Skocz do zawartości
KAROL4

Katalizator do diesla

Polecane posty

KAROL4    3

Codziennie wywożę jakieś 8-,10 krokodyli obornika z obory i dowożę 2-4 razy kukurydzę miniładowarką Wiedelman z 2 cyl. silnikiem diesla i niestety ale po odpaleniu w zimie albo przy dopychaniu kopci (ma już swoje latka).Myślę,że remont niewiele pomoże ze względu na starą technologię,może ktoś ma pomysł na ograniczenie wdychania tego dymu poza maską :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad12    0

myślę że katalizator w tym przypadku się nie sprawdzi ponieważ podczas spalania ropy powstaje dużo sadzy i katalizator szybko by się zapchał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Są jakieś dodatki do oleju napędowego w dużej mierze ograniczające kopcenie, stosuje się je do tirów wjeżdzających do hangarów, znajomy kierowca opowiadał że po zastosowaniu tego zupełnie ni eczuć spalin, nie wiem tylko czy to działa we wszystkich dieslach czy tylko z tych euro 4 :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

focus07    1

Skoro już w temacie to mam pytanie:) Czy wyrzucenie katalizatora nie spowoduje kopcenia i większego spalania?:blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemcioo    0

Kolego ja wiem ze w tych nowych silnikach, chyba od EURO III jest stosowany płyn Ad Blue ktory to wlasnie ma za zadanie zredukowanie wszystkich szkodliwych oparów, moze pojdz w tym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

W dieslach z euro 2i 3 były katalizatory wyjecie nie spowoduje kopcenia może byc tylko inny zapach spalin chyba że silnik to trup. W dieslach z euro 4 jest katalizator lub filtr cząstek stałyh którego wyjąc nie można silnik nie będzie chodził. Praca filtra cząstek stałych polega na dopalaniu co jakiś czas zgromadzonej tam sadzy. Ad blue plus filtr cząstek stałych występuje w silnikach z euro 5. W ciągnikach normy sa inne i wyglada to troche inaczej. Jesli chodzi o ładowarke zrób jej remont lub poszukaj jakiegos innego silnika np od c 330 nie wiem jaka tam moc jest potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

właśnie remont pomoże :huh: bo jeśli Masz nieszczelne cylindry to przepuszczają powietrze i paliwo nie ma tlenu do spalania=kopcenie

dwa to bierze olej (czyli go spala)=czarny jeszcze gorszy dym

 

mam katalizator w starym dislu i też wali na czarno czasem

może załóż na tłumik jaką szmatę dobrze przepuszczalna ale nie na samą koncówkę tylko jakiś stelaż by te 0,5 m2 uzyskać albo spaliny przez wodę przeprowadź może tam się zmieszają zanieczyszczenia i zostaną (chodź nie wiem czy to pomoże) :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

W vw Bora rozsypał mi sie i brzęczy jak sie nagrzeje:) a nowy kosztuje 1500 a jak go wyrzuce to mocy mu przybędzie tylko , czy będzie kopcił:blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Właśnie jeśli stoi zimą w ciepłym miejscu to na stałe możesz zrobić wodny filtr, proste i tanie. Jeśli w zimnym to zrób tak aby można było ją wypuścić po pracy. Dodatkowa zaleta tego to że nie będzie pluł iskrami. Najlepiej w bańce umieścić poziomo gęsto nawierconą rurę i żeby była zalana wodą na głębokości góra 10cm. Wada tego to że zużyta woda jest mocno nieekologiczna :blink:

 

Dla poprawienia efektu można napchać w zbiornik dużo palonego drutu wiązałkowego, wtedy zbiornik może być mniejszy

Edytowano przez darek1972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Najlepiej trafiłeś o co mi chodziło, tylko ten problem, że jest używany 2x dziennie calutki rok i może być problem z zamarzaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Może w okresie zimowym pomogłoby stosowanie solanki zamiast czystej wody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

To ile wody zastosujesz tylko zależy od konstrukcji baniaka,być może wystarczy 3l a to nie wielki problem z obsługą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Pył materiałów organicznych jest wybuchowy.Woda przy wylocie służy eliminacji iskier,a nie spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W kopalni miedzi nie występuje zagrożenie wybuchowe, a wszystkie silniki spalinowe mają taki filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Metan.Zawsze moźe się pojawić i choć ryzyko małe przepisy BHP na kopalni muszą być zachowane.

Zresztą kiedyś stosowano wodę do wyłapywania iskier przy omłocie zboża silnikami spalinowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Od początku eksploatacji rudy miedzi raz pojawił się prawdopodobnie metan KGHM Rudna w styczniu 2010r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W kopalni trzeba dmuchać na zimne,w razie "w" trudno wyskoczyć oknem lub skorzystać z wyjścia awaryjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Chyba trzeba będzie tak zrobić, spawać jakiś baniak z tylu, to będzie też jako przeciwwaga. Tylko może być kłopot z podłączeniem rury, bo silnikiem okropnie zapier... na boki. Kolega mechanik powiedział mi, że może być kłopot jak przy gaszeniu łyknie setę na tłoki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Postaraj się o elastyczne łączniki, jak baniak będzie niżej niż kolektor to nic nie łyknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbizon    37

Z tego co ja wiem to katalizator stosuje się w samochodach które mają silniki napędzane benzyną bezołowiową, a nie w dieslach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×