa wspomagania od poloneza+ orbitrol od RAKa+ siłownik od bizona też będą dobrym rozwiązaniem?

czy wąsy kierownicze od c-360 podejdą do c-330, bo chciałbym zastosować drążek poprzeczny od c-360?

czy potrzebne będą jakieś zawory przeciążeniowe w takim wspomaganiu?

od czego można jeszcze zaadoptować siłownik do wspomagania?

wiem, że do tego dochodzą jeszcze przewody olejowe +jakas kierowniczka zkolumną od osobówki ale to już mniejszy problem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

wąsy od 360 i drążek pasuje bez problemu z resztą sie nie orjentuje ja prubuje założyć siłownik i orbitrol od eskorta 335 tylko mam problem z czego wziąść pompe tak zeby nie wyżucać sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

powiem tak :

 

500 zł przekładnia

 

200 zł zbiornik

 

ok.50 zł węże

 

ok.50zł olej

 

15zł filtr

 

200zł tłok........

i chyba gotowe ale wydaje mi sięże to jeszcze nie wszystkie części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bierko1992    0

ja mam już zamontowane wspomaganie w swoim ciapku koszt mojego wspomaganie to;

pompa od mercedesa beczki 110 bar(wystarczające cisnienie )-na złomowisku 40zł

orbitrol kupiony na giełdzie nowy -350zł

siłownik podobno od jakiegos widlaka też z giełdy nowy -150zł

wąsy do drązka poprzecznego -110zł

drązek, przeguby kulowe ,przewody wysokiego cisnienia , nyple itp miałem w gararzu

troche różnego złomu i przekładnie kierowniczą od maluszka też miałem w garażu

a reszta to własny pomysłi kilka popołudni spedzonych w garażu i tak powstało moje wspomaganie w mojej kaczce;p

 

Błędy masakryczne!!

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

panowie a mam pytanie, odnośnie orbitrolu, tzn, jest w tym orbitrolu taki wpust;frez w ktrory montuje oś od kolumny kierowniczej, tylko pytanie skąd wżiąc ten frez???? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

A powiedzcie mi panowie po co pchać się w koszta i do ciapka zakładać wspomaganie toż to smieszne przedziesz nie jest to cięzki ciągnik że wam góle narwie pod pachą od kręcenia. Pozatym tyle lat ludzie jeździli bez wspomagania ja zresztą też i nie widzę potrzeby jego montowania. Za wydane pieniądze lepiej dołożyć i kupić sobie jakieś narzędzie do prac i bedzie pozyteczniejsze. Chyba że taką trzydzistką ma jeździć dziecko to fakt że wspomaganie się przyda :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

no wiesz kolego to Twoje zdanie, ale gdy np takjak u mnie jest TUR i woże sianokiszonke, to byłoby raczej przydatne wspomaganie, bo motylek już dosyc wycwioczony;) ale wracajac, do mojego pytania....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Mam pytanie, jaka pojemność orbitrola jest najlepsza do trzydziestki i od czego najlepiej dać siłownik, oraz czy trzeba zmienic całą kolumnę kierowniczą od auta czy mozna zostac przy orginalnej kierownicy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

osobiscie nie polecalbym wspomagania do 30tki wytarczy przesmarować dokladnie i prawie jak wspomaganie :] a siłownik to musisz przymocować do tych otworów do montarzu tura i do jakiegoś mocnego profilu i powinno być dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Właśnie mam tura i jak na nim wiozę ponad 600kg to pudzian by się przydał za kierownicą, bo nawet dobrze posmarowany układ i tak nic nie da, a co do siłownika to lepiej zeby on szedł pod przednią osią. Tylko nie wiem jaki dac siłownik, jaka srednica i jaki skok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

dobij więcej wiatru, tak jak andrzej2110, tylko nie przesadź, bo ja jak miałem dużo dobite to przy skakaniu przedniej osi wentyl wyrwało :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

mam opony szer 215 i 4 atmosfery i troszkę lżej sie kręci niz na orginałach, więc wspomaganko bedzie w zime, ale mnie przestraszyło to że przy orbitrolu 100 aby skręcic od L do P potrzeba 4 obroty kierownicy, a teraz mam niecałe 2 :lol: Więc myslę czy nie dac większego orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

teraz masz tylko dlatego dwa obroty, że przekładnia kierownicza w C-330 ma przełożenie bezpośrednie.

nie znam się na hydraulice bardzo, ale z tego co mi się wydaje to orbitol to tylko rozdzielacz, który kieruje olej do siłownika, a reszta zależy od pompy. a i z tego co pamiętam to oznaczenie 160, 100 etc. to max. przepływ np. 160 - 16 L/min, ale powtarzam nie są to pewnie informacje, bo się na tym nie znam za bardzo :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitro musisz miec dobrane do pojemnosci silownika a do tego wydajnosc pompy oraz cisnienie max,jak masz orbitro to nie ma kolumny,ja mam silownik z prawej strony przez krotki drazek polaczony z prawym wasem lewe kolo jest skrecane za posrednictwem drazka poprzecznego jak w c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
×