Skocz do zawartości

Polecane posty

pioter    45

jest możliwe...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

wzystko jest możliwe tylkoo trzeba trochę chęci, pomysł i idrobina wkładu finansowego.

gdzieś na AF był ciapek ze wspomaganiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

xsardas18    0

trzeba mieć najpierw chęci potem pomysł :D a następnie pieniądze ale potem trzeba jakoś to założyć ale jak ??? i jaki może być ten pomysł???? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

wlasnie tez jestem bardzo ciekawy jak w trzydziestce załozyc wspomaganie i jaki to jest mniej wiecej koszt ?? moze ktos wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Witam,

planuje zrobić wspomaganie układu kierowniczego w mojej "30-tce" ale nie wiem na jakich podzespołach zrobić, może macie jakieś pomysły?

widziałem już w dziale wynalazki c-330 z wspomaganiem(pompa od mercedesa, orbitrol od mtz, siłownik od bizona) i jak dlamnie jest ok.,

czy pompa wspomagania od poloneza+ orbitrol od RAKa+ siłownik od bizona też będą dobrym rozwiązaniem?

czy wąsy kierownicze od c-360 podejdą do c-330, bo chciałbym zastosować drążek poprzeczny od c-360?

czy potrzebne będą jakieś zawory przeciążeniowe w takim wspomaganiu?

od czego można jeszcze zaadoptować siłownik do wspomagania?

wiem, że do tego dochodzą jeszcze przewody olejowe +jakas kierowniczka zkolumną od osobówki ale to już mniejszy problem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

wąsy od 360 i drążek pasuje bez problemu z resztą sie nie orjentuje ja prubuje założyć siłownik i orbitrol od eskorta 335 tylko mam problem z czego wziąść pompe tak zeby nie wyżucać sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

powiem tak :

 

500 zł przekładnia

 

200 zł zbiornik

 

ok.50 zł węże

 

ok.50zł olej

 

15zł filtr

 

200zł tłok........

i chyba gotowe ale wydaje mi sięże to jeszcze nie wszystkie części


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Pompa

Drążek łączący oba koła (taki jak w C-360) cen nie znam


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bierko1992    0

ja mam już zamontowane wspomaganie w swoim ciapku koszt mojego wspomaganie to;

pompa od mercedesa beczki 110 bar(wystarczające cisnienie )-na złomowisku 40zł

orbitrol kupiony na giełdzie nowy -350zł

siłownik podobno od jakiegos widlaka też z giełdy nowy -150zł

wąsy do drązka poprzecznego -110zł

drązek, przeguby kulowe ,przewody wysokiego cisnienia , nyple itp miałem w gararzu

troche różnego złomu i przekładnie kierowniczą od maluszka też miałem w garażu

a reszta to własny pomysłi kilka popołudni spedzonych w garażu i tak powstało moje wspomaganie w mojej kaczce;p

 

Błędy masakryczne!!

Edytowano przez Matey

25 h i uprawiam to ;
c-330 z 1970r ze wspomaganiem +tur dwu sekcyjny
zetor 5320 z 1998r
1014 z 1990r wersja eksportowa i kombajn JD 965;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

panowie a mam pytanie, odnośnie orbitrolu, tzn, jest w tym orbitrolu taki wpust;frez w ktrory montuje oś od kolumny kierowniczej, tylko pytanie skąd wżiąc ten frez???? :P


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bierko1992    0

ja kupiłem go na giełdzie od jakiegos złomiarza za 15 zł


25 h i uprawiam to ;
c-330 z 1970r ze wspomaganiem +tur dwu sekcyjny
zetor 5320 z 1998r
1014 z 1990r wersja eksportowa i kombajn JD 965;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

A powiedzcie mi panowie po co pchać się w koszta i do ciapka zakładać wspomaganie toż to smieszne przedziesz nie jest to cięzki ciągnik że wam góle narwie pod pachą od kręcenia. Pozatym tyle lat ludzie jeździli bez wspomagania ja zresztą też i nie widzę potrzeby jego montowania. Za wydane pieniądze lepiej dołożyć i kupić sobie jakieś narzędzie do prac i bedzie pozyteczniejsze. Chyba że taką trzydzistką ma jeździć dziecko to fakt że wspomaganie się przyda :P


Wszystko dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

no wiesz kolego to Twoje zdanie, ale gdy np takjak u mnie jest TUR i woże sianokiszonke, to byłoby raczej przydatne wspomaganie, bo motylek już dosyc wycwioczony;) ale wracajac, do mojego pytania....


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Mam pytanie, jaka pojemność orbitrola jest najlepsza do trzydziestki i od czego najlepiej dać siłownik, oraz czy trzeba zmienic całą kolumnę kierowniczą od auta czy mozna zostac przy orginalnej kierownicy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

osobiscie nie polecalbym wspomagania do 30tki wytarczy przesmarować dokladnie i prawie jak wspomaganie :] a siłownik to musisz przymocować do tych otworów do montarzu tura i do jakiegoś mocnego profilu i powinno być dobrze


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Właśnie mam tura i jak na nim wiozę ponad 600kg to pudzian by się przydał za kierownicą, bo nawet dobrze posmarowany układ i tak nic nie da, a co do siłownika to lepiej zeby on szedł pod przednią osią. Tylko nie wiem jaki dac siłownik, jaka srednica i jaki skok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

dobij więcej wiatru, tak jak andrzej2110, tylko nie przesadź, bo ja jak miałem dużo dobite to przy skakaniu przedniej osi wentyl wyrwało :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

mam opony szer 215 i 4 atmosfery i troszkę lżej sie kręci niz na orginałach, więc wspomaganko bedzie w zime, ale mnie przestraszyło to że przy orbitrolu 100 aby skręcic od L do P potrzeba 4 obroty kierownicy, a teraz mam niecałe 2 :lol: Więc myslę czy nie dac większego orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

teraz masz tylko dlatego dwa obroty, że przekładnia kierownicza w C-330 ma przełożenie bezpośrednie.

