Polecane posty

himen    9
Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    417

Ja mam przerobione i jest ok. Mam tylko wstawiony od starego serwa zaworem z regulacją ciśnienia (Chyba to jest to, sam tego nie robiłem i nie wiem czy to jest potrzebne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

himen    9

A więc tak w MTZ mam siłownik 200mm. o średnicy tłoka 25mm. a w Jumzie mam siłownik 250mm. o średnicy tłoka 28 mam. , podmieniłem go do mtz i normalnie pracuje troszkę wolniej ale ok, założyłem siłownik z MTZ do Jumza i też było ciężko kręcić a więc to nie wina siłownika. Zrobiłem próbę na wężu od powrotu orbitrolem w MTZ to w moment nabiło mi bańkę 5l. a w Jumzie trwało to długo. A więc ewidentnie jest problem z ciśnieniem na pompie. Teraz tak w Jumzie powinna być prawa pompa a miałem lewą. Zakładałem już i prawą pompę i lewą i jest to samo. Po zdjęciu pompy wałek napędzający pompę kręci się w lewą stronę czyli jak założymy pompę to kręci ją w prawo, czyli powinna być prawa. Sprawdzałem na necie jak prawa pompa NSZ 10 powinna mieć z której strony ssanie i tłoczenie. U mnie wychodzi że jest odwrotnie jak powinno być. W takim razie powinnem odwrócić wałki w pompie , teraz tylko czy same wałki z zębatkami czy może też te wkładki bo z jednej strony mają takie kanaliki olejowe. Teraz moje pytanie na ssaniu oleju zębatki powinny się zachodzić do środka czy może tak jakby się odpychały? Sprawdzając w necie to olej zassany jest prowadzony po zewnętrznych ściankach zębatki pomiędzy taką wkładka ,czyli na ssaniu zębatki powinny tak jak by się odpychać? Dobrze rozumiem. Teraz czy mam zamienić w pompie same wkładki czy może tylko odwrócić wałki z zębatkami bez zamiany wkładki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    6

W jumzie jest prawa pompa, ssanie jest na górze. Ja mam pompę oryginał z 1989r wszystko działa. Sprawdź ciśnienie na wejściu do orbitrola. Manometr z zestawem przyłącza kupisz w rolniczym, zawsze się przyda. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    6

Prawa ma ssanie od góry, manometr w trójnik i nic nie wywali. Orbitrol masz z LS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    6

Olej się pieni?

Daj jakieś model typ tego orbitrola. 

Fotkę z tabliczki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    9

Sprawdziłem jeszcze jak przepływa olej od pompy do orbitrola i bije olej bardzo słabo a więc rozebrałem pompę i od strony ssania są te kanaliki olejowe we wkładce pomiędzy trybami a więc się zgadza z tym co widziałem w internecie. Podejrzewam że będzie problem z pobieraniem oleju ze zbiornika , prawdopodobnie jest zła redukcja od dołu zbiornika lub coś w tym otworze , dodam że olej się nie pieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    9

Sytuacja opanowana , wreszcie orbitrol chodzi jak powinien . Winny był zbiornik oleju lub zbyt mała średnica węża na ssaniu oleju, podłączyłem się pod układ hydrauliki podnośnika tak jak w oryginale i problem znikł, jest odpowiednie ciśnienie na pompie i kręci się lekko. Po włączeniu pompy hydraulicznej lub podczas podnoszenia tylnego tuza kręci się kierownicą troszkę ciężej ale może być, na razie tak zostanie. Wiem że orbitrol powinien być na osobnym układzie z filtrem ale cóż na razie tak zostanie bo praca na ciągnik czeka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Grzes1986
      Witam!
      W mojej Reni muszę wymienić orbitrol. Oryginalnie siedzi w niej Danfoss OSP B 80 ON. W sklepie polecają mi Granita, ale nie mają tego OSP 80 tylko 100, 125 i 160. Czy mogę wsadzić tą setkę, czy szukać 80tki? I czy warto kupić tego Granita, czy szukać czegoś innego?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.