Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowa przekładnia nic nie zmieni. Tu trzeba mieć wyrobione renomę. Jeżeli mamy w podobnej cenie sprawdzony ciągnik to nie nie weźmie kota w worku. Można patrzyć na patriotyzm tylko jak zacznie się nam sypać i z częściami będą problemy to nie ciekawie dla tego rolnika. Musieli by konkurować ceną i ustabilizować trochę produkcje.

Opublikowano

w prasie rolniczej przeczytalem ze ursus ma 140 mln dlugow, wiec firma padnie szybciej niz ten temat...........

w reklamach narodowej wystawy rolniczej pokazywano montaz ciagnikow w ursusie- taki chichot historii-koniec przemyslu ciagnikowego na 100-lecie niepodleglej.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

No ale jednak szkoda . Zaczynali ze sporym rozmachem .

Jest jakaś polska firma licząca się na świecie ?

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano
3 minuty temu, zetorki12 napisał:

No ale jednak szkoda . Zaczynali ze sporym rozmachem .

Jest jakaś polska firma licząca się na świecie ?

Fakro, Oknoplast,Solaris, odzieżowa 4F, czy ci co kawę robią Mokate, marki znane na całym świecie

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Bardziej o motoryzacyjnej , czy też robiącej jakieś maszyny myślałem .

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano (edytowane)

Solaris przecież autobusy robi😋 a tak poza tym to nic mi na myśl nie przychodzi, może Wielton, Pronar, może Agromasz, albo Unia.

Tyle że oni to raczej w Europie znani, raczej nie Azja i Ameryka

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano

Solaris? 

Znana tak. Ale co miesiąc w lokalnej prasie słyszę, że upada. Jakiś czas temu weszli w spółkę ze szwajcarska spółka i teraz nazywa się SolarisTRAM. Produkują oprócz tramwajów też wózki do kolejek linowych. 

Dział autobusowy pozostał bez zmian. 

Opublikowano

ursus w lublinie  nic nie robi swojego kazdy model to co innego

Opublikowano (edytowane)

Żeby robić coś swojego trzeba mieć fundusze. A te można zarobić produkując coś z gotowych części. Gdyby warszawski Ursus zaczął produkować ciągniki na Carraro, to może by jeszcze wyszli na prostą.

Ciągle zapętlacie problem, a wyjścia brak. "Ursus nie ma nic swojego", ale i tak nikt tego raczej nie kupi, bo Deutz ma już sprawdzone. Ale Ursus ma kilka tańszych alternatyw, na których mógłby zarabiać. To nie, bo NH jest lepszy (choć Case ma takie same modele, które sprzedają się gorzej od NH). Czyli swoje i tak, i nie. Zachodnie lepsze, ale tylko z zachodniej ręki.

No więc nie ma sensu tego ciągnąć. Sprzedać firmę, zamknąć temat i koniec problemu.

PS. Solarisa sprzedano ostatnio w zagraniczne ręce.

Edytowane przez XMK13
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, sumek666 napisał:

Solaris? 

Znana tak. Ale co miesiąc w lokalnej prasie słyszę, że upada. Jakiś czas temu weszli w spółkę ze szwajcarska spółka i teraz nazywa się SolarisTRAM. Produkują oprócz tramwajów też wózki do kolejek linowych. 

Dział autobusowy pozostał bez zmian. 

Solarisa sprzedali Hiszpanom. Mają w nim duże udziały.

5 godzin temu, farmtrac8244 napisał:

I czy w ogóle on będzie to jest pytanie. Czyli 300,000 ale rozumiem to już brutto?   

Na pewno brutto. Tym bardziej, że mówili, że ciągniki na Vigusie mają być tańsze niż na ZF. Wiadomo, że taniej jest u siebie zrobić, niż kupić gotowy produkt.

Edytowane przez MARTINEZUrsus
Opublikowano

Jednak całość? Szkoda, bo dobrze prosperowali jako polski producent. Jednak podstawową wadą ich autobusów jest wielka szafa z tyłu wewnątrz pojazdu, w której znajduje się silnik. Tutaj zdecydowanie lepiej wychodzi Autosan, który w tylnej części pojazdu podniósł podłogę i pod nią jest silnik z dostępem od zewnątrz.

Opublikowano

Martinez to jest właśnie zaleta. Łatwiejszy dostęp do silnika jest. 

Teść jeździ takim 10 metrowym to jest całkiem spoko. 

Solaris cierpi na... jakość pracowników przy montażu. Robi a na odpier**l i później 3 miesięczny autobus 3 tygodnie stoi na serwisie bo tu się śruba odkrecila, bo tam korka nie założyli, bo kostki odwrotnie podłączone, bo drzwi się nie domykają bo nie wyregulowane i więcej takich gówien. Teść mówi, że dużo bardziej woli 20 letniego Mercedesa albo MAN niż nowego Solarisa. 

Opublikowano

 

8 godzin temu, zetorki12 napisał:

No ale jednak szkoda . Zaczynali ze sporym rozmachem .

Jest jakaś polska firma licząca się na świecie ?

Nawet w samej Polsce prawie nie ma liczącej się polskiej firmy w jakiejś branży. Są jakieś polskie huty? Polskie cementownie, cukrownie, duże zakłady mięsne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v