nie znam się na hydraulice bardzo, ale z tego co mi się wydaje to orbitol to tylko rozdzielacz, który kieruje olej do siłownika, a reszta zależy od pompy. a i z tego co pamiętam to oznaczenie 160, 100 etc. to max. przepływ np. 160 - 16 L/min, ale powtarzam nie są to pewnie informacje, bo się na tym nie znam za bardzo :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitro musisz miec dobrane do pojemnosci silownika a do tego wydajnosc pompy oraz cisnienie max,jak masz orbitro to nie ma kolumny,ja mam silownik z prawej strony przez krotki drazek polaczony z prawym wasem lewe kolo jest skrecane za posrednictwem drazka poprzecznego jak w c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania posiadam prawie nowe siłowniki do ładowacza czołowego T25 / C330 / C360 / MF 255.
       
      Używane niecałe 7msc. 100% sprawne.
       
      Specyfikacja techniczna:
      Długość siłownika złożonego 870 mm
      Całkowita długość siłownika po rozłożeniu 1500 mm
      Średnica tłoczyska 40 mm
      Średnica zewnętrzna siłownika 60 mm, mm
      Łożysko fi 25 mm ( otwór na sworzeń), mm
      Skok tłoka 630 mm
      Wyjście na króciec M18 x 1,5 M16 x 1,5( zewnętrzny gwint) mm
       
      Cena 150zł/szt
      Koszt wysyłki 35zł/komplet
       
      Zapraszam do zakupu

    • Przez claas4
      Witam  Podczas pracy c330m gdy jest jej ciężko lub się kopie to co jakiś czas coś chrupie w tylnym moście  Co to może być ? A tak w ogóle jaki był by koszt wymiany wałka ataku z talerzem i łożyskami ? Pozdrawiam 
    • Przez wasill20
      Chciałbym rozbudować układ hydrauliczny w moim kombajnie, a mianowicie:
      1. dodać wspomaganie kierownicy
      2. przerobić przyśpieszacz z mechanicznego na hydrauliczny tak jak to jest min. w Bizonie
      Z racji tego, że nie mam za dużej wiedzy w tym temacie potrzebuję kilku porad.
      W tej chwili układ hydrauliczny obsługuje tylko podnoszenie hederu i motowidła.

      Żeby dodać wspomaganie muszę wstawić dzielnik strumienia, tak? żeby wspomaganie i podnoszenie hederu mogło działać jednocześnie. Pytanie jaki będzie dobry? Czy ma znaczenie w którym miejscu go wstawię? Gdzie najlepiej go wpiąć?

      Jaki orbitrol najlepiej wybrać? Czy 100 wystarczy?

      Czy jeżeli dodatkowo dodam siłownik do przyśpieszacza to wystarczy tylko dodać rozdzielacz i podpiąć się z przewodami?

      Czy pompa w takim wypadku nie będzie za mało wydajna? I tak nie będą używane jednocześnie wszystkie funkcje więc moim zdaniem chyba nie, ale proszę niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony.

      Może ktoś mógłby zamieścić jakiś schemat takiego układu?
    • Przez wasill20
      Chciałbym rozbudować układ hydrauliczny w moim kombajnie, a mianowicie:
      1. dodać wspomaganie kierownicy
      2. przerobić przyśpieszacz z mechanicznego na hydrauliczny tak jak to jest min. w Bizonie
      Z racji tego, że nie mam za dużej wiedzy w tym temacie potrzebuję kilku porad.
      W tej chwili układ hydrauliczny obsługuje tylko podnoszenie hederu i motowidła.

      Żeby dodać wspomaganie muszę wstawić dzielnik strumienia, tak? żeby wspomaganie i podnoszenie hederu mogło działać jednocześnie. Pytanie jaki będzie dobry? Czy ma znaczenie w którym miejscu go wstawię? Gdzie najlepiej go wpiąć?

      Jaki orbitrol najlepiej wybrać? Czy 100 wystarczy?

      Czy jeżeli dodatkowo dodam siłownik do przyśpieszacza to wystarczy tylko dodać rozdzielacz i podpiąć się z przewodami?

      Czy pompa w takim wypadku nie będzie za mało wydajna? I tak nie będą używane jednocześnie wszystkie funkcje więc moim zdaniem chyba nie, ale proszę niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony.

      Może ktoś mógłby zamieścić jakiś schemat takiego układu?
    • Przez Czosneek
      Witam, dzisiaj z ciekawości ponieważ mam ciągnik rozebrany praktycznie do zera przed malowaniem i stoii na pniakach chciałem zakręcić tylną piastą, i gdy kręciłem w takim kierunku jak jadąc do przodu druga piasta kręciła się w drugą stronę, gdy wrzuciłem bieg nie było oporu i kręciło się tak samo, dopiero później zauważyłem kiedy kolega przyszedł że na luzie kręcąc obydwiema piastami do przodu da sie kręcić, natomiast na biegu niby nie, i tu moje zastanowienie czy to normalne kiedy kręcę jedną piastą?
×