Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak piszesz. Przez okienko się teraz nie zmienia bo łożysko wysiada szybciej. Najlepiej mieć stare z zapasów to jeszcze pochodzi może.

Co do łapek często jeszcze mają źle wywiercone otwory i potem nie pasuje trzeba od razu przy zakupie patrzeć na to. Ale wymieniać przez okienko może być ciężko ale pewnie mieć wtedy bardzo spokojny dzień :) Ale władka idzie rozpołowić w 45 minu -sprawdzone. W ten sposób bez zdjemowania przystawki pompy tylko odkręceniem 6 śrób od koła zamachowego i rozjechaniem.

Opublikowano

Otwory to są w cały świat powiercone. Na szybko żeby sprawdzić w sklepie to trzeba powiesić dźwigienkę na np śrubokręcie wkładając go w ten otwór. Dźwigienka musi się ustawić pionowo, główką współpracującą z łożyskiem do góry.

Odkręciłeś całą tarczę ze sprężynami dociskowymi od koła zamachowego?

Ja robię inaczej. Wkręcam trzy śruby odciągające tarczę dociskową aby poluzować tarczę sprzęgłową, później rozciągam ciągnik 1-2 centymetry aż poczuję że wałek sprzęgłowy trzyma. Wrzucam bieg w skrzyni (zaciągnięty reczny!!) i powoli obracam wałem silnika. Wałek ustawi się w odpowiednim miejscu i przechodzi przez zewnętrzną tarczę bez problemu. Ale pierwszy raz to myślałem że nerwicy dostanę jak jeszcze nie wiedziałem jak to jest zbudowane.

Opublikowano

Robię w identyczny sposób co ty. Kiedyś w jednym tygodniu co drugi dzień rozbierałem i składałem to opanowałem to nawet wtedy. Przy okazji nie dałem aby korozja się wkradła na śruby :) Też wkręcam te 3 śruby aby poluzować no dokładnie wszystko tak jak piszesz. Według mnie najprostsza metoda to jest.

Opublikowano

panowie mam pytanie czy ten walek ktory wchodzi ze skrzyni i laczy sie z tym drugim walkiem po przez sprzeglo lubkowe i wchodzi w tarcze sprzeglowa powinien mec jakies bicie??

gdy nim obracam widac ze obraca sie krzywo...

wymienilem wszystko zostala tylko stara luba i walek ten co wychodzi ze skrzyni resza wymieniona .. prosze o pomoc lub jakas rade

Opublikowano

Przy składaniu Władymirca trzeba uważać, żeby wałek dobrze wszedł w łożysko wahliwe, które to znajduje się w wale korbowym. ja miałem podobnie i winne było te właśnie łożysko mimo że wymieniłem je na nowe. Podczas zjeżdżania do kupy wałek ścisło w nie wchodził i niezbyt precyzyjnie trafiał w wyniku czego środkowa bieżnia łożyska się przekręcała i nie można było do końca dociągnąć silnika do komory sprzęgła.

Opublikowano

Wałek sprzęgłowy będzie miał bicie przed zjechaniem ciągnika. Ciężko jest idealnie równo skręcić go na tym sprzęgle łupkowym. Najlepiej to sprzęgło skręcać na dobre dopiero po zjechaniu ciągnikiem wtedy wałek ustawi się w tym łożysku w kole zamachowym i będzie ok.

Opublikowano (edytowane)

panowie mam problem

mianowicie: po z polowieniu ciagnika nie idzie za ch*j...obkrecic walem.. gdy popuszcze sruby to sie kreci... ale gdy dokrece lubke to znow za ciula pana nie idzie obrecic walem ... pytanie co zrobilem zle gdzie szukac problemu...???

cos zle zlozone?? tarcza na odwrot??

wydaje mi sie rowniez ze lapki sa za blisko lozyska i chyba nie bedzie mozliwosci wyregulowania sprzegla... ;/

prosze o pomoc..

Edytowane przez ltz55aluki
Opublikowano

Chłopaki, mam problem, bo po wymianie łapek ciągnik rusza ze zrywem, a nie łagodnie, tak jak kiedyś.

łapki są równe,

przy ruszaniu nie poszarpuje,

tarcza założona jak była i ta sama, co była.

Niby się znam, ale nie wiem jak to przeregulować, żeby znów ruszał łagodnie?

Opublikowano

Spróbuj popuścić dźwignie sprzęgła na cięgle i podkręć łapki tak żeby nie opierały się o docisk.Jak skapowałeś o co biega to powiem inaczej przy bliż łożysko i łapki bliżej skrzyni.

Opublikowano

Witam,prawdopodobnie zacina łożysko oporowe jak pisze kolega wyżej, lub ciężko chodzi po tulei ,albo też wałek na którym są widełki bardzo ciężko chodzi,ale ja miałem takie objawy w swoim jak była tarcza nitowana i nity wypadały i powodowały wówczas identyczne objawy, teraz mam klejoną i jest dobrze :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Sprobuje z tymi lapkami. Przyznam sie, ze przy skladaniu ciagnika podczas remontu zapomnialem posmarowac walek sprzeglowy a byl zardzewialy. dam znac o efektach, na razie to musze zmienic olej, bo wychodzil swoje godziny po remoncie.

Opublikowano

Witam ,jeśli wałek sprzęgłowy był pordzewiały, to przyczyna jest w tym że tarcz sprzęgłowa z trudem się porusza po frezach, pomimo że wykonuje mały ruch posuwisty ale jednak ma opory przez rdzę i z tąd takie działanie sprzęgła, trchę potrwa zanim się oczyści i powinno zacząć dobrze działać.Pozdrawiam.

Opublikowano

Wszystko się zgadza ale nie był nowy tylko wyrobiony i tarcza też pracowała a ciągnik nie stał latami tylko może z miesiąc tak że nie mógł zardzewieć bóg wie jak tylko nalotem.To tylko zależy od ustawienia łapek.

Opublikowano

To chyba zależy czy jest taka potrzeba aby wymieniać cały docisk. Jak tylko łapki, sprężyny są do wymiany to wymienić tylko to bo po co wymieniać coś co jest sprawne i działające dobrze? No chyba, że jest całkiem inaczej.

Opublikowano

Chyba znalazłem ból na te tandetne lożyska oporowe troche kosztowny ale powinno wypalić Założyć nowy docisk nową tuleje od wysprzęglika i tam przychodzi łozysko jak w MTZ a one troche trzymaja i można je smarować

Opublikowano

Przez przypadek znalazłem takie coś http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=234

Wygląda na to że nie dużo trzeba zmienić aby mieć smarowane łożysko oporowe. Wymieniał to ktoś? Oprócz łożyska, obudowy, tuleji i widełek trzeba chyba jeszcze założyć dłuzsze dźwigienki. Chyba warto to przemyśleć biorąc pod uwagę, że dostępne teraz łożyska starego typu wytrzymują średnio rok czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v